کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدول اقساط وام 25 میلیونی برای 21 مدل خودرو


کد خبر : ۱۶۹۸۰شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷:۲۱۳۲۴۴۲۲ بازدید

لیست شرکت‌های خودروسازی که در طرح وام 25 میلیونی خود قرار دارند اعلام شد.

جدول اقساط وام خودرو تا سقف 25 میلیون تومان و با نرخ سود 16 درصد و بازپرداخت حداکثر 7 ساله ( حداکثر 84 قسط) برای 21 مدل خودرو همراه با پیش پرداخت منتشر شد.

دوره شش ماهه فروش خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی از فردا آغاز می‌شود. هر فردی که کوچکترین تصمیمی در ذهن برای خرید یا تعویض خودروی خود داشته باشد، شاید بهترین موقعیت را پیش رو دارد تا بلکه بتواند خودرویی با شرایط مناسب خرید کند.

حال دولت بعد از رکود طولانی مدت در صنعت خودرو تصمیم گرفته است تا تکانی به بازار راکد و سرسخت خودرو بدهد. بر این اساس، از فردا قرار است مردم فقط به مدت ۶ ماه تا سقف ۸۰ درصد قیمت خودرو را به صورت وام از دولت دریافت کند.

 این فرصت طلایی شاید هم زودتر تمام شود، یعنی اگر استقبال مردم زیاد باشد، شاید بانک‌ها به یکباره پا پس کشند و از ادامه تامین مالی برای خریداران خودرو سر باز زنند، موضوعی که در ایران چندان بی‌سابقه هم نیست.

حال بازار خودرو، چشم انتظار رونقی است که البته مردم باید آن را رقم بزنند؛ رونقی که حداقل ۶ ماهی هست که از آن خبری نیست و درست در روزهایی که اوج مسافرت‌های تابستانی بود و خودروسازان و فروشندگان بازار تصور می‌کردند که باید بازار رونق داشته باشد، رکود سایه سنگین خود را بر سر آنها انداخت.

اکنون دولت اعلام کرده که حاضر است با نرخ سود ۱۶ درصدی، خودرو به مردم بفروشد و منابع لازم را هم برای پرداخت مابه التفاوت نرخ سود ۱۶ درصدی را خود از جیب بپردازد، یعنی مردم به راحتی بروند و خودروهای دلخواه خود را انتخاب کرده و با شراکت دولت، خودرویی را خریداری کنند که بخش عمده آن وام است و تنها با پرداخت ۲۰ درصد پیش‌پرداخت، می توانند آن را صاحب شوند. ضمن اینکه اقساط را هم در دوره‌ای ۷ ساله بپردازند. در حالی که تا پیش از این، وام خودرو حداکثر ۱۵ میلیون تومان، در دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه و با نرخ سود ۲۰ درصدی بود. پس این به نوعی فرصت طلایی به شمار می‌رود.

اصل بخشنامه دولت برای وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو چه بود؟

براساس طرحی که دولت برای پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو در نظر گرفته، بانک عامل اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو را تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال و حداکثر تا ۸۰ درصد بهای فروش هر دستگاه خودرو، در قالب عقد خرید دین با نرخ ۱۶ درصد خریداری می‌کند.

منابع مورد نیاز این طرح توسط بانک ‌مرکزی با نرخ سالانه ۱۴ درصد برای بانک‌های عامل تامین می‌شود. به عبارت دیگر، در این شیوه متقاضیان می‌توانند از تاریخ هجدهم آبان ۱۳۹۴ با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز، نسبت به خرید دستگاه موردنظر اقدام کرده و بخشی از بهای دستگاه را به صورت نقد و مابقی را حداکثر تا ۲۵۰ میلیون ریال که بیش از ۸۰ درصد بهای آن نباشد، در قبال ارایه اسناد تجاری و اقساط حداکثر ۸۴ ماه با احتساب سالانه ۱۶ درصد به صورت چک یا سفته به نمایندگی مجاز پرداخت کنند.

در ادامه، خودروساز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را ظهر‌نویسی نموده و به بانک های عامل ارایه می‌کند. بانک‌های عامل اسناد تجاری ارایه شده از سوی خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ ۱۶ درصد خریداری نموده و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند.  فهرست نمایندگی‌های مجاز و خودروها و ماشین‌آلات مشمول طرح قرار است که از تاریخ هجدهم آبان از سوی دولت، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود.  

اما حتما یکی دو روزی طول می‌کشد که نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو و سایپا، خود را برای اجرای این طرح آماده کنند و بنابراین مردم در روزهای آینده به صورت رسمی می‌توانند به نمایندگی‌های مجاز خودروسازان داخلی مراجعه کرده و صاحب خودرو شوند.

وام ۲۵ میلیونی، متقاضی را با چه پیش‌پرداختی صاحب خودرو می‌کند؟

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در نمایندگی های گروه صنعتی ایران خودرو ۲۸ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰ میلیون و ۷۱۷ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۵ میلیون و ۳۲۸ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۵ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۲ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۴میلیون و ۴۵۲ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۴ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان، رانا ۳۳میلیون و ۲۳۳ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۳۷میلیون و ۲۹۲هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۷ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۴۳۰ هزار تومان، سمندLXمعادل ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۹۷۳ هزار تومان است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۲۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۱۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، تیبا ۲۴ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است.

جدول میزان اقساط و پیش پرداخت خودروها با وام ۲۵ میلیون تومانی

در حالی بازار برای اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی از هجدهم آبان ماه آماده می شود که سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی هم در خصوص تسهیلات خرید خودرو اعلام کرده برای خرید خودرو، نیازی به مراجعه مردم به بانک‌ها نیست بلکه متقاضیان باید به نمایندگی‌های مجاز که در سایت بانک مرکزی و وزارت صنعت اعلام می‌شود، مراجعه کنند.

وی به این نکته اشاره کرده که فهرست نمایندگی‌های مجاز و مشمول این طرح، در جلسه نهایی امروز با خودروسازان مشخص می شود و از روز ۱۸ آبان مردم می‌توانند به نمایندگی‌ها مراجعه کنند، این در حالی است که تسهیلات خودرو با نرخ سود ۱۶ درصد و قسط ماهیانه حداکثر ۷۰۸ هزار تومان (اگر ۴ ساله تسویه شود) خواهد بود.

برهمین اساس، مبلغ اقساط ماهیانه خرید خودرو بستگی به مدت زمان بازپرداخت دارد و در صورتی ۷ ساله باشد، به شرح جدول ذیل است ولی اگر مدت زمان بازپرداخت با تمایل خریدار کمتر باشد، مبلغ اقساط پرداختی طبیعتا بیشتر خواهد بود.

نام خودرو قیمت کارخانه پیش پرداخت مبلغ وام میزان اقساط ماهانه
۴۰۵GLX ۲۸میلیون و ۸۸۲ هزار تومان ۵ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان ۲۳ میلون و ۱۰۶ هزار تومان ۴۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان
۴۰۵ دوگانه‌سوز ۳۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ۶ میلیون و ۸۴ هزار تومان ۲۴ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان ۴۸۳ هزار و ۳۶۳ تومان
۴۰۵SLX ۳۰ میلیون و ۷۱۷ هزار تومان ۶میلیون و ۱۴۳ هزار تومان ۲۴ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان ۴۸۸ هزار تومان
پارس سال ۳۵ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان ۱۰ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان ۲۵ میلیون تومان ۴۹۶ هزار و ۵۵۰ تومان
پارس دوگانه‌سوز ۳۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان ۱۱میلیون و ۷۷۰ هزار تومان ۲۵ میلیون تومان ۴۹۶ هزار و ۵۵۰ تومان
پارس اتومات دو ایربگ ۴۵ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان ۲۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان ۲۵ میلیون تومان ۴۹۶ هزار و ۵۵۰ تومان
۲۰۶ تیپ ۲ ۳۲ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان ۷ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان ۲۵ میلیون تومان ۴۹۶ هزار و ۵۵۰ تومان
۲۰۶ تیپ ۵ ۳۴ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان ۹ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان ۲۵ میلیون تومان ۴۹۶ هزار و ۵۵۰ تومان
۲۰۶ صندوقدار V۸ ۳۴ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان  ۹ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان ۲۵ میلیون تومان ۴۹۶ هزار و ۵۵۰ تومان
رانا

۳۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان

۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان ۲۵ میلیون تومان ۴۹۶ هزار و ۵۵۰ تومان
تندر ۹۰ E۲ ۳۷ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان ۱۲ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان ۲۵ میلیون تومان ۴۹۶ هزار و ۵۵۰ تومان
تندر ۹۰ E۲ اتوماتیک ۴۷ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان ۲۲ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان ۲۵ میلیون تومان ۴۹۶ هزار و ۵۵۰ تومان
سمند SE ۲۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان ۵ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان ۲۱ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان ۴۳۵ هزار و ۹۹۶ تومان
سمند LX ۳۰ میلیون و ۱۳۴ هزار تومان ۵میلیون و ۴۸۷ هزار تومان ۲۴ میلیون و ۶۴۷ هزار تومان ۴۷۸ هزار و ۸۱۸ تومان
سمند EF۷ ۲۹ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان ۵ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان ۲۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان ۴۷۶ هزار و ۲۷۶ تومان
پراید ۱۱۱ ۲۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان ۴ میلیون و ۳۸ هزار تومان ۱۶ میلیون و ۱۰۲ هزار تومان ۳۲۰ هزار تومان
پراید ۱۳۱ ۲۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان ۴ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان ۱۷ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان ۳۴۴ هزار و ۴۷۸ تومان
پراید ۱۳۲ ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۴ میلیون ۳۳۰ هزار تومان ۱۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان ۳۳۵ هزار و ۷۷۱ تومان
پراید ۱۴۱ ۱۹ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان ۳ میلیون و ۹۳۶ هزار تومان ۱۵ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان ۳۱۲ هزار و ۷۰۸ تومان
تیبا یورو ۴ ۲۴ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان ۴ میلیون و ۹۳۲ هزار تومان ۱۹ میلیون و ۶۷۸ هزار تومان ۳۹۱ هزار تومان
تیبا هاچ‌بک ۲۷ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان ۵ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان ۲۱ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان ۴۳۴ هزار و ۷۴۰ تومان


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها