کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با خطوط هوایی پر تاخیر آشنا شوید / جدول


کد خبر : ۱۶۸۷۶سه شنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳:۴۷۴۷۱۸ بازدید

هواپیمایی ایران ایر سهم 20 درصدی از کل تاخیرهای هوایی در شهریور ماه امسال را به خود اختصاص داد. بعد از آن، هواپیمایی آسمان با داشتن سهم ...

هواپیمایی ایران ایر سهم 20 درصدی از کل تاخیرهای هوایی در شهریور ماه امسال را به خود اختصاص داد. بعد از آن، هواپیمایی آسمان با داشتن سهم 18 درصدی از کل تاخیرهای هوایی در شهریور ماه، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

براساس جدول تاخیرهای پروازی خطوط هوایی که از سوی سازمان هواپیمایی منتشر شده است، در شهریور ماه امسال 80 درصد از پروازهای انجام شده از سوی خط هوایی  ایران‌ایر با تاخیر انجام شده است.

از 657 پرواز انجام شده از سوی ایران‌ایر در شهریور ماه امسال 527 پرواز آن با تاخیر و تنها 130 پرواز به موقع انجام شده است. تعداد پروازهای این خط 13 درصد از کل پروازهای انجام شده در این ماه را به خود اختصاص داده است که به این ترتیب 20 درصد از کل تاخیرهای انجام شده از سوی خطوط هوایی نیز سهم ایران‌ایر بوده است.خط هوایی آسمان نیز 633 پرواز در شهریور ماه انجام داده است که 457 پرواز یعنی حدود 72 درصد آن با تاخیر انجام شده است. تعداد پروازهای این خط هوایی نیز حدود 13 درصد از کل پروازها در شهریور ماه امسال است و سهم تاخیرهای آن نیز 18 درصد از کل تاخیرها را به خود اختصاص داده است.

البته به لحاظ انجام تاخیر به نسبت تعداد پروازهایی که خط هوایی در شهریور ماه داشته است، 73 درصد پروازهای شهریور ماه خط هوایی ایرتور با تاخیر انجام شده است که به این ترتیب رتبه دوم از این لحاظ نصیب این ایرلاین می‌شود. از 256 پرواز ایرتور 188 پرواز با تاخیر انجام شده استو سهم این خط هوایی از کل پروازها در شهریور ماه 5 درصد و سهم تاخیر این خط هوایی از کل تاخیرها در این ماه 7 درصد بوده است.17 درصد از کل تاخیرهای پرواز در شهریور ماه امسال نیز سهم هواپیمایی ماهان بوده است که با این خط هوایی نیز با انجام 630 پرواز در شهریور ماه امسال سهمی حدود 13 درصدی از کل پروازها را به خود اختصاص داده است. اگر چه داشتن سهم 17 درصدی رتبه سوم تاخیرها را نصیب این ایرلاین کرده است اما از آنجا که 38 درصد پروازهای این ایرلاین با تاخیر انجام شده است می‌توان گفت، شرایطی بسیار بهتر از دو خط هوایی ایران ایر و آسمان با داشتن تعداد پروازهای  تقریبا برابر دارد. 62 درصد پروازهای این ایرلاین به موقع انجام شده است.

اما بهترین وضعیت از میان خط‌های هوایی در حوزه تاخیرها به هواپیمایی پویا ایر اختصاص دارد هرچند سهم این هواپیمایی در کل پروازهای شهریور ماه ناچیز و تنها یک درصد آن را به خود اختصاص داده است. از 36 پرواز انجام شده از سوی این خط هوایی 26 پرواز یعنی 72 درصد آن به موقع انجام شده است.

از 14 خط هوایی که گزارش تاخیر آنها از سوی سازمان هواپیمایی منتشر شده است، بیش از 50 درصد پروازهای 6 خط هوایی با تاخیر انجام شده است. 
 

x9px7ll1il5sg74gp7f.jpg

ماخذ آمار و اطلاعات، سامانه شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور است.

این آمار شامل تمام عوامل منشاء تاخیر از جمله تاخیرات جوی، عملیاتی، فنی، تسهیلاتی و ... است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها