کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرش دستباف ایرانی مهجور در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۷۴۸۵پنجشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۵۹۱۹۳۹ بازدید

یک کارشناس فرش گفت: حمایت‌های اصولی و سیاست گذاری دراز مدت بستری مناسب برای تقویت صنعت فرش دستبافت کشور است.
فرش دستباف ایرانی مهجور در بازارهای جهانیفرش دستباف ایرانی مهجور در بازارهای جهانی

سعید محمد زاد اکبری در خصوص وضعیت فعلی صادرات فرش دستباف کشور گفت: حال و روز فرش دستبافت کشور خوب نیست و سیر نزولی را طی می‌کند.

اکبری اظهار داشت: برای سرپا نگه داشتن صنعت فرش نمی‌توان به حمایت‌های مقطعی دلخوش بود در این راستا حمایت‌های اصولی نیاز است و نباید فراموش کرد که نتایج این حمایت‌ها طی یک روز و دو روز معلوم نخواهد شد. 

وی افزود: سال‌ها پیش صادرات فرش در صدر صادرات کشور قرار داشت در این خصوص یک کارگروه تخصصی می‌تواند کمک شایانی به صنعت فرش دستبافت کند.

این کارشناس گفت: سیاست گذاری سازمان میراث فرهنگی می‌تواند نتایج بهتری در راستای حمایت از این صنعت داشته باشد.

اکبری در خصوص سلایق مشتری‌ها نیز عنوان کرد: ما در زمینه طراحی نقشه در لاک سنتی خودمان باقی مانده‌ایم و فرش را بر اساس سلیقه مشتری تولید نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع در دراز مدت به بازارهای صادراتی فرش کشور ضربه زده منجر به از دست رفتن بخش اعظمی از صادرات می‌شود.

این کارشناس با اشاره به کمبود مواد اولیه مرغوب در تولید فرش دستباف گرانی قیمت و تقلب‌های موجود در بازار مواد اولیه را عامل اصلی افت کیفیت فرش دستباف ایرانی دانست و گفت: وجود یک متولی می‌تواند در سیاست گذاری و مدیریت  در صنعت فرش مؤثر بوده و مانع از دست رفتن بازار صادرات فرش دستبافت کشور شود.

اکبری با تاکید بر حمایت دولت از تاجران فرش کشور اظهار داشت: دولت باید با به کارگیری تولید کنندگان شرکت کننده در نمایشگاه‌ها به عنوان اسپانسر به بازاریابی و صادرات کمک کند.

وی در پایان با انتقاد از اعمال سیاست‌های چهار ساله دولت مطرح کرد: صنعت فرش دستباف باید به عنوان یک صنعت ملی شناخته شود همچنین برای تقویت وضعیت تولید و صادرات آن، یک سیاست‌گذاری حداقل 20 ساله صورت گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها