کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گمرک مجوز واردات گندم از کشورهای آلوده را منتشر کرد


کد خبر : ۱۶۸۳۷دوشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶:۰۶۱۳۲۶ بازدید

درحالیکه واردات گندم از طریق گمرک از سه کشور ترکیه، هند و چین در نیمه نخست امسال از سوی وزارت کشاورزی به عنوان محموله‌های گندم ...

درحالیکه واردات گندم از طریق گمرک از سه کشور ترکیه، هند و چین در نیمه نخست امسال از سوی وزارت کشاورزی به عنوان محموله های گندم وارداتی بدون مجوز مورد انتقاد قرار گرفت، گمرک اقدام به انتشار اسناد مجوز واردات این محموله ها کرد.

به گزارش ایسنا، در گزارش گمرک از واردات گندم از کشورهای ترکیه، هند و چین - که به گفته معاون وزیر کشاورزی گندم این کشورها آلوده است - میزان واردات گندم از هر یک از این کشورها آورده شده است.

براساس این اطلاعیه در نیمه نخست امسال در مجموع یک میلیون و 529 هزار تن گندم به ارزش 440 میلیون دلار وارد شده که از این میزان 290 هزار تن به ارزش 86 میلیون دلار از سه کشور فوق وارد شده است.

براساس مستندات الکترونیکی موجود در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی، کلیه موارد با اخذ مجوزهای لازم نظیر سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و مدیریت نظارت از طریق گمرکات مربوطه ترخیص و وارد شده است.

گمرک ایران به عنوان آخرین درگاه عبور کالا باید با ارجاع محموله به بخش های مختلف در اداره گمرک، از دریافت مجوزهای مورد نیاز برای ورود محموله به کشور با خبر شود که طبق اعلام گمرک محموله های گندم وارداتی تمامی مجوزهای مورد نیاز برای عبور و ورود به ایران را دریافت کرده اند.

طبق توضیحات اعلام شده، ترکیه، چین و هند کشورهای واسطه بوده اند که از طریق آنها صادرات مجدد صورت صورت گرفته است و کشورهای تولیدکننده گندم های وارد شده نیز روسیه، آلمان و قزاقستان بوده‌اند. این درحالی است که به گفته مسئولان وزارت کشاورزی به دلیل آلوده بودن گندم کشورهای مذکور به آفت خطرناکی به نام "کارنال بانت" یا سیاهک ناقص گندم حتی صادرات مجدد گندم نیز از طریق کشورهای آلوده که پیش از این فهرست آن از سوی این وزارت خانه منتشر شده بود ممنوع است.

به گزارش ایسنا پیش از این محمد علی باغستانی، رییس سازمان حفظ نباتات اظهار کرده بود که هیچ مجوزی برای واردات گندم از کشورهای ممنوعه و مشکوک به بیماری "سیاهک ناقص گندم" صادر نشده است و گمرک باید در زمینه‌ واردات گندم از کشورهایی مانند هند، چین و ترکیه که در فهرست ممنوعیت واردات این محصول بودند، پاسخگو باشد.

سند مجوز واردات گندم

سند مجوز واردات گندم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها