کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت اوباما آماده کاهش تحریم ها شد


کد خبر : ۱۷۸۷پنجشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳:۴۹۴۵۹۰ بازدید

یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد دولت اوباما آماده است در ازای متوقف ساختن یا معکوس کردن روند بخش هایی از برنامه هسته ای ایران، تحریم های این کشور را کاهش دهد.
دولت اوباما آماده کاهش تحریم ها شددولت اوباما آماده کاهش تحریم ها شد

نیویورک تایمز نوشت:  این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود افزود که تعلیق شش ماهه برنامه هسته ای ایران می تواند به مذاکرات هسته ای این فرصت را بدهد که به یک توافق و مصالحه بینجامد.

این مقام آمریکایی افزود :آنچه که ما در برهه کنونی به دنبال آن هستیم یک گام عملی ایران و یک تفاهم اولیه و مقدماتی برای متوقف کردن سرعت بخش هایی از برنامه هسته ای ایران است بر خلاف روند 10 سال گذشته است.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفته است هدف این کشور از مذاکرات هسته ای با ایران یافتن راههایی برای افزودن وقت بیشتر بر ساعت برنامه هسته ای ایران است.

این مقام آمریکایی جزییات بیشتری از گام های مورد انتظار آمریکا برای متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران در ازای کاهش تحریم ها ارایه نکرده است. همچنین این مقام آمریکایی بخش های مورد نظر کاهش تحریم ها را تشریح نکرده است اما گفته است تحریم های برگشت پذیر و موقت می تواند در ازای برداشتن نخستین گام عملی ایران متوقف شوند.

مقامات آمریکایی پیشتر اعلام کرده اند تا زمان رسیدن به یک توافق جامع با ایران، تحریم های بانکی و نفتی علیه ایران پا برجا خواهند بود.

مذاکرات هسته ای دور دوم بین ایران و اعضای گروه 1+5 قرار است امروز و فردا با حضور مقامات دو طرف در شهر ژنو سوییس برگزار شود.

دولت حسن روحانی اعلام کرده است حاضر است گام هایی در جهت شفاف سازی بیشتر در برنامه هسته ای ایران بردارد؛ در عین حال دولت تدبیر وامید با ظالمانه اعلام کردن تحریم های اعمال شده علیه کشورمان خواستار لغو یا دستکم کاهش این تحریم ها شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها