کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود شرکت میتسوبیشی به صنعت هواپیماسازی جهان


کد خبر : ۱۷۳۳۱جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۴۷۴۷۹۳ بازدید

با پرواز موفقیت‌آمیز آزمایشی نخستین هواپیمای جت مسافربری پیشرفته شرکت میتسوبیشی که اواخر هفته گذشته در فرودگاه ناگویای ژاپن انجام ...
ورود شرکت میتسوبیشی به صنعت هواپیماسازی جهانورود شرکت میتسوبیشی به صنعت هواپیماسازی جهان

با پرواز موفقیت‌آمیز آزمایشی نخستین هواپیمای جت مسافربری پیشرفته شرکت میتسوبیشی که اواخر هفته گذشته در فرودگاه ناگویای ژاپن انجام شد، به عقیده متخصصان حوزه هوا و فضا عصر تازه‌ای در صنعت هوانوردی سرزمین آفتاب تابان است.

کشور ژاپن با این اقدام مهم، در حقیقت گامی بزرگ در مسیر هدفگذاری شده خود، مبنی بر تبدیل شدن به رقیبی جهانی و پرقدرت در مقابل تولیدکنندگان معتبر و بین‌المللی هواپیما و معرفی خود به‌عنوان یکی از کشورهای دارای صنعت هواپیماسازی با کیفیت و مطمئن برداشته و حرکتی را که حدود نیم‌قرن پیش و در دهه 1960 میلادی آغاز کرده ولی ناتمام مانده بود، سرانجام تکمیل کرد و به نتیجه مطلوب رساند. 

ژاپنی‌ها یک‌بار در طول سال‌های دهه 1960میلادی با طراحی و تولید یک مدل هواپیمای مسافری دوموتوره با ظرفیت حمل مسافر پایین به نام ۱۱ - YS قصد ورود به جمع کشورهای مطرح تولیدکننده هواپیما را داشتند اما متاسفانه هواپیمای تولیدی این کشور از استقبال مناسب و دلگرم‌کننده‌ای در بازار برخوردار نشد و در پیدا کردن مشتریان کافی برای محصول خود توفیقی کسب نکرد و به این ترتیب ساخت هواپیمای ژاپنی ۱۱- YS، تبدیل به آخرین تلاش این کشور در زمینه ساخت هواپیمای مسافربری تا به امروز شد. 

به دنبال آن اقدام ناموفق، صنعت ساخت هواپیمای ژاپن متوقف و فعالیت این کشور در این حیطه تنها محدود به ساخت و تولید قطعات و تجهیزات هواپیما برای تولیدکنندگان مطرح هواپیماهای مسافربری نظیر بوئینگ امریکا شد. اما با این اوصاف در سال 2008 میلادی با تاسیس و راه‌اندازی صنایع هواپیماسازی میتسوبیشی، ژاپن بار دیگر و این مرتبه با پشتوانه‌ای قوی و مطمئن در بهره‌مندی از فناوری‌های پیشرفته موردنیاز، پا به عرصه خطیر ساخت هواپیماهای جت مسافری گذاشت. شرکت صنایع هواپیمایی میتسوبیشی (MAC) به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی با هدف توسعه، تولید و فراهم کردن بازار تقاضا و فروش برای هواپیماهای ساخته خود و همچنین ارائه خدمات پشتیبانی کامل به آنها تاسیس شد.

در حال حاضر شرکت میتسوبیشی تلاش و فعالیت‌های خود را روی ساخت هواپیماهای مسافری در کلاس جت منطقه‌ای با برد مسافتی متوسط و تا حداکثر زمان پروازی ۶ ساعت متمرکز کرده است. 

شرکت صنایع هواپیمایی میتســوبیشــی به عنــوان تولیدکننده هواپیماهای جت میتسوبیشی، با اقدام اخیر خود گام نهایی را در طراحی و تولید نخستین جت منطقه‌ای ژاپن برداشته است. خبرگزاری رویترز در گزارشی که در این زمینه تهیه و منتشر کرد، نخستین پرواز آزمایشی و موفقیت‌آمیز هواپیمای ساخت کارخانه (در اصل) خودروساز ژاپن یعنی میتسوبیشی را گامی بزرگ و رو به جلو برای این واحد صنعتی زیرمجموعه صنایع سنگین میتسوبیشی در راستای انجام تعهد خود مبنی بر عرضه نخستین هواپیمای جت MRJ ساخته این شرکت تا ژوئن ۲۰۱۷ عنوان کرده است. نخستین مشتری تولیدات میتسوبیشی، در حال حاضر بزرگترین شرکت هواپیمایی ژاپن «ANA» هولدینگز است.

رویترز در گزارش خود خاطرنشان کرده که میتسوبیشی به عنوان برنامه‌های آینده، این هدف را برای خود تعیین کرده است که جایگاه شرکت هواپیماسازی کانادا به عنوان دومین تولیدکننده مطرح هواپیماهای جت مسافربری کوچک در جهان را از چنگ این شرکت کانادایی درآورده و خود جایگزین آن شود. شرکت هواپیماسازی میتسوبیشی تاکنون سفارش قطعی تولید ۲۲۳ هواپیما را از شرکت‌های اپراتور داخلی هواپیمایی ژاپن دریافت کرده است که آخرین مورد از این سفارش‌ها را در ژانویه امسال برای ساخت و تحویل ۳۲ هواپیما از خطوط هوایی ژاپن دریافت کرده بود، در حالی که Trans State Holdings ژاپن بزرگترین سفارش در قالب یک قرارداد را برای تحویل ۱۰۰ هواپیما با این شرکت منعقد کرده است. در حال حاضر رتبه نخست بزرگترین تولیدکننده هواپیماهای مسافربری متوسط و کوچک در رده کلاس جت منطقه‌ای در اختیار شرکت امبرائر SA از کشور برزیل است.

خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی که منتشر کرده، هواپیمایMRJ ساخته شرکت میتسوبیشی را به دلیل داشتن چند ویژگی شاخص از رقبای خودش یعنی امبرائر ۱۷۵ E برزیلی و بمباردیر ۹۰۰ CRJ کانادایی برتر دانسته است. از جمله ویژگی‌های متمایز MRJ سقف بلندتر و جای بیشتر نسبت به رقبای خود است که اجازه می‌دهد نسل جدید هواپیماهای جت ژاپن در مقایسه با پرنده‌های هم رده خود تعداد مسافر بیشتری را در درونش جای دهد. همچنین MRJ ژاپن قادر است با حداکثر سرعتی معادل یک هزار و۷۸۰ مایل دریایی (برابر با ۳ هزار و۳۱۰ کیلومتر در ساعت) پرواز کند. ضمن اینکه هواپیمای میتسوبیشی ژاپن در مقایسه با همنوعان کانادایی و برزیلی خود بسیار سبک وزن‌تر خواهد بود. 
در گزارش خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یوشی‌هیده سوگار، رییس کابینه ژاپن تاکید شده است که دولت این کشور برای فروش هواپیماهای ساخت میتسوبیشی در آن سوی مرزهای ژاپن به شرکت سازنده این هواپیماها تا حد امکان کمک خواهد کرد. 

دان‌لو، یکی از تحلیلگران ارشد در شرکت اوراق بهادار جی‌پی‌مورگان نیز به بلومبرگ می‌گوید: «هواپیماهای جت MRJ در زمینه‌های مختلف از ظرفیت و توانایی‌های زیادی برخوردار است. » این کارشناس اقتصادی تاکید می‌کند: «انتظار و پیش‌بینی من این است که تقاضا برای خریداری این جت‌های متوسط ژاپنی پس از آنکه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مردم از آنها استفاده کردند و به‌عبارت دیگر پس از آنکه نزد عموم استفاده‌کنندگان و مشتریان بالقوه آنها بهتر و بیشتر معرفی و شناسایی شد، به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. 

از سوی دیگر پس از پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز جت MRJ در هفته گذشته ارزش سهام شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی نیز با ‌۱/۸ درصد رشد در بازار سهام توکیو به ۶۲۵/۸ ین به ازای هر سهم رسید و این در حالی است که در اوایل امسال ارزش سهام این شرکت به میزان ۶/۶درصد کاهش پیدا کرده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها