کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا امروز با افزایش نسبی به 1110 دلار رسید


کد خبر : ۱۶۹۱۸پنجشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۵۲۱۲۹۸ بازدید

پس از اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر ، قیمت طلا همچنان زیر فشار زیادی قرار دارد ...

پس از اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر ، قیمت طلا همچنان زیر فشار زیادی قرار دارد و امروز پنج شنبه نزدیک به پایین ترین سطح خود در یک ماه اخیر رسیده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا شب گذشته در اظهارات مهمی در نشست استماع سنا تاکید کرد: احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی و نرخ تورم وجود خواهد داشت. بر اساس این گزارش به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا طی هفته های آینده به خصوص در زمینه رشد اقتصادی و نرخ تورم تاثیر زیادی بر سیاست های پولی فدرال رزرو در نشست دسامبر خواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اگر فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد، ارزش دلار تقویت خواهد شد و این مساله به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود. سایر مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز دیدگاه های مشابهی را مطرح کرده اند و این مساله موجب شد تا قیمت طلا طی روز چهارشنبه نیز برای ششمین روز متوالی با کاهش روبرو شود.

ولی قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنج شنبه با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1110 دلار رسیده است ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در یک ماه اخیر قرار دارد. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1106 دلار رسید که این پایین ترین قیمت از 2 اکتبر بوده است. قیمت طلا تا رسیدن به 1077 دلار در هر اونس پایین ترین رقم در 5 سال و نیم اخیر که در ماه جولای ثبت شد حدود 30 دلار فاصله دارد. قیمت طلا در 6 روز گذشته بیش از 60 دلار کاهش داشته است.

گروه بانکی ای ان زد با انتشار گزارشی تاکید کرد: ما فکر می کنیم احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو اکنون بسیار بیشتر شده و این مساله با واکنش طبیعی بازارهای بین المللی روبرو شده است. افزایش نرخ بهره موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت کالاهای مختلف از جمله طلا خواهد شد. اظهارات یلن موجب شده است تا 60 درصد کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار بر این باور باشند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

به گزارش سایت طلا، نشست آتی فدرال رزرو قرار است روزهای 15 و 16 دسامبر برگزار شود. پس از اظهارات یلن شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رسیده است. جیمز استیل از موسسه مالی اچ اس بی سی نیز تاکید کرد: اظهارات یلن بی شک تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است. انتشار آمارهای مربوط به وضعیت اشتغال آمریکا عامل مهم دیگر بر روند قیمت طلا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها