کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فاسدترین دولت‌های جهان کدامند؟ دو نقشه از آمار رسمی


کد خبر : ۱۷۶۰۷سه شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۱۱۸۰۱۶ بازدید

75 درصد از مردم آمریکا معتقدند کشورشان فاسدترین دولت دنیا را دارد در حالی‌که کره شمالی و سومالی، فاسدترین هستند.
فاسدترین دولت‌های جهان کدامند؟ دو نقشه از آمار رسمیفاسدترین دولت‌های جهان کدامند؟ دو نقشه از آمار رسمی

نقشه فساد بین‌المللی که از طرف پایگاه داده‌پردازی استاتیستا طراحی شده است، نشان می‌دهد ایران در یکی از فاسدترین مناطق اداری کره زمین واقع شده است. این نقشه با استفاده از اطلاعات سازمان شفافیت بین‌المللی به دست آمده است. 

نیل مک‌کارتی، روزنامه‌نگار اطلاعاتی در این‌باره می‌نویسد:«مدارس با امکانات ضعیف، تقلب در حوزه پزشکی و تقلب در انتخابات، تنها برخی از عواقب فساد در بخش عمومی است. با توجه به اطلاعات سازمان شفافیت بین‌المللی، هیچ جای کره زمین از فساد اداری خالی نیست. در نقشه فساد اداری جهان، کره شمالی و سومالی جایگاه ویژه‌ای دارند. هر دوی این کشورها تنها ۸ نمره تا گرفتن ۱۰۰ نمره کامل فساد اداری فاصله دارند. دانمارک، نیوزلند، سوئد و فنلاند نیز کم‌ترین میزان فساد اداری را در کل جهان دارا هستند.» 

نقشه زیر، فسادکشورها و قلمروهای سرزمینی را در سطح جهان نشان می‌دهد. هرچه رنگ‌ها پررنگ‌تر باشند، دولت‌ و بخش عمومی در آن مناطق فساد بیشتری دارند و هرچه کم‌رنگ‌تر باشد، آن مناطق پاک‌تر هستند. 

 eyiptss9sz8ckrrbl91.jpg

 

نزدیک به نیمی از انگلیسی‌ها فکر می‌کنند دولت فاسد است 

نقشه زیر نشان می‌دهد مردم کشورها نسبت به گستردگی فساد در کشورشان چه نظری دارند. این نقشه با پاسخ مردم به این سوال به دست آمده است:«فساد دولتی در این کشور گسترده است یا خیر؟» 

نیال مک‌کارتی، روزنامه‌نگار اطلاعاتی در توضیح آن می‌نویسد:«بر اساس گفته مردمی که در آن‌جا زندگی می‌کنند، لیتوانی فاسدترین کشور در جهان است. موسسه گالوپ نظر‌سنجی‌ای را انجام داده و در نتیجه آن مشخص شده مردم ۴۰ کشور فکر می‌کنند دولت‌شان فاسدترین دولت دنیا است. ۷۵ درصد از مردم آمریکا و ۴۶ درصد از مردم انگلستان در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید دولت‌تان فساد گسترده‌ای دارد؟ «بله» گفتند. اما کشورهایی مانند سوئد بهترین نتیجه را به دست آوردند. تنها ۱۴ درصد از مردم سوئد درباره فاسد بودن دولت‌شان نظر مثبت داشتند.» 

 

6euaqg5u0ittas2dy0ku.png

  
* صدای اقتصاد


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها