کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی فردا لايحه بودجه 95 را به مجلس می‌دهد


کد خبر : ۱۷۷۳۸یکشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶:۵۶۲۷۹۳ بازدید

با وجود تمام گمانه‌زني‌ها بر سر اختلاف‌نظر دولت و مجمع درباره برنامه ششم توسعه و همچنين ايجاد تغييراتي در آمار و ارقام آن، بودجه سال 95 ...
روحانی فردا لايحه بودجه 95 را به مجلس می‌دهدروحانی فردا لايحه بودجه 95 را به مجلس می‌دهد

با وجود تمام گمانه‌زني‌ها بر سر اختلاف‌نظر دولت و مجمع درباره برنامه ششم توسعه و همچنين ايجاد تغييراتي در آمار و ارقام آن، بودجه سال 95 به مجلس ارائه مي‌شود. اين خبر را غلامعلي جعفرزاده عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس پس از تشكيل جلسه عصر ديروز كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات كه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور برگزار شد، داد.

وي همچنين با اعلام اين خبر كه رييس‌جمهوري اسلامي ايران فردا (سه‌شنبه) لايحه بودجه سال 95 كل كشور را تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد كرد، افزود: بودجه سال 95 كل كشور روز سه‌شنبه توسط رييس‌جمهوري اسلامي ايران به مجلس تقديم و لايحه برنامه ششم توسعه نيز در هفته آينده به مجلس ارائه خواهد شد. وي با اشاره به ويژگي‌هاي لايحه بودجه سال آينده كشور تصريح كرد: فقط دو تا سه صفحه احكام در اين لايحه وجود دارد و مابقي آن عدد و رقم است كه با اين كار آرزوي چندين ساله قانونگذاران تحقق خواهد يافت.  غلامرضا تاجگردون رييس كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نيز با بيان اينكه لايحه بودجه سال 95 كل كشور و برنامه ششم توسعه قبل از پايان آذرماه به مجلس ارائه مي‌شود به ايسنا گفت: كميسيون‌هاي احكام دايمي، تلفيق و برنامه و بودجه، برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 كل كشور را در مجلس بررسي مي‌كنند. اين سه كميسيون لايحه بودجه سال 95 كل كشور و برنامه ششم توسعه را همزمان بررسي مي‌كنند و ارائه همزمان لايحه بودجه سال 95 كل كشور و برنامه ششم توسعه مشكلي را براي بررسي ايجاد نمي‌كند.

اين در حالي است كه غلامرضا كاتب سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس احتمال ارائه بودجه توسط دولت را اوايل دي ماه اعلام كرد و گفت: دولت تصميم دارد اين دو لايحه را همزمان ارائه كند. وي توضيح داد كه در جلسه كميسيون برنامه و بودجه اين موضوع مطرح شد كه از آنجا كه هنوز احكام برنامه ششم در هيات وزيران به تصويب نرسيده است و پيش‌بيني مي‌شود كه حداقل كمتر از سه هفته ديگر دولت نمي‌تواند اين دو لايحه را به مجلس ارائه كند لذا احتمال خيلي زياد به اوايل دي ماه موكول مي‌شود و اميدواريم اين دو لايحه همزمان تقديم مجلس شود.

 

 دولت ديروز آماده تحويل بودجه به مجلس بود

در همين راستا محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت از آمادگي كامل دولت در تحويل زودتر آن به مجلس خبر داد و گفت: كار تدوين پيش‌نويس لايحه بودجه 95 و برنامه ششم در دولت به پايان رسيده و مي‌توانستيم لايحه بودجه را به مجلس ارسال كنيم؛ اما با توجه به اينكه مجلس نظر به ارسال لايحه بودجه و برنامه ششم به‌طورهمزمان داشت؛ تاخير در ارسال اين دو لايحه رخ داد.

نوبخت با اشاره به ارسال همزمان لايحه بودجه 95 كل كشور و برنامه ششم توسعه به مجلس شوراي اسلامي گفت: بودجه سال 95 كل كشور و برنامه ششم به‌طور كامل با تأسي از سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي است. وي ادامه داد: اكنون دولت مشغول رسيدگي به لايحه برنامه ششم بوده تا براي ارسال همزمان با بودجه به صحن علني مجلس آماده شود. نوبخت گفت: بخش نخست لايحه برنامه ششم توسعه تحت عنوان «احكام دايمي» درحال حاضر در دستوركار كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس قرار دارد.

معاون رييس‌جمهور با اشاره به مدنظر قراردادن فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اقتصاد مقاومتي در لايحه بودجه 95 كل كشور و برنامه ششم توسعه تاكيد كرد: آنچه به مجلس تحت عنوان لايحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه تقديم خواهد شد، مستند و پيوستي براقتصاد مقاومتي دارد و تناظر تك‌تك تبصره‌هاي برنامه ششم با هريك از 24 بند اقتصاد مقاومتي همخواني خواهد داشت. سخنگوي دولت و رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور تصريح كرد: بودجه سال 95 كل كشور و برنامه ششم به‌طوركامل با تأسي ازسياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي است.

* تعادل



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها