کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایتالیا و سوئیس عمده‌ترین شرکای تجاری ایران در اروپا/ جدول


کد خبر : ۱۷۱۸۳یکشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۴۷۲۰۱۲ بازدید

طی هفت ماهه ابتدای امسال از میان کشورهای اروپایی ایتالیا عمده‌ترین شریک تجاری کشور در بخش صادرات و سوئیس عمده‌ترین شریک ...

طی هفت ماهه ابتدای امسال از میان کشورهای اروپایی ایتالیا عمده‌ترین شریک تجاری کشور در بخش صادرات و سوئیس عمده‌ترین شریک تجاری کشور در بخش واردات محسوب می شود.

بررسی آمار گمرک کشور نشان می‌دهد که در قاره اروپا کشور ایتالیا با واردات 434 هزار تن کالا به ارزش 343 میلیون دلار از ایران‏‌، بیشتریت حجم واردات از ایران را طی هفت ماهه ابتدای سال در میان کشورهای اروپایی داشته و به ترتیب 42.01 و 36.68 درصد از کل وزن و ارزش صادرات کالای ایران به کل قاره‌اروپا را به خود اختصاص داده است.

اما در بخش صادرات کالا به ایران از این قاره نیز کشور سوئیس پیش‌تاز است به این نحو که 2 میلیون و 891 هزار تن کالا از این کشور به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون دلار از این کشور طی هفت ماهه امسال به ایران صادر شده و به ترتیب 46.24 و 25.71 از کل وزن و ارزش واردات کالای ایران از این قاره را به خود اختصاص داده است.

در بخش عمده‌ترین شرکای صادراتی ایران از قاره‌های مختلف چین از آسیا، مصر از آفریقا، کانادا از آمریکا و استرالیا از اقیانوسیه قرار دارند. در بخش عمده‌ترین شرکای صادراتی ایران از قاره‌های مختلف هم چین از آسیا، برزیل از آمریکا، نیوزیلند از اقیانوسیه و آفریقای جنوبی از افریقا قرار دارند.

به گزارش صدای اقتصاد، سهم ارزش قاره‌ها در بخش صادرات نیز برای قاره آسیا 93 درصد و برای قاره اروپا 4.86 درصد است. قاره آفریقا نیز 1.98 درصد از این سهم را به خود اختصاص داده است. قاره‌های آمریکا و اقیانوسیه نیز هر کدام سهم 0.08 درصدی در این بخش را به خود اختصاص داده‌اند. سهم ارزش قاره‌ها در بخش واردات نیز عبارت از آسیا و اروپا به‌ترتیب با 75.09 و 22.61 درصد است. قاره آمریکا نیز سهم 1.93 درصدی به خود اختصاص داده است. اقیانوسیه و آفریقا نیز 0.2 و 0.17 درصد سهم از کل ارزش واردات ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها