کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

ملاقاتی با فولکس بیتل دوست داشتنی در تهران

کدخبر:۱۷۷۱۴دوشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳:۴۷۷۶۵۲ بازدید

فولکس بیتل، به دلیل طراحی بدنه خاص و جذابی که دارد، همواره و در نسل های مختلف مورد توجه بوده است. در آخرین نسل این اتومبیل که ...

فولکس بیتل، به دلیل طراحی بدنه خاص و جذابی که دارد، همواره و در نسل های مختلف مورد توجه بوده است. در آخرین نسل این اتومبیل که در سال 2012 ارائه شد وتاکنون به همان شکل باقی مانده است طرح کلی بدنه خیلی  فرق نکرده و بیشتر در چراغ ‏های عقب چون از طرح گرد خارج شده و در ادامه به کنار در صندوق عقب متصل شده ، شکل عقب را پویا و متفاوت ساخته است وچراغ LED هلالی شکل که به تبعیت از طراحی چراغ Bi-Xenon به این حالت در آمده، جلب توجه می‏کند. 


qsk2lvrni8rocc3ckf8d.jpg


بیتلی که تصاویر آن را مشاهده می کنید مدل  R-Line بوده که در زیر راهنمای روی سپر جلو از زه استفاده شده است. رنگ بدنه این ماشین نیز تورنادو نام دارد. در قسمت عقب نیز، اسپویلر ثابتی تعبیه شده که چسبندگی بیشتر برای چرخ‏های عقب ایجاد می‏کند.با وجود اینکه این اتومبیل از بدو تولید و عرضه، به عنوان اتومبیلی ارزان و  برای همه اقشار جامعه ساخته شده، از امکانات لوکس در آن خبری نیست، ولی برخی سامانه ‏های کمکی ایمنی اولیه و مورد نیاز  را دارد.

سامانه الکترونیکی کنترل پایداری ESP بطور استاندارد در این مدل وجود  داشته و این سیستم ، ترکیبی از سامانه ‏های دیگر چون ABS و ASR است. البته دو سامانه دیگر در زمینه مدیریت نیروی گشتاور موتور(MSR) و قفل الکترونیکی دیفرانسیل (EDS) به کار گرفته شده است. سقف مدل کابریو تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت و در مدت 11 ثانیه می‏تواند باز یا بسته شود.در جهت ایجاد ایمنی کامل برای سرنشینان، در زمان واژگونی این مدل کروکی، دو محافظ فولادی در کسری از ثانیه از پشت سرنشین عقب بیرون می‏پرد. حسگر‏های عقب (Park Pilot)، در حالت دنده عقب فعال شده و فاصله اتومبیل را با رنگ‏ های مختلف در صفحه نمایش روی داشبورد به نمایش در می ‏آورد. 

این صفحه نمایش لمسی مربوط به سامانه‏ های ناوبری، صوتی و ارتباطی است. در این قسمت امکان استفاده از نقشه و ناوبری در رانندگی وجود دارد. اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و ورودی کارت حافظه SD، سی دی، AUX و MDI ممکن بوده و سیستم صوتی توسط شرکت آمریکایی معروف Fender تقویت و نصب شده است. در این مدل از سیستم 1/8 استفاده شده، به‏ طوری‏ که تعداد 4 توئیتر و بلندگو و یک ساب ووفر، نوای دلنشین موسیقی را حتی با باز بودن سقف، فراهم می‏کند. در کنار امکاناتی که در اتومبیل‏های سواری فولکس واگن به مشتریان عرضه می‏شود، یک نوع به نام R-Line نیز هست، شامل تغییراتی در بیرون و داخل خودرو، به ‏طوری ‏که در ظاهر می‏توان به قاب آینه ‏های کنار هم رنگ بدنه، رینگ اسپرت 18 اینچ، نشانگر باد لاستیک ‏های چهار چرخ، قفل رینگ به همراه سیستم دزدگیر، زه راهنما روی سپر جلو، طرح اسپرت R سپرهای جلو و عقب، لوگوی R-Line روی گلگیر‏های جلو و زه روی لبه رکاب‏ها اشاره کرد. 


oxppx4v35t64ty5fkws0.jpg


در داخل نیز عبارتند از : دسته دنده و ترمز دستی از جنس چرم خاکستری، فرمان چرمی سه پایه خاکستری رنگ با نشانه R-Line، طرح روی داشبورد به همین رنگ و صندلی ‏های اسپرت چرمی خاکستری به همراه نشانه R روی پشت سری‏ها. 

در طراحی داخلی بیتل کروکی، سعی شده که ارتباطی با نسل اولیه این مدل ایجاد شده باشد. به همین منظور طرح داشبورد حالت دیواره‏ای صاف و زاویه دار دارد. این امر در سمت راست و با قرار داشتن در داشبورد، خودنمایی می‏کند و کاملاً شبیه نسل اول بیتل است.طرح کیلومتر شمار تورفته کروی شکل و همینطور دریچه‏ های گرد سیستم تهویه، همه حال و هوای بیتل قدیم را تداعی می‏کند. فرمان 3 پره اسپرت بوده و رنگ خاکستری نیز به فضای داخل، تنوع بخشیده است. همانند سنت همیشگی این برند، کلید چراغ ‏ها در سمت چپ داشبورد تعبیه شده و روی فرمان دکمه ‏هایی برای استفاده از امکاناتی از قبیل : تنظیم صدا، قطع و وصل تلفن و اطلاعات داخل کیلومتر شمار دیده می شود. 3 صفحه مدرج، از چپ به راست متعلق به درجه حرارت روغن موتور، کرونومتر و عملکرد قدرت توربو شارژر هستند. 


m6vnocew05mjf452h9d.jpg


تجربه رانندگی 

فضای راننده برای مدل دو در کروکی، قابل قبول و جادار است. برای روشن کردن، خبری از دکمه استارت نیست و با کلید فلزی این کار انجام می‏شود. موتور 2 لیتری با یک توربوشارژ و به قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‏متر در دور 1700 تا 5 هزار به نرمی  به حرکت در می آید. 

با فشار روی پدال گاز باشتابی غافلگیر کننده مواجه می شویم که هر 2 نفر و یا 4 نفر را به صندلی‏ ها میخکوب می‏کند. این حالت ناخودآگاه جسارت را در راننده بیشتر کرده و ترمز‏ها به خوبی عمل می‏کنند. فرمان‏پذیری در عبور از پیج‏ها کاملاً مطمئن و پایدار به لطف سامانه ESP مهیا شده است.دید اطراف با وجود باز بودن سقف مناسب است. فقط در زمان دنده عقب، اندازه اتومبیل باید مورد توجه باشد. عملکرد جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچ در تعویض دنده سریع و بدون وقفه است و علاوه بر تعویض اتوماتیک دنده ‏ها، می‏توان به طور دستی بوسیله اهرم ‏های پشت فرمان این کار را انجام داد. 

رانندگی با این نوع اتومبیل چابک و سریع، می‏تواند  برای هر کسی خاطره ای بیاد ماندنی باشد. در زمان شتاب‏گیری، درجه توربوشارژر روی داشبورد، میزان عملکرد آن را نشان می‏دهد که معمولاً تا درجه 5/1 bar است.عملکرد کمک فنر‏ها در عبور از دست انداز قابل قبول بود. یکی از مسائل مهمی که در بازدید اتومبیل‏ های پرشتاب مانند این مدل به چشم می‏ آید، این است که دمای روغن موتور به راننده یادآوری می‏شود تا در زمان سرد بودن روغن موتور، به موتور فشار وارد نشود.

با مشاهده درجه حرارت مناسب موتور، می‏توان شتاب لازم را از اتومبیل دریافت کرد. این امر در همه اتومبیل‏های اسپرت و پر شتاب صادق است. 


سایرمشخصات فولکس بیتل 2013 :

موتور TSI ، 4 سیلندر، 16 سوپاپ

گنجایش 1984 سی‏ سی، با یک توربو شارژر

قدرت 200 اسب‏ بخار در دور 5100 rpm

گشتاور 280 نیوتن‏ متر در 1700 تا 5 هزار rpm

شتاب صفر تا صد 6/7 کیلومتر بر ساعت

میانگین مصرف سوخت 8/7 لیتر در صد کیلومتر

* مجله ماشین

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

جاسم: 1394/9/1610:41:37،
38
10
چند فی می خوره؟؟
پاسخ: 1394/9/1611:46:44،
16
31
قیمت : میانگین 160 تا 18 میلیون

ehsan: 1394/9/1612:12:21،
43
11
هرچی هم که بخوره چه فایده ؟؟

منه دانشجو باید خوابشو ببینم
بردیا: 1394/9/1612:31:30،
32
13
حدود 250 میلیون
حسین: 1394/9/1612:31:55،
26
8
هر چقدر فی بخوره من عاشقشم .
محمدرضا: 1394/9/1619:32:36،
20
7
"با وجود اینکه این اتومبیل از بدو تولید و عرضه، به عنوان اتومبیلی ارزان و برای همه اقشار جامعه ساخته شده، از امکانات لوکس در آن خبری نیست، ولی برخی سامانه ‏های کمکی ایمنی اولیه و مورد نیاز را دارد."

2 تا نکته:

1- بیتل تو کشور عزیز و دوست داشتنی خودم هم مثل همه جای دنیا اتومبیلی ارزان و برای همه اقشار جامعه است.. من دانشجو هم توان خریدشو دارم.
2- این همه سیستم و امکانات مثل ESP و MSR و EDS و ناوبری و سیستم صوتی 8.1 کاناله و محافظ فولادی موقع چپ کردن و غیره شده سامانه های ایمنی اولیه.. تو خودروهای تولید داخل کشور عزیز خودم مثل پراید، یک دهم این امکانات یعنی فقط ABS یا ایربگ آپشن هستن :)) این یعنی احترام به نظر مشتری.. نه اینکه سر خود تجهیزات پیشرفته بزارن رو ماشین.



راستی نکته 3
من دانشجو پراید نمیتونم بخرم.. چون فک نکنم مثل بیتل خودرویی ارزان و برای تمامی اقشار باشه !
حامد: 1394/9/1710:02:16،
9
10
به نظرم به درد دخترا میخوره زیاد مردونه نیست این ماشین
پاسخ به محمدرضا: 1395/3/1802:15:05،
6
3
پاسخ به مجمدرضا:
همینطور هست متاسفانه.
ولی ABS حتی یک/دهم سیستم های ذکر شده نیست!
یک/بیستم شاید.....!
چیزی که به صورت "آپشن" و با دریافت هزینه اضافی روی پراید میخوان بذارن، ده ها ساله که از استاندارد های "خودرو سازی" هست. یعنی یک چیز حداقلی. که اجباریه سازنده بذاره.
Optionalدرلغت یعنی اختیاری.یعنی چیزی که بگی:میخوام. یا یگی:نمیخوامش.ABSدلبخواهی نیست. اجباریه. همونطور که هر خودرو بوق! و صندلی! و فرمان! و فلاشر! و جراغ عقب و جلو! و پدال گاز و ترمز! داره. ABS هم باید داشته باشه.
آپشن های اضافی قابل انتخاب:
//بنز: چرم طبیعی Nappaاعلا دستدوز-چای سازو قهوه ساز حر.تایر های ضدپنچری-کیت بدنه شامل سپر عقب جلو بقل و سراگزوزاسپرت.
*
*
//پراید: ای بی اس!
2 تا ایربگ فکستنی!
فرمان هیدرولیک!
جالیوانی سفارشی!
قالپاق طرح جدید 2017 !!
رنگ مشکی!!! 300 تومن گرونتره :|
شهریار: 1394/9/1610:43:06،
49
6
دوس داشتنی و جذاب
شهریار: 1394/9/1610:46:32،
72
7
خدای بزرگ:
به کی پناه ببریم مارا از جور و ظلم لگن سازها نجات بده
ما هم مثل همه مردم دنیا ماشین خوب میخواییم
ما که ملت خوبی هستیم....پس چرا .....
665: 1394/9/1611:57:49،
49
6
ما که ملت خوبی هستیم
این یکی رو بیخیال
فرزاد: 1394/9/1611:03:43،
81
8
هنر آلمانی رو ببینین . طراحی خودرو مال 80 سال پیشه !!!!
انقدر ظریف و هنرمندانه شکلشو بدون تغییر کلی بروز کردن آدم لذت میبره . هر بی سوادی هم ببیندش اول از همه میفهمه حتمن فولکس بیتله .
عین پیکان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن: 1394/9/1611:13:03،
70
18
این ماشینا فقط عقده میشه واسه ایرانیا...من 2 ساله تورنتو زندگی میکنم.اینجا اینقدر تنوع ماشینا زیاده که اصلا کسی تو این فکر نمیره که کدوم ماشین رو بخره..یکی از یکی خشکلتر اونم با 3 ما پس انداز حقوقت میتونی یه ماشین لوکس رو داشته باشی..متاسفم که تو کشورم از این خبرا نیست...متاسفم
آذري: 1394/9/1611:32:51،
42
7
زياد تبليغش نکنيد، مردم جوگير ميشن ميرن از اينا ميخرند.
بذارين با وام 25ميليوني لگن ايراني بخرند.
م: 1394/9/1611:48:02،
21
23
مرسي محسن من جدا واسم سوال شده بود شما چند ساله خارج كشوري و كدوم شهر هستي.
علي: 1394/9/1616:59:21،
9
6
البته محسن تفاوت تعريف خودروي لوكس رو در اينجا و اونجا در نظر بگير چيزي كه اينجا لوكسه اونجا معمولي حساب ميشه مثل اكثر خودروهاي هيونداي ، كيا ، تويوتا ، مزدا و ميتسوبيشي . با سه ماه حقوق متوسط در كانادا كه ميشه چيزي بين 10 تا 15 هزار دلار ميشه يك خودروي معمولي خريد ولي براي خودروي لوكس بايد حداقل بالاي 40000 دلار هزينه كني.
احمد: 1394/9/1611:17:29،
82
10
درود بر خودروسازان المانی از فولکس تا بنز و مرگ بر خودروسازان انحصار گر داخلی که هفتاد میلیون ایرانی را اسیر خودشان کرده اند.!
مصطفی: 1394/9/1612:09:12،
35
6
درود و زنده باد بر صنعتگران بی ریا و بی ادعای آلمانی که جان و مال مردم براشون مهمه
نه ادعای دینداری و انسانیت دارند و نه کسی رو به زور میخوان ببرن بهشت
مصطفی: 1394/9/1612:09:39،
19
5
درود و زنده باد بر صنعتگران بی ریا و بی ادعای آلمانی که جان و مال مردم براشون مهمه
نه ادعای دینداری و انسانیت دارند و نه کسی رو به زور میخوان ببرن بهشت
محمدمعین : 1394/9/1612:29:59،
33
7
شتاب صفرتاصد بر حسب ثانیه است نه کیلومتر بر ساعت!
عجق وجق: 1394/9/1612:31:24،
20
29
یاده ویدیو اپارات افتادم خخخخخ جنسیس کوپه و بیتل .صفرش خیلی گرونه ۲۷۰تومنه.حیف پول ادم بخواد ۳۲۸و سی ۲۰۰و لکسوس ۲۵۰بگذره بده جا این عجق وجق قورباغه
علی م: 1394/9/1613:58:16،
23
5
لیلی هم قیافه درست و حسابی نداشت و اصلا شبیه جنیفر لوپز نبود :)))) ولی مجنون عاشقش بود ...
منم عاشق فولکس بیتلم حتی اگه عجق وجق باشه :)))))
amin: 1394/9/1614:40:50،
12
8
چیه تو اپارات درگ بیتل و جنسیسو دیدی؟همین که بیتل با یه موتور 2000 جلوی جنسیس 3800 وایمیسه خودش خیلیه. هیوندای ماشینای 2 لیتریش فوقش بتونن با 206 تیپ 5 رقابت کنن.تازه شتاب اولیش از جنسیس کوپه هم بیشتره.
رضا: 1394/9/1613:40:09،
15
5
قیمت در امریکا حدود 20 هزار دلار
http://www.caranddriver.com/volkswagen/beetle
عالی: 1394/9/1613:46:16،
24
4
یادش بخیر .7000 تومان دادیم مدل 1965 را در سال 57 خریدیم چه خاطره انگیز شد
hesam: 1394/9/1614:03:27،
12
5
بیشترین ماشینی که تو دنیا دوسش دارم از همون قدیم تا الان .شبیه هیچچی نیستش .
ایرانی: 1394/9/1620:19:42،
9
6
من دوستش ندارم عاشقشم!!!!!
alireza: 1394/9/1615:18:53،
9
5
آلودگی آنقدر تو کشور ما مهمه که همه فولکس و کوبیدن ما تعریف؟؟؟؟
یکی: 1394/9/1616:15:39،
8
6
زمانی الودگی مهم میشه که جان و مال مردم مهم باشه الودگی در رده دومه ولی جان مردم شماره 1
ehsan: 1394/9/1618:34:22،
6
4
ازخود روسازداخلیناامید شدیم دعا کنیم دوستان کمونیستها پیشرفت کنند یعنی همان روسیه وین خودروساز شوند
همايون: 1394/9/1700:51:58،
7
5
جا داره به چند نكته اشاره كنيم اول اينكه اين ماشيني كه بازديد شده كيلس استارت نداره !!ولي در مدلهاي ديگه داره در ضمن شتاب فوق العاده اين ماشين واقعا جاي تحسين داره و البته از مشكلات اين ماشين بايد عدم سازگاري اين خودرو با بنزين ايران رو ياداور شد در ضمن من بعد از تست حدود ١٠دستگاه از اين خودرو نميدونم مخصوصا در تابستان چه اتفاقي مي افته كه بوي شديد بنزين داخل اتاق مياد به طوري كه فكر ميكنيد الان ماشين منفجر ميشه در ضمن اين ماشين فقط يه نمايندگي خدمات داره كه اون هم الان فقط هيوندا كار ميكنه و به طور كلي سر رشته اي از اين خودرو نداره و البته رينگ ١٩و سيستم پنچري رو تمام مدل ها هست نه فقط أر لاين

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا