کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نمی‌دانیم مالیات بر تسهیلات خودرو چیست


کد خبر : ۱۷۱۸۶یکشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹:۳۳۴۸۴۱ بازدید

یک مقام آگاه در سازمان مالیاتی با تاکید بر اینکه نمی‌دانیم مالیات بر تسهیلات با چه مبنا و کدام قانون دریافت می‌شود،‌گفت: در حال رایزنی با ...

یک مقام آگاه در سازمان مالیاتی با تاکید بر اینکه نمی‌دانیم مالیات بر تسهیلات با چه مبنا و کدام قانون دریافت می‌شود،‌گفت: در حال رایزنی با مسئولان بانک مرکزی برای شفاف شدن فرایند پرداخت تسهیلات و وضعیت مالیات آن هستیم.

یک مقام آگاه در سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سؤال که مالیات تسهیلات خرید خودرو که یکی از خودروسازان بزرگ از متقاضیان دریافت می‌کند بر مبنای کدام قانون است، اظهار داشت: طبق ماده 12 قانون مالیات ارزش افزوده معافیت‌های این نوع مالیات تشریح شده و هر گونه خدمات بانک‌ها اعم از تسهیلات و غیره مشمول مالیات نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسئولان سازمان امور مالیاتی با بانک مرکزی به دنبال بررسی فرایند مراحل پرداخت تسهیلات هستیم، تصریح کرد: هنوز مشخص نیست که این مالیات مربوط به چه موضوعی بوده زیرا مالیات ارزش افزوده بر قیمت تمام شده کالا محاسبه شده و مصرف‌کننده آن را پرداخت خواهد کرد.

این مقام آگاه در سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: تا بررسی فرایندها و شیوه پرداخت تسهیلات نمی‌توان در این رابطه اظهارنظر قطعی کرد و امیدواریم تا هفته آینده بتوان علت دریافت مالیات بر تسهیلات را مشخص کرد.

به گزارش فارس، در حال حاضر شرکت ایران خودرو برای واگذاری خودرو به مشتریان مالیات تسهیلات وضع کرده که در پیش‌پرداخت از آنها دریافت می‌کند.

پیش از این خسروتاج قائم مقام وزارت صنعت در مورد چرایی دریافت مالیات از تسهیلات گفته بود تمامی کالاهای فروخته شده مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند که باید مصرف‌کننده آن را بپردازد و در نهایت این مالیات بر روی اقساط محاسبه شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها