کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار خودرو باز هم غرق بلاتکلیفی شد


کد خبر : ۱۷۴۸سه شنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۲:۳۹۴۴۰۱ بازدید

تناقص گویی دست‌اندرکاران صنعت خودرو بار دیگر بازار را شبیه روزهای پایانی سال گذشته کرد.
بازار خودرو باز هم غرق بلاتکلیفی شدبازار خودرو باز هم غرق بلاتکلیفی شد

بسیاری از مشتریان خودرو به‌طور حتم شش ماهه دوم سال گذشته را به یاد دارند، روزهای پر التهابی که ضرر آن هم گریبانگیر شرکت‌های تولیدی خودرو شد و هم گریبانگیر مشتریان بلاتکلیف.

در این بین نیز کسی جز تصمیم‌گیران و مسوولان بالادستی صنعت خودرو مقصر نبودند، چرا که اظهارنظرهای متناقض به بلاتکلیفی و سرگردانی مشتریان دامن می‌زد. حال به اعتقاد بسیاری از دست‌اندرکاران و کارشناسان خودرو این روزها نیز رنگ و بوی روزهای پایانی سال گذشته را گرفته؛ چرا که مسوولان صنعت خودرو هر روز یک اظهارنظر جدید در مورد قیمت خودرو می‌کنند. یک روز خبر از افزایش قیمت خودرو می‌دهند و مشتریان را از کاهش قیمت‌ها ناامید می‌کنند و روز دیگر به دنبال این اظهارنظر مدیران شرکت‌ها و دبیر انجمن خودروسازان حتی درصد افزایش قیمت‌ها را اعلام می‌کنند و چند روز بعد همین مدیران از عدم‌کاهش قیمت‌ها تا پایان سال سخن می‌گویند. از دیگر سوی شورای رقابت نیز در فرمول تعیین قیمت‌ها تعلل می‌کند و خودروسازان با استفاده از این فضای بلاتکلیفی قیمت‌ها را هر طور که بخواهند رقم می‌زنند. حال اینکه چرا خودروسازان که تا پیش از این نسبت به عدم‌افزایش قیمت‌ها گله‌مند بودند و دم از ورشکستگی خودروسازی کشور می‌زدند حاضر شدند قیمت‌ها را تا پایان سال ثابت نگه دارند خود جای سوال دارد.در این زمینه روز گذشته خبرگزاری مهر نیز با نقد بازار خودرو کشور طی روزهای اخیر تاکید کرده‌است که سیاست‎های جدید دولت در خصوص تغییر قیمت خودرو، نه تنها گره از کار خودروسازان باز نکرد، بلکه بازار را باز هم در بلاتکلیفی فرو برد.

این خبرگزاری در گزارش خود آورده است که همین اخبار ضد و نقیض کافی است تا بی سامانی بازار خودرو را تشدید کند و بازار از خرید و فروش بازماند. اتفاقی که درست برعکس انتظار وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعلام خبر افزایش خودرو است و این حال و روز این روزهای صنعت خودرو در کشور است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها