کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توصیه به خریداران مسکن با نقدینگی پایین


کد خبر : ۱۶۸۴۵سه شنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۴۷۶۲۷۶ بازدید

بیشتر خریدارانی که نقدینگی کافی برای خرید مسکن ندارند از فرمول رهن، وام و پرداخت بخشی از قیمت مسکن استفاده می‌کنند. تعداد این ...

بیشتر خریدارانی که نقدینگی کافی برای خرید مسکن ندارند از فرمول رهن، وام و پرداخت بخشی از قیمت مسکن استفاده می‌کنند. تعداد این خریداران با ادامه ثبات و تعادل قیمت مسکن افزایش داشته است.

این نوع خریداران باید مراقب برخی از دلالان مسکن که برای فروش ملک وعده اجاره بالا می‌دهند، باشند و برای آنکه در پرداخت هزینه‌های خرید مسکن دچار مشکل نشوند باید از نرخ اجاره بهای منطقه اطمینان خاطر پیدا کنند. به طورمثال آپارتمانی ۵۰ متری و نوساز در منطقه سردارجنگل به طورمتوسط ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان رهن می‌رود. اما این نوع دلالان برای آنکه خریدار را ترغیب به خرید ملک کنند ادعا می‌کنند قادرند این ملک را ۶۰ میلیون تومان رهن کامل دهند. این درحالی است که به دلیل کاهش مستاجر در فصل پاییز نرخ اجاره بها اندکی کاهش داشته است.

بررسی‌های میدانی دنیای اقتصاد، از بازار اجاره پایتخت نشان می‌دهد، تعداد فایل‌هایی که پایین‌تر از میانگین منطقه برای اجاره گذاشته شده است نسبت به مهرماه افزایش داشته است واین موضوع نشان می‌دهد که مالکان کم کم از یافتن مستاجر نا‌امید شده واجاره‌های پیشنهادی خود را تعدیل کرده‌اند. به طور مثال آپارتمانی ۸۰ متری در محله امیر آباد، کارگر شمالی ۳۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره پیشنهاد شده است. یا آپارتمان دیگری در محله نیروهوایی، خیابان دوم ۱۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای اجاره سپرده شده است.
 

m0tdvf2gz4swsnatcj0q.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها