کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تلفن هایی با صفحه نمایش فراتر از تصور


کد خبر : ۱۶۸۷۲سه شنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۴۷۶۷۳۰ بازدید

شکستن سد تراکم پیکسلی 500ppi دو سال پیش غیر محتمل جلوه میکرد و همچنین رسیدن به تراکم پیکسلی 800ppi تا سال گذشته دور از ...

شکستن سد تراکم پیکسلی 500ppi دو سال پیش غیر محتمل جلوه میکرد و همچنین رسیدن به تراکم پیکسلی 800ppi تا سال گذشته دور از ذهن بود اما اکنون شرکت های سازنده در محصولات جدید خود پا را نیز فراتر از این مقدار گذاشته اند  و حتی به تکنولوژی های جدیدتری در این زمینه دست یافته اند.با ما همراه باشید تا نگاهی به گوشی های برتر در زمینه صفحه نمایش داشته باشیم.

داشتن صفحه نمایشی با رزولشن 1440x2560 پیکسل یا همان Quad HD بسیار هیجان انگیز است.بسیاری معتقدند این حجم از تراکم پیکسلی در تلفن همراه با ابعاد کوچکش بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد اما صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر منجر به وضوح بهتر متون و جزییات کوچکتر می شود و همچنین نمود کامل آن را می توان در بخش واقعیت مجازی که صنعت آن روز به روز درحال پیشرفت است مشاهده کرد و همچنین شما اکنون میتوانید فیلم هایی با کیفیت 2K و 4k را که حجم های بالایی نیز دارند در تلفن همراه خود مشاهده کنید.پس میبینیم که این حجم از تراکم پیکسل چنان بی استفاده هم نیست و در آینده ای نزدیکتر شاهد کاربرد بیشتر آن و همگام سازی بیشتر بازی ها، فیلم ها،سیستم عامل ها و... با این رزولوشن خواهیم بود.اما در روی دیگر نیز باید توجه داشت که این رزولوشن های بالا مصرف باتری شما را نیز به همین نسبت افزایش خواهند داد که شرکت های سازنده نیز باید فکری برای بهینه سازی این نوع صفحه نمایش ها مخصوصا نوع AMOLED آن بکنند.

با همه ی این ها جنگ غول های تلفن همراه برای ارایه باکیفیت ترین صفحه نمایش تمامی ندارد.در اینجا پنج تا از گوشی های با بالاترین تراکم پیکسل را به شما معرفی خواهیم کرد و همین ابتدا لیست خود را با صفحه نمایش 4k پیشگام در این زمینه شروع خواهیم کرد:


 Sony Xperia Z5 Premium

سونی با معرفی Z5 Premium با صفحه نمایش  2160 x 3840پیکسل 4k خود همه را شگفت زده کرد و رکورد قابل قبولی از خود را به ثبت رسانید و تراکم پیکسل بیشتر از 800ppi را در صفحه نمایش 5.5 اینچی خود ظاهر کرد. در حالی که این رکورد تا پیش از این در دست گلکسی s6 سامسونگ بود. اما فقظ ظاهرا این کیفیت در هنگامی که شما عکس های خود را مشاهده می کنید یا ویدیویی را نظاره گر هستید نمود پیدا میکند و به علت مصرف باتری بالای این صفحه نمایش و بهینه سازی باتری تلفن همراه بخش های دیگر از جمله رابط کاربری با کیفیت 1080p همگام سازی شده است. 
 


Samsung Galaxy S6 

 سامسونگ با ارایه گلکسی s6 و بازطراحی که در آن انجام داده بود این گوشی را به گل سرسبد گوشی های پرچم دار سری s  تبدیل کرد و با تمرکز بر ظاهر زیبا و لبه های با انحنای خاص و جذاب آن را تکمیل نمود و در آخر با استفاده از یک صفحه نمایش Quad HD در صفحه نمایش 5.1 اینچی خود که با 577ppi چشمان کاربران را نوازش می کرد موفقیت های خود در این گوشی را تضمین کرد.
 


HTC One M9+ Supreme Camera edition 
 

این تلفن همراه با پسوند + ربط چندانی به نسخه اولیه و اصلی M9 ندارد.این تلفن همراه از صفحه نمایش 5.2 اینچی Quad HD با تراکم پیکسلی565PPi و دوربین 21MP با تثبیت کننده تصویر و سیستم فوکوس خودکار به کمک لیزر بهره می برد و همه ی این ها این تلفن همراه را به بهترین و مجهزترین گوشی HTC تا به امروز تبدیل کرده است.
 


Fujitsu Arrows NX F-04G

این گوشی کامل فوتجیتسو تنها یک گوشی پرچم دار با تراکم پیکسلی565ppi  نیست که با صفحه نمایش 5.2 اینچی Quad HD به میدان آمده است.این گوشی با اسکنر تعبیه شده بر روی خود بازار تلفن همراه را هدف قرار داده است و به نظر می رسد در سالهای آینده پیشرفت های شگرفی را در گوشی های این کمپانی شاهد باشیم.
 


Microsoft Lumia 950

 مایکروسافت اولین تلفن همراه خود با ویندوزفون 10 را عرضه کرد و اخرین و بهترین نسل از صفحه نمایش،پردازنده و دوربین را در آن به کار برد.این تلفن همراه یک صفحه نمایش Quad HD را در 5.2 اینچ گنجانده است و به تبع آن یک باتری بزرگ را در قلب آن جایگذاری کرده است و همچنین مایکروسافت یک دوربین 20 مگاپیکسلی مجهز را نیز در پشت این گوشی دوست داشتنی جایگذاری کرده است.
 

 

منبع : phonearena



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها