کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حمل لوکس‌های مزاحم با جرثقیل قانون


کد خبر : ۱۶۹۴۵جمعه، ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۴۷۱۲۴۸۴ بازدید

خودرو لوکسی که برق آن چشم را می‌زند در حال نشستن روی جرثقیل است که صدای همهمه بالا می‌گیرد، چند نفر با هم گلاویز می‌شوند.
حمل لوکس‌های مزاحم با جرثقیل قانونحمل لوکس‌های مزاحم با جرثقیل قانون

 خودرو لوکسی که برق آن چشم را می‌زند در حال نشستن روی جرثقیل است که صدای همهمه بالا می‌گیرد، چند نفر با هم گلاویز می‌شوند.

حالا خیابان از ازدحام آدم‌ها بسته می‌شود. مردم تلاش می‌کنند طرف‌های دعوا را از هم سوا کنند. دست آخر هم ماموران کلانتری به ماجرا فیصله می‌دهند و خودرو لوکس، سوار بر جرثقیل، دور می‌شود... 

نمایشگاه‌های اتومبیل در چند روز گذشته، یک بار دیگر مرکز توجه شده‌اند و بحث توقف خودروهای این نمایشگاه‌ها در پیاده‌روها یا اشغال محل‌های پارک کنار خیابان توسط خودروهای آنها، بار دیگر محل انتقاد مدیران شهری و پلیس راهور شده است. همین چند روز پیش بود که در خیابان شهید بهشتی تهران، هنگام حمل تعدادی از خودروهای پارک شده در خیابان و پیاده‌رو، بین عوامل شهرداری و نمایشگاه‌دارها برخورد و درگیری پیش آمد. به گفته مدیر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، بیش از یک سال است که برای برخورد با متخلفان، مقدمه‌چینی و درباره آن اخطار داده شده است اما نمایشگاه‌داران اتومبیل این اخطارها را انکار می‌کنند و روایت متفاوتی از ماجرا دارند. غلامحسین قاسمیان، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل تهران در گفت‌وگو با صمت، با اشاره به برخورد انجام شده در روزهای اخیر با نمایشگاه‌داران اتومبیل در تهران، به ویژه در خیابان شهیدبهشتی، از نبود اخطارهای قبلی در این زمینه گلایه دارد. او در توصیف برخوردکنندگان با نمایشگاه‌داران متخلف می‌گوید: چندین کامیون خودروبر همراه با چند خودرو مربوط به شرکت ساماندهی به علاوه خودرو و موتورسواران پلیس، به طور ناگهانی سراغ نمایشگاه‌داران می‌روند و به محض دیدن یک خودرو بدون پلاک جلو نمایشگاه یا روی پل، بدون هیچ اخطاری، آن را با جرثقیل می‌برند. پرسش این است که راه افتادن این کاروان و جمع شدن مردم بیشتر ترافیک ایجاد می‌کند یا توقف خودروهای نمایشگاه‌داران در بیرون نمایشگاه؟

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مدعی است که هیچ نمایشگاه‌داری خودرو فروشی را داخل پیاده‌رو نمی‌گذارد زیرا اتحادیه نظارت مداوم بر عملکرد نمایشگاه‌داران دارد و به موارد تخلف، فوری رسیدگی می‌کند. او می‌گوید: ما اخطار می‌دهیم و اگر تخلفی تکرار شد، برخورد قانونی انجام می‌دهیم. نمایشگاه‌داران نیز چون مجوز دارند می‌دانند که حق بیرون گذاشتن اتومبیل را ندارند. آنطور که قاسمیان ادعا می‌کند، اگر هنگام حمل خودروهای نمایشگاه‌داران با جرثقیل به پارکینگ‌های پلیس، خسارتی به خودروها وارد شود، حمل‌کنندگان، شهرداری یا پلیس، هیچ‌یک پاسخگو نیستند. او با اشاره به پلمب تعدادی از نمایشگاه‌های اتومبیل به بهانه تصرف پیاده‌رو، یادآوری می‌کند که در بیشتر پیاده‌روها امکان پارک برای نمایشگاه‌داران وجود ندارد زیرا شهرداری جلو مغازه‌ها مانع گذاشته یا فضای سبز ایجاد کرده است.


نمایشگاه‌ها مجوز تصرف پیاده‌رو را ندارند

نمایشگاه‌داران هیچ‌گونه مجوزی از سوی نهادهایی مانند شهرداری برای تصرف پیاده‌رو و کنار خیابان ندارند. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران این موضوع را تایید می‌کند و معتقد است که اگر استفاده از فضای جلوی نمایشگاه‌ها، برای نمایشگاه‌داران ممنوع است باید برای دیگران هم ممنوع باشد، بنابراین باید امکان استفاده برای همه، با ایجاد مانع محدود شود. او که چندی پیش اعلام کرده بود حدود ۵۰۰ نمایشگاه غیرمجاز اتومبیل در تهران مشغول فعالیت هستند، حالا خبر از ساماندهی این واحدها می‌دهد و می‌افزاید: واحدهایی که شرایط لازم را دارند پروانه کسب می‌گیرند و بقیه، تعطیل می‌شوند. 

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل معتقد است که نمایشگاه‌داران باید برای ساعاتی از روز مجاز به استفاده از پیاده‌رو و کنار خیابان باشند. او می‌گوید: برای ساماندهی این وضعیت، شهرداری یا پلیس می‌تواند به نمایشگاه‌داران اعلام کند که بین ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر یا بعد از ۸ شب، می‌توانند از فضاهای بیرون از مغازه استفاده کرده و خودروهای خود را جابه‌جا کنند. نمایشگاه‌داران نیز می‌توانند به مشتریان اعلام کنند که در همین زمان برای تحویل خودروی خریداری شده مراجعه کنند.

 

ابطال مجوز، مرحله نهایی برخورد با تخلفات

سخنان رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران در حالی بیان می‌شود که مدیر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، بخش زیادی از آنها را نادرست می‌داند و تاکید می‌کند که قاسمیان از اوضاع اطلاع درستی ندارد! رضا قدیمی در پاسخ به صمت، تاکید می‌کند که برخورد با نمایشگاه‌داران، اتفاق تازه‌ای نیست و یک سال است آغاز شده و در تمام این مدت، ابتدا اخطار و تذکر و جلسه در کار بوده و بعد، حمل خودرو. او معتقد است که یکی از دلایل نابسامانی در عملکرد نمایشگاه‌های اتومبیل، تزلزل در اتحادیه آنها است. به گفته او این اتحادیه وضعیت مشخصی ندارد و مدتی است به طور مرتب رییس عوض می‌کند. 

آنطور که قدیمی می‌گوید، برخورد انجام شده در روزهای گذشته در خیابان بهشتی هم در ادامه طرح برخورد با تخلفات و امری طبیعی بوده است. مدیر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه می‌دهد: یک سال است به نمایشگاه‌داران متخلف در خیابان‌های مطهری، بهشتی، سردار جنگل، سهروردی و... اخطار شفاهی داده‌ایم، بنر زده‌ایم، حتی طرح اصلاح هندسی در پیاده‌روها اجرا کرده و در تعدادی از پیاده‌روها، فضای سبز ایجاد کرده‌ایم. اما باز هم عده‌ای هستند که تخلف می‌کنند. قدیمی تاکید می‌کند که حمل با جرثقیل، آخرین راه برخورد با متخلفان نیست زیرا در صورت تکرار تخلف، واحد متخلف پلمب شده و جوازش باطل می‌شود. به گفته قدیمی، انتقال خودروها به پارکینگ توسط نیروهای کاربلد انجام می‌شود و در این باره جای نگرانی نیست. او می‌گوید: در این طرح تاکنون دستکم هزار خودرو جابه‌جا کرده‌ایم و تاکنون هیچ‌یک آسیب ندیده است. به گفته او نمایشگاه‌داران با پرداخت جریمه تعیین شده در پلیس راهور، می‌توانند خودرو خود را تحویل بگیرند. قدیمی با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌داران هیچ مجوزی برای اشغال فضای پیاده‌رو از شهرداری ندارند، می‌گوید: حتی محل‌های پارک کنار خیابان هم نباید توسط آنها استفاده شود زیرا اولویت استفاده از این مکان‌ها با مردم است.


پلمب ۱۲۰ نمایشگاه متخلف در یک سال

در طرح برخورد با نمایشگاه‌داران متخلف در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۴۰۰ خودرو توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و با همکاری پلیس راهور ناجا به پارکینگ‌های پلیس منتقل شده است. همچنین حدود ۱۲۰ نمایشگاه اتومبیل در این طرح پلمب شده که در صورت تعهد محضری نمایشگاه‌داران نسبت به تکرار نشدن، بعد از ۱۰ روز می‌توانند برای بازگشایی واحد خود اقدام کنند. 

 قدیمی این آمار را ارائه می‌دهد و از راهکارهایی می‌گوید که به اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل برای ساماندهی ارائه شده اما با بی‌توجهی آنها مواجه شده است. او با تاکید بر لزوم خروج نمایشگاه‌داران اتومبیل از شهر تهران به عنوان راه ساماندهی وضعیت آنها می‌افزاید: چند مکان را برای استقرار نمایشگاه‌داران معرفی کرده‌ایم اما از آنجا که اتحادیه مدتی است اوضاع مرتبی ندارد یا به دلایل دیگر، به پیشنهاد ما توجه نکرده‌اند. به عنوان نمونه بیش از ۱۰۰مکان در مرکز خرید و فروش خودرو در چیتگر برای استقرار نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است. چند مرکز خرید و فروش دیگر مانند خاوران و دوران نیز به آنها معرفی شده اما استقبال نکرده‌اند. قدیمی معتقد است که برخوردهایی مانند آنچه در چند روز گذشته در خیابان بهشتی رخ داد به دلیل تکرار تخلفات نمایشگاه‌داران، تبدیل به یک اتفاق معمولی شده است. او می‌گوید: برخی نمایشگاه‌داران افراد ورزشکار و تنومندی را استخدام کرده‌اند که حضور همین افراد درگیری ایجاد می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها