کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اما و اگرهای خرید خودرو / گفتگوی ویژه خبری - فیلم


کد خبر : ۱۷۱۹۳دوشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۴۷۱۰۵۲۹ بازدید

قرار بود که طرح فروش قسطی خودرو (وام 25 میلیون تومانی خودرو) تا سال آینده ادامه یابد ولی این طرح 6 روزه به پایان رسید و این موضوع در برنامه ...
اما و اگرهای خرید خودرو / گفتگوی ویژه خبری - فیلماما و اگرهای خرید خودرو / گفتگوی ویژه خبری - فیلم

قرار بود که طرح فروش قسطی خودرو (وام 25 میلیون تومانی خودرو) تا سال آینده ادامه یابد ولی این طرح 6 روزه به پایان رسید و این موضوع در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت .


وام 25 میلیونی را نباید به خودروهای چینی می‌دادند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح فروش اقساطی خودرو با وام 25 میلیون تومانی گفت: پرداخت این وام مزیت ها و معایبی دارد که یکی از معایب این وام را مشمول شدن خودروهای چینی می دانم زیرا خودروهای چینی نباید مشمول این وام می شدند .

 غلام محمد زارعی با بیان اینکه صنعت خودروسازی داخلی نیازمند چاره اندیشی است گفت: با تشکیل  کمپین تحریم خرید خودروی صفر، خودروسازان با انباشت  خودروهای تولیدی مواجه  شدند و اجرای این طرح ، چاره  اندیشی دولت برای حل این مشکل بود اما این  راه حل، مقطعی است و منطقی ، قطعی و بنیادی نخواهد بود .وی با اشاره به اینکه بیش از 50 سال سابقه  تولید خودرو در کشور وجود دارد  افزود: در طول این سالها می توانستیم موفق باشیم و بازارهای اطراف را هم تامین کنیم .

زارعی گفت : پائین بودن کیفیت خودرو از مهمترین علت های موفق نبودن  این صنعت است و این عامل ، منتهی به  واکنش مردم شد .وی افزود : استقبال مردم از این تسهیلات نشان می دهد  که این طرح  ها  می تواند نوعی راه حل باشد اما  باید  شیوه  اجرای آن بهتر شود .عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه  کیفیت خودروهای تولیدی  پائین است گفت : اگر پائین بودن کیفیت خودرو اصلاح و قیمت ها واقعی می شد، این اتفاقات رخ نمی افتاد .

وی افزود: پرداخت این وام  مزیت ها و  معایبی دارد که یکی از معایب این وام را مشمول شدن خودروهای چینی می دانم زیرا خودروهای چینی نباید مشمول این  وام می شدند .زارعی گفت:  به شدت مخالف  ورود خودروهای چینی هستم زیرا  جا را برای  خودروهای داخلی تنگ  می کند .عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود :  باید کیفیت و خدمات  پس از فروش خودروهای داخلی ارتقاء یابد .زارعی گفت: برای اجرای این طرح با  مجلس شورای اسلامی مشورتی نشد اما دولت در بسته حمایتی خود این موضوع را دیده بود و خودش راسا اقدام کرد .وی در پایان گفت : با تجربیاتی که از اجرای این طرح به دست آوردیم وبا بررسی های دقیق تر،  می توانیم این طرح را با رویکرد وشیوه های اصولی تر ادامه دهیم  .

 

خاکساری: وام 25 میلیونی خودرو به بانک مرکزی تحمیل شد

یک کارشناس اقتصادی از تحمیل شدن طرح وام خودرو بر بانک مرکزی خبر داد و گفت: طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو هدف مشخصی که به نفع مردم باشد نداشت و بیشتر بر جلوگیری از ورشکستگی یا حل مشکلات یک صنعت متمرکز بود.

علی خاکساری در گفتگوی ویژه خبری در ارزیابی اجرای این طرح افزود: مردم از عملکرد صنعت خودرو و از کیفیت و قیمت محصولات این صنعت راضی نیستند.وی اضافه کرد : محصول تولیدی این  صنعت، نه کیفیت لازم را از نظر  ایمنی و زیست محیطی و نه از نظر قیمت با درآمد مردم همخوانی دارد.

خاکساری با بیان اینکه از آغاز  با این طرح  مخالف بودم و اکنون هم با پایان این طرح  موافقم گفت : بانک  مرکزی جایگاه  مستقل دارد و باید تصمیمات مستقل بگیرد و نباید  به بانک مرکزی  به صورت دستوری  اجبار کنیم که منابع مالی  خود را که متعلق  به همه مردم و کشور است در جای خاصی خرج کند و این  کار استقلال  بانک مرکزی  را زیر سوال می برد .خاکساری در ادامه گفت: اجرای این طرح تاکنون 3250 میلیارد تومان معادل حدود یک میلیارد دلار از منابع  بانک مرکزی را به خود اختصاص داد و حدود 2 هزار میلیارد تومان هم  مردم به صورت  مستقیم پرداخت کردند .

وی افزود: طرح های اقتصادی  را نباید با آزمون و خطا اجرا  کرد و هدف ان ، خالی کردن  انبارهای ایران خودرو وسایپا بود.خاکساری با بیان اینکه این دو خودروساز ادعا می کنند سالی یک میلیون  و 200 هزار دستگاه خودرو تولید می کنند اضافه کرد : با اجرای این طرح حدود 10 درصد خودروهای آنان  به فروش رفته است و آنها 90 درصد دیگر را چه خواهند کرد ؟خاکساری در ادامه گفت: اجرای این طرح  موجب افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل نمی شود و خودروسازان  و قطعه  سازان با اجرای این طرح به هدف خود رسیدند اما مردم نه.


گفتگوی ویژه خبری 24 آبان ماه 94 :




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها