کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود شرکت‌های نفتی مکزیک به ایران آزاد شد


کد خبر : ۱۷۷۲۳یکشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۳۱۱۳۳۹ بازدید

همزمان با برگزاری دور دوم مذاکرات نفت و انرژی ایران و مکزیک در مکزیکوسیتی، وزیر انرژی این کشور از همکاری و مشارکت شرکت‌های مکزیکی ...

همزمان با برگزاری دور دوم مذاکرات نفت و انرژی ایران و مکزیک در مکزیکوسیتی، وزیر انرژی این کشور از همکاری و مشارکت شرکت‌های مکزیکی در صنایع نفت، گاز و انرژی ایران در دوران پساتحریم خبر داد.

شهریور ماه سال جاری دور جدید مذاکرات نفت و انرژی ایران و مکزیک با گفتگوهای بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و " آلفونسو ناواراته پریدا" وزیر کار و رفاه اجتماعی این کشور حوزه دریای کارائیب در تهران آغاز شد. در این مذاکرات ایران آماده همکاری با مکزیک به منظور اجرای طرح‌های اکتشاف و توسعه میادین نفت و گاز به ویژه در حوزه آب‌های عمیق شد به طوری که زنگنه وزیر نفت ایران با تاکید بر اینکه شرکت‌های مکزیکی در آب‌های عمیق فعالیت خوبی دارند و پیشرفت خوبی تجربه کرده اند، گفته بود: جمهوری اسلامی ایران آماده احیای فعالیت با شرکت‌های مکزیک است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه توسعه میدان‌های نفتی مذاکرات زمان‌بر است، تاکید کرده بود: ولی در سایر زمینه ها همچون تولید و عرضه فرآورده نفتی می توان بلافاصله بعد از لغو تحریم‌ها فعالیت ها را آغاز کرد.

با گذشت نزدیک به سه ماه از مذاکرات نفتی ایران- مکزیک در تهران، دور جدید مذاکرات دو کشور با اولویت افزایش مشارکت ها در صنایع نفت، گاز و انرژی با سفر معاون وزیر خارجه ایران به مکزیکوسیتی کلید خورد.

بر این اساس مذاکرات جدید نفتی دو کشور توسط مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه و «پدرو خواکین کولدول» وزیر انرژی مکزیک آغاز شد و در این دور از گفتگوها طرف ایرانی خواستار توسعه همکاری دو جانبه در حوزه اکتشاف، بهره‌برداری و اجرای پروژه‌های ساخت و به‌روز رسانی پالایشگاه‌ها و انجام خدمات فنی و مهندسی با شرکت‌های مکزیکی شده است.

کولدول وزیر انرژی مکزیک هم در این مذاکرات از آمادگی دولت مکزیکوسیتی به منظور توسعه همکاری ها بین دو کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و انرژی خبر داد و تاکید کرد: با لغو تحریم ها ورود شرکت‌های نفت و انرژی مکزیکی به صنایع نفت و گاز ایران بلامانع و آزاد است.

گفتنی است، پیش از اعمال تحریم ها علیه صنعت نفت، ایران هیچ قرارداد عملیاتی با مکزیک در حوزه صنایع نفت و گاز نداشته اما در زمینه اکتشاف، ارتباطات و فنآوری با این کشور مذاکره و گفتگوهایی انجام شده و حتی یادداشت تفاهم اولیه ای امضا شد که با افزایش محدودیت ها هیچگاه عملیاتی و اجرایی نشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها