کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران 14 هواپیمای جدید خرید


کد خبر : ۱۶۸۲۰دوشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۴۷۹۹۱۱ بازدید

یک منبع آگاه در حالی از خرید 13 فروند بوئینگ 737-400 خریداری خبر داده و 3 فروند آن را متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین، 2 فروند ...

یک منبع آگاه در حالی از خرید 13 فروند بوئینگ 737-400 خریداری خبر داده و  3 فروند آن را متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین، 2 فروند متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان و 8 فروند را متعلق به شرکت هواپیمایی «نسیم» ذکر کرده است که دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که خرید هواپیما از سوی شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و آسمان مربوط به خیلی وقت پیش است، گفت: این هواپیماها قبلاً وارد ایران شده‌اند.

به گزارش صدای اقتصاد، خرید هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان حمل و نقل یکی از مهم‌ترین موارد پیگیری شده از سوی ایران بعد از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 است.

وضعیت ناوگان هوایی ایران طی دوران تحریم بسیار آسیب‌پذیر شد تا جایی که بسیاری از مشکلات این بخش به موضوع تحریم نسبت داده می‌شود. بعد از توافق هسته‌ای هم بسیاری از کشورهای فعال در حوزه هوایی و هم ایران تمایل فراوانی برای همکاری با یکدیگر در حوزه هوایی نشان دادند.در این میان بازار رقابت نیز بین کشورهای تولیدکننده هواپیما داغ است هرچند که به نظر می‌رسد ایرلاین‌های ایرانی تمایل بیشتری برای همکاری با شرکت‌های بوئینگ‏ و ایرباس دارند هرچند که مسئولان دولتی مذاکراتی در این زمینه با کشورهای دیگر از جمله روسیه که تلاش برای حفط بازار خود در ایران و در این بخش را دارد، داشته‌اند. هرچند که خرید ایرلاین‌ها از شرکت‌های هواپیمایی بستگی به توان مالی آنها نیز دارد.

یک منبع آگاه در این زمینه به فارس گفت: به تازگی ۱۳ فروند بوئینگ ۴۰۰ـ۷۳۷ خریداری شده است که ۳ فروند آن متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین، ۲ فروند متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان و ۸ فروند متعلق به شرکت هواپیمایی «نسیم» است که دو فروند آن فردا شب وارد کشور می‌شود.اما بر اساس اظهارات منبع آگاه، 8 آبان امسال، یک فروند هواپیمای AVRO از نسل هواپیماهای BAE انگلیسی وارد کشور شد که توسط شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شده است.

وی افزود: همچنین دو فروند بوئینگ 400ـ737، تا فردا شب از یک کشور اروپایی وارد ایران می‌شود.وی ادامه داد: این دو فروند بوئینگ 737 ‌توسط یک ایرلاین جدید به نام «نسیم» که به‌ تازگی تأسیس شده، خریداری شده است.این منبع آگاه با اشاره به خرید 13 فروند بوئینگ 737 برای کشور توضیح داد: درواقع 13 فروند بوئینگ 400ـ737 خریداری شده است که 3 فروند آن به شرکت هواپیمایی کاسپین می‌رسد، 2 فروند از این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان و 8 فروند متعلق به شرکت هواپیمایی «نسیم» است.

وی با بیان اینکه بوئینگ‌های 737 هواپیماهای بسیار بهره‌وری است، گفت: این هواپیما در یکی از این شرکت‌های هواپیمایی ایران، روزانه 10 تا 11 ساعت پرواز می‌کند و این بسیار مطلوب است، درحالی که سال ساخت آن 1992 میلادی است.وی اظهار افزود: همه این بوئینگ‌های خریداری شده تولید سال‌های 1995 تا 2000 میلادی هستند که موافقت اصولی و مجوز پذیرش هواپیما‌ها اخذ شده است.وی ادامه داد: تهیه همه این هواپیماها در قالب «خرید» است و اصلاً اجاره به شرط تملیک نداریم؛ در شرایط پس از تحریم است که موضوع اجاره به شرط تملیک هواپیما بیش‌تر نمود می‌یابد.

مذاکره خرید 3 تا 5 هواپیما برای هر ایرلاین‌

اما دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز در این زمنیه با بیان اینکه هر ایرلاین ایرانی به‌طور متوسط در حال مذاکره برای خرید 3 تا 5 فروند هواپیماست، به تسنیم گفت: به‌دنبال خرید هواپیماهایی با ظرفیت 100 نفر هستیم که ATR فرانسه و BAE انگلیس از جمله گزینه‌های مدنظر ایرلاین‌ها هستند.مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه خرید هواپیما یک پروسه زما‌نبر است و باید مذاکرات مفصلی در این رابطه انجام شود، اظهار کرد: کشورهای چین و ژاپن هواپیماهای خود را به شرکت‌های هواپیمایی داخلی عرضه کرده‌اند، اما با توجه به اینکه سابقه خرید هواپیما از این کشورها را نداریم نمی‌توانیم با قطعیت درباره خرید هواپیمای چینی یا ژاپنی اظهارنظر کنیم.

وی با بیان «در عین حال سابقه خرید هواپیما از فرانسه را داریم»، یادآور شد: خرید هواپیما به شرایط مختلفی از جمله سابقه هواپیما، توانمندی تعمیر و نگهداری توسط شرکت‌های سازنده و از همه مهمتر توان مالی ایرلاین‌ها بستگی دارد.اسعدی ادامه داد: در این مرحله از رایزنی‌ها برای خرید هواپیما با توجه به اینکه 90 درصد از پروازهای داخلی از طریق 15 فرودگاه کشور انجام می‌شود به‌دنبال خرید هواپیماهایی با تعداد صندلی زیر 100 یا 100 نفر هستیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که کدامیک از شرکتهای هواپیمایی می‌توانند این انتظار را برآورده کنند، بیان کرد: در این زمینه هواپیماهای ATR فرانسه و BAE انگلیس از جمله هواپیماهایی هستند که می‌تواند پوشش پروازی مناسبی برای پروازهای داخلی داشته باشند.وی همچنین با اعلام اینکه خرید هواپیما از سوی شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و آسمان مربوط به خیلی وقت پیش است، گفت: این هواپیماها قبلاً وارد ایران شده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها