کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکورد واردات خودرو در کدام سال شکسته شد؟


کد خبر : ۱۷۷۹۴جمعه، ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۴۷۳۶۵۹ بازدید

بررسی ها نشان می دهد با آزادسازی واردات خودرو به کشور در طی دهه گذشته بیش از 504 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است.
رکورد واردات خودرو در کدام سال شکسته شد؟رکورد واردات خودرو در کدام سال شکسته شد؟

بررسی ها نشان می دهد  با آزادسازی واردات خودرو به کشور در طی دهه گذشته بیش از 504 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است .

تا پیش از سال 1383 واردات خودرو به ایران ممنوع بود اما پس از این تاریخ با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی و بهبود فضای بازار واردات خودرو به کشور مجاز شد .

بررسی‌ها نشان می دهد بازار به واردات خودروهای لوکس تمایل بیشتری نشان داد به طوری که برخی برآوردها حکایت از واردات بیش از انتظار پورشه و مازاراتی به ایران داشت. حجم پورشه های در حال تردد در ایران به گواه بسیاری از کارشناسان با تعداد پورشه های موجود در چند کشور حاشیه نشین خلیج فارس برابری می کند. بررسي ها نشان مي دهد بيشترين فروش پورشه در سال 2011 به ايران مربوط بود و در سال هاي اوج تحريم، در حالي كه ورود پول حاصل از فروش نفت به ايران ممكن نبود، پورشه و ساير خودروهاي لوكس بازاري داغ در ايران داشتند. در سال هاي 1388 تا 1392 در مجموع 95 هزار و 673 دستگاه خودروي لوكس وارد ايران شد. در اين دوره زماني تعداد پورشه هاي ورداتي 1762 دستگاه بود .يك روزنامه اسپانيايي پيش از اين ايران را بزرگترين وارد كننده پورشه در سال هاي گذشته، در خاورميانه معرفي كرده بود.

در اين دوره زماني واردات خودرو لوكس با ارز دارو و غذا نيز گزارش شده است . هر چند ايران از سال 1390 با تشديد تحريم ها با بحران روبرو شد اما بسياري واردات خودروهاي لوكس را نتيجه افزايش قابل توجه ردآمدهاي نفتي و نوكيسه گي طبقه اي از وابستگان به نفت مي دانند .

 بر اساس این گزارش واردات خودرو به کشور که در سال 1384 با 11 هزار و 440 دستگاه خودرو آغاز شد، پس از یک دهه در نیمه دوم سال 1394 به 20 هزار 866 دستگاه رسیده است.بررسی ها نشان می دهد در سال 1385 حجم واردات خودرو سه برابر سال 1384 شد و در این سال بیش از 30 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد.
 

رکورد واردات خودرو در کدام سال شکسته شد؟
 واردات خودرو در سال 1392 افزایش قابل توجهی را نسبت به قبل از آن تجربه کرد و در این سال 78 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد. واردات خودرو در سال گذشته به 102 هزار دستگاه رسید . هر چند حجم خودروهای وارداتی به شدت افزایش یافت اما دولت یازدهم واردات خودروهای لوکس و گران قیمت به کشور را ممنوع کرد به این ترتیب خودروهای وارداتی حجم موتور کمتر از 2500 سی سی داشتند . میزان واردات خودرو در سال جاری کاهشی چشمگیر را تجربه کرده است به طوری که در 6 ماه اول سال تنها 20 هزار و 866 دستگاه خودرو به کشور وارد شده است.


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها