کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نخستین کشتی کانتینری فرانسوی در بندر بوشهر پهلو گرفت


کد خبر : ۱۶۷۸۴یکشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۳۹۳۶۸۶ بازدید

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پس از نهایی شدن توافق ایران و1+5 و گشایش فضای تعاملات بین المللی، نخستین کشتی کانتینری ...
نخستین کشتی کانتینری فرانسوی در بندر بوشهر پهلو گرفتنخستین کشتی کانتینری فرانسوی در بندر بوشهر پهلو گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پس از نهایی شدن توافق ایران و1+5 و گشایش فضای تعاملات بین المللی، نخستین کشتی کانتینری خط فرانسوی CMA CGM در بندر بوشهر پهلو گرفت.

محمد راستاد افزود: این کشتی کانتینری دارای 157 متر طول و 5.7 آبخور متعلق به کشور فرانسه است و سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بندر بوشهر درفهرست بندرهای بین المللی دنیا قرار دارد و با سرمایه گذاری های انجام شده در این بندر و گشایش تعاملات تجاری بین المللی با ایران زمینه بازگشت کشتی های کانتینری به این بندر پس از لغو تحریم ها فراهم شده است.

راستاد ادامه داد: امید واریم با عملیاتی شدن مجتمع بندری نگین شاهد حضور هر چه بیشتر خطوط کشتیرانی در بندر بوشهر باشیم.

بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالا را دارد و این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به 15 میلیون تن در سال خواهد رسید.با توجه به محدودیت فضا، طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با حدود 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.در جزیره نگین پایانه های کانتینری، چندمنظوره و مواد فله مایع احداث می شود.

عملیات اجرایی طرح توسعه جزیره نگین در سفر پارسال هیات دولت به استان بوشهر با حضور رئیس جمهوری آغاز شد و در پنج سال آینده فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد.اکنون عملیات آماده سازی محوطه ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغازشده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در دو سال آینده افتتاح می شود.

با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت کنونی که 430 هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) است به 500 هزار TEU می رسد و برنامه زمان بندی برای تکمیل این طرح سه سال خواهد بود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها