کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلیل گرانی دلار تامین کسری یارانه است نه پلمب چند صرافی


کد خبر : ۱۷۱۷۸یکشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹:۰۷۳۸۳۶ بازدید

معاون اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت می‌کند، گفت: بازار ارز در انحصار و اختیار دولت است و به نظر افزایش نرخ ...

معاون اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت می‌کند، گفت: بازار ارز در انحصار و اختیار دولت است و به نظر افزایش نرخ ارز آگاهانه صورت می‌گیرد؛ زیرا راحت‌ترین راه کسب درآمد برای جبران کسری بودجه و پرداخت یارانه است.

حیدر مستخدمین حسینی در گفت و گو با تسنیم، در مورد افزایش نرخ ارز در دو هفته اخیر و رسیدن به مرز 3600 تومان، اظهار داشت: موضوع ارز، موضوعی است که کاملا در انحصار دولت و بانک مرکزی است؛ زیرا در اقتصاد ایران بازاری به نام بازار ارز نداریم که در آن تمام بازیگران هم عرضه کنندگان و هم متقاضیان ارز حضور پیدا کنند و تعیین کننده قیمت ارز باشند.

وی افزود: ارز موضوعی است که بیش از 80 درصد آن در اختیار و انحصار دولت است و بانک مرکزی هم نمایندگی و مدیریت این ارز را برعهد دارد و ظاهراً هر زمان که تشخیص دهد، حضور کم رنگی را در عرضه ارز خواهد داشت.

معاون اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه افزایش و یا کاهش نرخ ارز کاملا در اختیار بانک مرکزی است که به نمایندگی از دولت مدیریت می‌کند، بیان کرد: به نظر می‌رسد افزایش آرام آرام قیمت ارز در چند هفته اخیر مغایر با سیاستی است که دولت برای کاهش تورم دنبال می‌کند.

مستخدمین حسینی ادامه داد: به نظر می رسد، افزایش نرخ ارز ناشی از این  است که دولت به ریال آن به خصوص در نیمه دوم سال نیاز دارد و برای تامین کسری بودجه این اقدام رخ می‌دهد، زیرا افزایش نرخ ارز یکی از راحت‌ترین و ساده ترین کار برای تامین نیاز مالی دولت است.

به گفته وی، در ماه‌های پایانی سال و پایان هر ماه برای پرداخت یارانه نقدی برای تامین بخشی از یارانه نرخ ارز افزایش می یابد. افزایش نرخ ارز در این مدت بیشتر از مابه التفاوت نرخ تورم داخلی و خارجی بوده است، بنابراین موضوعی که دولت در جهت حفظ مدیریت ارز دنبال می‌کند، به هم ریخته است.

وی گفت: اینکه تعدادی از صرافی‌ها که به آنها مهلت دادند و قرار شده ببندند و مجوزشان را لغو کنند و آنها در حال جمع آوری ارز هستند و این تاثیر گذاشته است و یا اینکه سفرها بخصوص سفر اربعین را عنوان می‌کنند، بهانه ریز و درشتی است که برای افزایش نرخ ارز مطرح است و نمی‌تواند دلایل اصلی باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها