کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

داعش چگونه بازار پرسود نفت خود را سازماندهی می‌کند


کد خبر : ۱۷۶۱۵سه شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۱۷۵۳۹۴ بازدید

داعش منطقه‌ای به اندازه نیمی از فرانسه، بین سوریه و عراق را تحت کنترل دارد. این گروه 12 میدان نفتی در اختیار داشته که بر طبق برآوردهای ...
داعش چگونه بازار پرسود نفت خود را سازماندهی می‌کندداعش چگونه بازار پرسود نفت خود را سازماندهی می‌کند

داعش منطقه‌ای به اندازه نیمی از فرانسه، بین سوریه و عراق را تحت کنترل دارد. این گروه 12 میدان نفتی در اختیار داشته که بر طبق برآوردهای چندین موسسه تحقیقاتی در موضوع تروریسم و گزارش روی زمین‌ها، روزانه بین 20 تا 40 هزار بشکه نفت تولید می‌کند (در مقایسه با سوریه که در سال  2010 میلادی قبل از جنگ روزانه 385 هزار بشکه نفت تولید می‌کرد).داعش روزانه تا 1.5 میلیون دلار درآمد از منابع نفتی‌اش به دست می‌آورد (350 تا 600 میلیون دلار در سال).

 

داعش چگونه نفت تولید می‌کند؟

امروز می‌دانیم که داعش تنها کنترل 12‌میدان نفتی را در اختیار دارد که بیشتر آنها در منظقه دیرالزور واقع شده است. در عمل داعش از همکاری اجباری یا اختیاری متخصصانی بهره می‌برد که از زمان تصرف میدان‌ها و پالایشگاه‌ها در آن مکان‌ها کار می‌کنند.

علاوه بر این، داعش با قیمت‌های گزاف افراد با تجربه و ماهر (خدماتی، مهندس و تاجر. . .) را در سوریه و عراق و حتی خارج از این کشورها استخدام می‌کند تا تولید این میدان‌های نفتی قدیمی را بهبود ببخشد.داعش هنوز روزانه 20 تا 40 هزار بشکه نفت تولید می‌کند که این رقم در سال‌پیش 70 هزار بشکه بود. روزانه در جهان بیش از 90 میلیون بشکه نفت تولید می‌شود. 


داعش چگونه نفت را صادر می‌کند؟

داعش به لحاظ نفتی خودکفاست. نیمی از نفت این گروه صرف فعالیت‌های نظامی و مصرف مردمان ناحیه‌ای است که تحت کنترل این گروه است. بخش باقی‌مانده برای صادرات استفاده می‌شود که با شبکه‌های قاچاقی زمینی که از زمان صدام حسین در این مناطق برقرار شده، به خارج انتقال می‌یابد. این شبکه باعث می‌شود بتوانند مرز را حتی با حیواناتی مثل الاغ و اسب گذر کنند.

این‌گونه نفت به سوریه، عراق، اردن و به‌خصوص ترکیه می‌رود. حتی بشار اسد هم از داعش نفت می‌خرد.چهارشنبه 25 نوامبر دولت آمریکا تحریم‌هایی علیه واسطه‌گر دولت بشار اسد به خاطر «خرید نفت از داعش» تحریم کرد.

منبع : فیگارو

مترجم : علی نساجی زواره



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها