کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زمزمه‌های بازگشت ایران‌کد و شبنم جدی شد


کد خبر : ۱۷۸۱چهارشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷:۰۰۲۹۸۶ بازدید

عضو کمیسیون اقتصادی از حضور وزیر اقتصاد و صنعت در این کمیسیون برای بازگشت ایران کد و شبنم بعد از تعطیلات مجلس خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد روز گذشته در کمیسیون برنامه‌ و بودجه، ایرادات این دو طرح را قابل رفع دانست.
زمزمه‌های بازگشت ایران‌کد و شبنم جدی شدزمزمه‌های بازگشت ایران‌کد و شبنم جدی شد

در مورد سؤال نمایندگان از وزیر اقتصاد مبنی بر دلیل حذف ایران کد و شبنم و الزام بازگشت آن، اظهار داشت: وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی ابتدا قرار بود هر دو نفر به کمیسیون اقتصادی مجلس بیایند ولی جلسه با رئیس کل تا ساعت 5 ادامه داشت و جلسه وزیر اقتصاد نیز در کمیسون برنامه و بودجه طول کشید بنابراین وی به کمیسیون اقتصادی نیامد.

وی ادامه داد:‌در کمیسیون برنامه‌و بودجه نمایندگان از وزیر در مورد دلیل حذف ایران کد و شبنم و اینکه لازم است برای شفاف سازی در روند ورود کالاها به کشور این دو طرح بازگردد، پرسیدند و بر همین اساس با توجه به اینکه هفته آینده مجلس تعطیل است، پس از آن وزیر اقتصاد و صنعت به کمیسیون اقتصادی آمده و در مورد بازگشت ایران کد و شبنم و دلیل حذف آن صحبت خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه گفت: درست است که این دو طرح ایراداتی دارند ولی باید ابتدا این ایرادات حل و سپس ایران کد و شبنم به چرخه نظارت بر ورود کالاها بازگردد. وزیر اقتصاد نیز به این نکته اشاره کرد که این دو طرح ایراداتی دارد که باید حل شود.

 از 20 مهر ماه طرح ایران کد و شبنم به دستور وزیر صنعت و آن هم به دلیل دست‌و پاگیر بودن این دو در روند ترخیص کالاها حذف شد در حالی که این دو طرح مصوبه مجلس را به همراه داشته است و شاید لازم بود با مجلس در این مورد نظر خواهی شود. البته گمرک و اتاق بازگانی ایران به نمایندگی از بخش خصوصی از عمده‌ترین نهاد‌های معترض به ایران کد و شبنم  و موافق حذف آن دو بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها