کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتظار کاهش 10 درصدی اجاره‌بها در زمستان


کد خبر : ۱۷۸۹۸دوشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴:۱۰۱۰۹۴ بازدید

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیش‌بینی کرد با توجه به کاهش جابه‌جایی در فصل زمستان شاهد پایین آمدن 10 درصدی اجاره‌بها باشیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیش‌بینی کرد با توجه به کاهش جابه‌جایی در فصل زمستان شاهد پایین آمدن 10 درصدی اجاره‌بها باشیم.

حسام عقبایی اظهار کرد: با توجه به این‌که مستاجرها در فصل زمستان کمتر جابه‌جا می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود با ورود به این فصل شاهد کاهش نسبی حجم معاملات اجاره و نیز کاهش 10 درصدی اجاره‌بها باشیم.

وی با بیان این‌که احتمالا بازار مسکن در بهار 1395 و بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی رونق بهتری خواهد گرفت، تاکید کرد: ثبات بازار مسکن تا پایان سال ادامه خواهد یافت و افزایش قیمت پیش‌بینی نمی‌شود؛ چرا که بسیاری افراد منتظر هستند تا ثبات سیاسی اجتماعی بیشتری بر فضای کشور حاکم شود و به اعتقاد من انتخابات پیش رو می‌تواند گردش مالی را در اقتصاد بیشتر کند. به همین دلیل برای بخش مسکن بهار سال آینده روزهای بهتری نسبت به امسال خواهد بود.

به گفته عقبایی، با توجه به رکود بازار مسکن، راهکارهایی مثل فروش اقساطی، پرداخت تسهیلات بانکی و تهاتر در معاملات مسکن می‌تواند سرعت خروج از رکود را بیشتر کند. در تولید مسکن هم باید انگیزه تولید بالا برود. این در حالی است که در شش ماهه اول امسال شاهد کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی بودیم که می‌تواند توازن عرضه و تقاضا را به هم بزند، لذا با راهکارهایی همچون تشویق‌های مالیاتی می‌توان فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به «اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم» خاطرنشان کرد: وقتی در بخش مسکن با رکود مواجهیم، افزایش مالیات، این بخش را به سمت بحران و ورشکستگی می‌برد.

وی هم‌چنین به پیشنهاد فروش اقساطی مسکن که توسط انبوه‌سازان مطرح شده اشاره و تصریح کرد: اصل طرح اقساطی می‌تواند در رونق بازار مسکن بسیار اثرگذار باشد اما سود تسهیلات باید کاهش یابد و مدت زمان بازپرداخت آن افزایش پیدا کند.

عقبایی هم‌چنین درخصوص تحلیل‌هایی که طی هفته‌های اخیر مبنی بر رسیدن قیمت مسکن به کف مطرح می‌شود گفت: متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران 4 میلیون و 100 هزار تومان، در استان تهران حدود 3 میلیون و 200 هزار تومان و در کشور حدود یک میلیون و 300 هزار تومان است که به اعتقاد من در بسیاری از شهرهای بزرگ به کف قیمت مسکن رسیده‌ایم اما در برخی نقاط که تقاضا کمتر از عرضه است باز هم ظرفیت کاهش قیمت وجود دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها