کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۷۷۸۸سه شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۱۲۱۰۵۸ بازدید

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه که برای لحظاتی به کمتر از 1069 دلار رسیده بود با 0.2 درصد افزایش به سطح 1072 دلاری رسیده ...

به دنبال گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده قیمت جهانی طلا شب گذشته با کاهش روبرو شد و این روند نزولی امروز سه شنبه نیز ادامه داشته است. در حالی که آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است هفته آینده برگزار شود ، گمانه زنی های زیادی در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مطرح شده و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و در نتیجه کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

بر اساس این گزارش تصمیم اخیر اوپک برای حفظ سقف تولید نفت در نشست اخیر نیز موجب شده تا قیمت جهانی نفت به پایین ترین سطح در 7 سال اخیر برسد و این مساله نیز تاثیر منفی بر قیمت جهانی طلا داشته است.قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه که برای لحظاتی به کمتر از 1069 دلار رسیده بود با 0.2 درصد افزایش به سطح 1072 دلاری رسیده است. قیمت طلا شب گذشته نیز با کاهش 1.5 درصدی روبرو شده بود.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید  کرد: کاهش قیمت کالاهای مختلف به خصوص نفت و تقویت ارزش دلار تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته است. به نظر می رسد قیمت طلا تا زمان برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در حالتی تدافعی قرار خواهد داشت.

گزارش سایت طلا حاکیست، ادامه روند نزولی قیمت نفت می تواند موجب افزایش نگرانی ها نسبت به رکود و کاهش سطح قیمتها شود و این مساله عاملی منفی برای قیمت طلا خواهد بود. تقویت ارزش دلار نیز موجب کاهش تقاضا برای طلا شده است.انتشار آمارهای مربوط به وضعیت بازار اشتغال آمریکا در ماه نوامبر تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است. اکنون سرمایه گذاران بیشتری بر این باورند که فدرال رزرو در نشست آتی خود برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 9.5 درصد کاهش داشته تا برای سومین سال متوالی کاهش چشمگیری را تجربه کند. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.65 درصد کاهش به کمتر از 634 تن رسیده است که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 میلادی به شمار می رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها