کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاسبی پردرآمد لباس بچه‌ها در فضای مجازی


کد خبر : ۱۷۷۴۷دوشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳:۴۷۲۸۳۴۵ بازدید

با کمی گشت‌وگذار در فضای تبلیغاتی اپلیکیشن‌های ارتباطی با تعداد زیادی بوتیک یا فروشگاه لباس مجازی مواجه می‌شوید. بوتیک‌های فروش ...

 با کمی گشت‌وگذار در فضای تبلیغاتی اپلیکیشن‌های ارتباطی با تعداد زیادی بوتیک یا فروشگاه لباس مجازی مواجه می‌شوید. بوتیک‌های فروش لباس که بیشتر توسط افراد کم‌سرمایه یا تولیدکنندگان جوان راه‌اندازی شده‌اند. فروش انواع تی‌شرت، مانتو، روسری و شال بخش عمده‌ای از فروش‌های مجازی را تشکیل می‌دهد. در این میان فروشندگان جوانی که توانسته‌اند اجناس متفاوت و خلاق‌تری عرضه کنند، با استقبال و شهرت بیشتری مواجه شده و توانسته‌اند کار خود را گسترش دهند.

اگر شما هم وسوسه شده‌اید که یک بوتیک مجازی داشته باشید و می‌خواهید از جزییات ورود به این کار و هزینه‌هایش بدانید، فروش پوشاک کودک یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها به ‌شمار می‌آید. دنیای پوشاک طیف گسترده‌ای از کالاهای مختلف را دربرمی‌گیرد. از فروش کلاه و شال و روسری گرفته تا جوراب و پاپوش. این‌که دقیقا چه کالایی بفروشید، پرسش مهمی برای شروع کار است. باید بدانید برای چه جنسیتی می‌خواهید بفروشید: خانم یا آقا؟... درچه محدوده سنی: کودک، نوجوان یا در اصطلاح فعالان بازار تین‌ایجر، جوان و...؟ برای چه سلیقه‌ای بفروشید؟... لباس‌های راحتی بفروشید یا مجلسی یا شاید حتی لباس پرسنلی؟ برای پاسخ به این سوالات صرف‌نظر از امکانات، سلایق و علایق‌تان، بعد مهم‌تری وجود دارد و آن تشخیص اولویت‌های اقتصادی است. تولید و فروش لباس کودک یکی از توصیه‌های فعالان بازار پوشاک برای کسانی است که امکانات گسترده‌ای ندارند و می‌خواهند یک تولیدی خانگی داشته باشند و با یک فروشگاه مجازی کالایشان را توزیع کنند.

سوددهی فروش پوشاک کودک و بزرگسال برابر است

«مهرداد رستمی» فعال بازار پوشاک در این‌باره به "روزنامه شهروند" می‌گوید: فروش لباس کودک برای افراد دارای سرمایه کم، مزیت بیشتری دارد زیرا قیمت لباس کودک تفاوت چندانی با پوشاک بزرگسال ندارد. در نتیجه بازدهی آن از نظر میزان سود تقریبا برابر است، اما مزیتی که لباس کودک ایجاد می‌کند، این است که فروش لباس کودک نسبت به پوشاک بزرگسالان بیشتر است. شاید یک علت مهم آن، رشد سریع کودکان و نیاز دایمی آنها به خرید لباس باشد.وی ادامه می‌دهد: به جز این حجم کمتر لباس کودکان باعث می‌شود به فضای کمتری برای دپو ( انبار) لباس نیاز داشته باشید و همین‌طور هزینه کمتری بابت حمل‌ونقل اجناس‌تان بدهید. این مسائل نکات مهمی است برای کسانی که می‌خواهند با سرمایه کم‌ و کمترین ریسک ممکن وارد بازار پوشاک شوند.

پوشاک کودک، گزینه مناسب فروش مجازی

«مینا جلالی‌پور» که درمحیط اینستاگرام یک بوتیک مجازی دارد، توضیحات متفاوتی به «شهروند» ارایه می‌دهد. او توضیح می‌دهد: یکی از چالش‌های اساسی فروش پوشاک از طریق فضای مجازی، نبود امکان پرو لباس است. این موضوع برای بزرگسالان اهمیت بیشتری دارد زیرا انتخاب آنها پیچیده‌تر است. وی ادامه می‌دهد: بخشی از پیچیدگی انتخاب لباس برای بزرگسالان به تنوع سایز افراد بزرگسال برمی‌گردد. اندام بزرگسالان از هیچ قاعده و چارچوب مشخصی پیروی نمی‌کند. به‌عنوان مثال ممکن است فردی دچار چاقی موضعی در قسمتی از اندام خود باشد یا فرد دیگری دارای پاهای کشیده‌تر و بالاتنه کوتاه‌تر باشد، اما این موضوع برای مشتری دیگری برعکس شود. به جز این ویژگی‌های شخصیتی بزرگسالان که نقش مهمی در شیوه انتخاب لباس‌شان دارد، ماجرا را پیچیده‌تر می‌کند. جلالی‌پور تأکید می‌کند: مجموع این دلایل باعث می‌شود فروش مجازی لباس به بزرگسالان کار دشوارتری باشد، اما این مشکل برای بچه‌ها کمتر است. زیرا سایز کودکان معمولا از سن آنها تبعیت می‌کند و به استانداردها نزدیک‌تر است. به‌جز این کلیشه‌های متداول برای لباس کودک تنوع کمتری دارد و سلیقه بیشتر والدین برای انتخاب لباس کودک مشابه است. به همین دلیل فروش لباس کودک می‌تواند یک ایده‌آل برای ایجاد بوتیک مجازی باشد.

تنها با 4 تا 5 میلیون تومان
کارگاه خانگی‌تان را راه‌اندازی کنید


حالا که تا حدودی با پتانسیل بازار مجازی لباس کودک آشنا شدید، می‌توانید دست به کار تهیه اجناس‌تان شوید و کارگاه کوچک خانگی‌تان را راه بیندازید. برای تولید لباس کودک می‌توانید با یک چرخ خیاطی معمولی شروع کنید. هزینه خرید یک چرخ خیاطی معمولی بین ٥٠٠‌هزار تا یک‌میلیون و٢٠٠‌هزار تومان است. قیمت پارچه مورد نیازتان به جنس آن بستگی دارد و جنس پارچه به این بستگی دارد که بدانید می‌خواهید چه نوع پوشاکی تهیه کنید؟ پوشاک راحتی که به صورت روزمره مورد نیاز کودکان است یا لباس‌های فانتزی‌تر. برای پوشاک روزمره کودکان معمولا از پارچه‌های تریکو و پارچه‌های نخی مانند متقال استفاده می‌شود و لباس‌های فانتزی‌تر می‌تواند طیف بیشتری از انواع پارچه را دربرگیرد. قیمت هر مترمربع انواع پارچه در بازار تهران معمولا بین 3 تا 15 هزارتومان است که اگر کسی بخواهد تولید عمده داشته باشد، می‌تواند پارچه را به قیمت ارزان‌تری بخرد. برای دسترسی به پارچه ارزان‌تر و کاهش هزینه‌های تولیدتان بهتر است به بازارهای عمده‌فروشی و اصلی پارچه در شهرتان سر بزنید. حتی می‌توانید به‌صورت مستقیم به کارخانه‌های نساجی و شهرهای دارای صنعت نساجی و پارچه‌بافی، سفارش دهید. نخ، زیپ، دکمه، چسب، نوار اریب، تور، برچسب‌های فانتزی و... را نیز می‌توانید به صورت عمده از بازارهای اصلی تهیه کنید.  تولیدکنندگان پوشاک بچگانه معتقدند برای راه‌اندازی یک کارگاه کوچک خانگی می‌توان با ٤ تا ٥‌میلیون تومان سرمایه شروع کرد و به درآمد قابل ‌توجهی رسید.

فوت‌وفن‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید

«رضا بردبار» تولیدکننده پوشاک، به متقاضیان ایجاد یک کارگاه کوچک تولید لباس بچگانه توصیه می‌کند: مهم‌ترین رکن برای موفقیت در این بازار آموزش حرفه‌ای و داشتن خلاقیت است زیرا اگر به میزان فروش و موفقیت تولیدکنندگان بزرگ این حرفه نگاه کنیم، به راحتی متوجه می‌شویم که آنها دوخت تمیزتر و ظریف‌تر و درعین حال خلاقیت بیشتری داشته‌اند. برای رسیدن به این جایگاه باید زمان کافی به آموزش اختصاص داد. وی ادامه می‌دهد: یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود پوشاک ایرانی درمقایسه با رقبای خارجی خود اقبال چندانی نداشته باشند، ضعف درطراحی است. بنابراین اگر فردی ذوق و خلاقیت هنری دارد، می‌تواند به یک تولیدکننده موفق ایرانی تبدیل شود. او همچنین تأکید می‌کند: در بحث تولید پوشاک اصلی‌ترین مواد اولیه پارچه است. اگر بتوانید بهترین استفاده را از پارچه داشته باشید، می‌توانید هزینه‌های خود را به نحو قابل ‌توجهی کاهش دهید. برای کاهش مصرف پارچه نیاز است که برش‌های هوشمندانه داشته باشید تا بتوانید پرتی و ضایعات پارچه را به حداقل برسانید.  

بردبار توضیح می‌دهد: به جز این یک خیاط حرفه‌ای حتی کوچک‌ترین قطعات پارچه را دور نریخته و از آن در سایر تولیدات خود به نحوی استفاده می‌کند. ضمن این‌که برای تهیه لباس کودک به پارچه کمتری نیاز است و تولیدکنندگان خانگی می‌توانند پارچه‌های اضافه یا در اصطلاح خیاطان «دم قیچی» را از سایر تولیدکنندگان و به‌صورت کیلویی خریداری کنند تا هزینه کمتری بپردازند.  به‌گفته تولیدکنندگان پوشاک، هزینه تولید لباس کودک متغیر است و حدود ٨٠ تا ٩٠‌درصد هزینه آن را قیمت پارچه تشکیل می‌دهد. این درحالی است که قیمت فروش یک‌دست لباس کودک در بازار تهران به‌طور میانگین بین ٣٠ تا ١٢٠‌هزارتومان است. با این حساب چنانچه بتوانید حرفه‌ای‌تر و خلاقانه‌تر تولید کنید، می‌توانید سود قابل ‌توجهی به دست آورید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها