کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشف یکی از بزرگترین گنج‌های تاریخ


کد خبر : ۱۷۷۴۲دوشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸:۴۷۱۰۷۸۹ بازدید

کشتی افسانه ای «سن خوزه» در سال 1708 میلادی با محموله زمرد و طلا و نقره و جواهراتی که از مستعمره های اسپانیا در ...
کشف یکی از بزرگترین گنج‌های تاریخکشف یکی از بزرگترین گنج‌های تاریخ

رئیس جمهور کلمبیا از کشف بقایای یک کشتی اسپانیایی با محموله جواهرات در آب های بندر «کارتاخنا» این کشور خبر داده که بیش از 300 سال پیش غرق شده بود. کشتی افسانه ای «سن خوزه» در سال 1708 میلادی با محموله زمرد و طلا و نقره و جواهراتی که از مستعمره های اسپانیا در آمریکای جنوبی جمع آوری شده بود به مقصد اسپانیا  مي‌رفت که توسط انگلیسی ها غرق شد.

به گزارش يورونيوز، این کشتی بخشی از ناوگان پادشاه فیلیپ پنجم بود و محموله آن اگر به مقصد می رسید در جنگ موسوم به «جنگ جانشینی اسپانیا» علیه انگلیس صرف می شد.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا کشف بقایای سن خوزه و جواهرات آن را يكياز بزرگترین گنج‌هاي كشف شده در کل تاریخ خوانده است. رئيس جمهوري كلمبيا اعلام كرده به زودي اين گنج در موزه به نمايش عمومي در مي‌آيد.

وی گفت که یک تیم از کارشناسان بین المللی، نیروی دریایی کلمبیا و سازمان باستان شناسی این کشور بقایای این کشتی را هفته گذشته در آب های جزیره «بارو» کشف کرده اند.

سن خوزه موضوع دعوای حقوقی بین دولت کلمبیا و شرکتی مستقر در آمریکا بوده است که ادعا می کند در سال ۱۹۸۱ میلادی منطقه ای را که کشتی در آن غرق شد شناسایی کرده بوده است، ادعایی که دادگاهی در آمریکا با رد آن در سال 2011 میلادی تمام گنج کشتی را متعلق به دولت کلمبیا دانسته بود. ارزش محموله و طلا و جواهرات این کشتی غرق شده بین 4 تا 17 میلیارد دلار تخمین زده شده است.


qh5wiqemy401hjomtm5b.jpg

am7jzbzj3zgzh2tmf43r.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها