کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت 3 واحدی شاخص کل بورس


کد خبر : ۱۷۵۵۶یکشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۴۵۹۲۰ بازدید

بازار سهام امروز با تکاپوی صندوق‌ها و سهامداران حقوقی شاهد روندی متعادل در کلیت معاملات بود؛ بازاری که با جذاب شدن قیمت سهام برخی ...

بازار سهام امروز با تکاپوی صندوق‌ها و سهامداران حقوقی شاهد روندی متعادل در کلیت معاملات بود؛ بازاری که با جذاب شدن قیمت سهام برخی شرکت‌های کوچک و گمنام به دنبال کسب بازدهی نوسانی در این گروه‌ها بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 8 آذر ماه 94، با افزایش 3 واحدی روی رقم 62 هزار و 639 واحد ایستاد.

شاخص قیمت وزنی نیز با افزایش یک واحدی عدد 24 هزار و 390 واحد را تجربه کرد.

این در حالی است که شاخص قیمت هم‌وزن با 10 واحد کاهش عدد 8 هزار و 296 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 56 واحدی به عدد 68 هزار و 978 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 37 واحدی عدد 43 هزار و 105 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با رشد 245 واحدی به رقم 141 هزار و 239 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 2 واحدی روی عدد 685 واحد ایستاد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی جم با 41 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 20 واحد و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 18 واحد رشد بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

درعین حال نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با 20 واحد، بانک صادرات با 18 واحد و بانک ملت با 12 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از 160 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 487 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 30 هزار و  604 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی و صنعتی درخشان تهران، پتروشیمی فارابی، مارگارین، بیمه دی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های ایران یاسا تایر و راور، کشت و صنعت چین‌چین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال و بختیاری متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام شاهد یک عرضه اولیه بود. در این بازار امروز یکصد میلیون سهم از کل سهام شرکت بهمن دیزل برای نخستین‌بار به قیمت 340 تومان به ازای هر سهم در بورس کشف قیمت و به این ترتیب 34 میلیارد تومان برای سهامدار عمده آن جذب نقدینگی شد.

این سهم در حالی عرضه شد که برخی معامله‌گران با توجه به روند سودآوری این شرکت و وضعیت گروه خودرویی‌ها آن را کمی گران می‌دانستند، با این همه سهامدار عمده معتقد به ارزش بالای این سهم حتی فراتر از 400 تومان معتقد است.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز همچنان با بازارگردانی و معاملات کد به کد روی پای خود ایستاد این در حالی است که ارزش معاملات امروز بازار سهام با وجود حجم ضعیف معاملات از صد میلیارد تومان فراتر رفت.

بر اساس این گزارش امروز در نماد معاملاتی شرکت‌ توسعه شهری توس گستر 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی دانایان پارس کد به کد شد.

در نماد معاملاتی بانک خاورمیانه نیز 22 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد و 300 میلیون تومان و در نماد معاملاتی صنعتی مینو بیش از 13 میلیون سهم به ارزش بیش از 10 میلیارد و 103 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده به کد شرکت‌‌های درون گروهی جابجا شد.

در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین نیز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس 12 میلیون سهم این شرکت را به ارزش بیش از 3 میلیارد و 750 میلیون تومان کد به کد کرد.

در نماد معاملات «شپلی» امروز در حالی روند معاملات این سهم روی نقطه تعادلی قرار گرفت که به نظر می‌رسد نوسانگیران رقم 237 تومان را با عنوان کف قیمت این سهم می‌دانند این در حالی است که در نماد معاملاتی «شمواد» امروز فرصت جدیدی برای جمع‌آوری سهام در فاز اصلاحی شکل گرفته در این سهم برای برخی معامله‌گران حقیقی و حقوقی فراهم شده است.

در نماد معاملاتی پتروشیمی جم، اما با حمایت سهامدار حقوقی روند متعادل معاملات این سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی امروز به کار خود پایان داد.

هم اکنون در بازار سهام قمیت اغلب سهام شرکت‌ها از قیمت عرضه‌های اولیه جذاب‌تر شده و برخی معامله‌گران تلاش می‌کنند تا با شناسایی برخی تک سهم‌ها و گروه‌های گمنام، هدف‌‌گذاری جدیدی برای سرمایه‌گذاری خود به ویژه با دیدگاه کوتاه مدت ترسیم کنند، از جمله این گروه‌ها برخی شرکت‌های حاضر در گروه لوازم خانگی و شرکت‌های کوچک گروه فناوری و IT است، در گروه بانکی‌ها نیز همچنان عرضه سهام بر تقاضا غلبه دارد.

در نماد معاملاتی «سیستم» قیمت این سهم نیز به آرامی تلاش می‌کند تا خود را به سقف 460 تومان برساند.

در نماد معاملاتی بانک دی اما با وجود ابهام در خرید نیروگاه دماوند از سوی این بانک اما همچنان افزایش تقاضا به رشد قیمت این سهم کمک کرده است.

در نماد معاملاتی هلدینگ خلیج فارس نیز معاملات کد به کد از سوی بازارگردان در جریان معاملات جاری بازار به حامی بلامنازع شاخص کل بورس تبدیل شده است. این شرکت بزرگ به تنهایی بیش از 9 درصد ارزش کل بازار سهام کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز روندی متعادل و کم حجم را تجربه کرد که در این بین علاقه برای حضور در عرضه اولیه «خدیزل» و در عین حال فرصت به وجود آمده در برخی نمادهای کوچک و به اصطلاح زیرخاکی بازار به مثبت شدن نماگر بازار دوم بورس انجامید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها