کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وعده وزیر نفت برای تحول در خوزستان پس از پایان تحریم‌ها


کد خبر : ۱۶۷۰۷پنجشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸:۴۷۲۶۸۱ بازدید

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشورمان وعده داده است که پس از پایان تحریم‌ها و توسعه صنعت نفت ایران در خوزستان، این استان با تحول ...

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشورمان وعده داده است که پس از پایان تحریم‌ها و توسعه صنعت نفت ایران در خوزستان، این استان با تحول رو به رو شود.

مهندس زنگنه امروز ششم آبان در جریان افتتاح چهار طرح عمده نفتی گفت "صنعت نفت و در رأس آن مناطق نفت خیز جنوب نقش مهمی در نشان دادن اقتدار ایران در بازارهای جهانی نفت در دوره بعد از تحریم دارند."

وزیر نفت کشورمان گفته "مسئولیت اجتماعی نفت موضوع مهمی است... باید در مناطقی که فعالیت های نفتی انجام می شود مردم آن مناطق احساس رضایت و امنیت کنند."

علیرغم اینکه بخش عمده درآمدهای نفتی ایران در دهه های اخیر از منابع نفت و گاز استان خوزستان تامین می شده، شهرهای این استان در ردیف مناطق توسعه یافته قرار ندارد.استان خوزستان، مهمترین مرکز استخراج نفت و گاز ایران است. شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که در شهر اهواز مستقر است، عمده ترین شرکت نفت و گاز ایران است که در حال حاضر بیش از 85 درصد نفت و 16 درصد از گاز ایران را تولید می‌کند.

این استان در جریان جنگ هشت ساله، متحمل خسارات فراوانی شد که برخی از این خسارات هنوز جبران نشده است. در حال حاضر آلودگی ناشی از ریزگردها و مشکلات مربوط به آب، از مهمترین مسائل استان خوزستان است.


xe3mj9dv327ql4psttuk.jpg
 

آقای زنگنه گفته "باید درصدی از درآمدهای نفت فارغ از بودجه به مناطق نفت خیز اختصاص داده شود که این نوعی وظیفه خواهد بود چون مناطق نفت خیز جنوب منطقه ای است که باید به آن توجه ویژه ای کرد."

وزیر نفت به جذب سرمایه های خارجی در استان خوزستان از دوره قبلی وزارت خود در کابینه محمد خاتمی (از سال 76 تا 84) اشاره کرده و گفته در دوره گذشته استان خوزستان به جز در میدان دارخوین، از جذب سرمایه خارجی محروم بوده است که امیدواریم در این دوره محروم نشود.

آقای زنگنه گفت که تحول در صنعت نفت از جمله ایجاد اشتغال در صنایع نفت خوزستان، این استان را "پویا" خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها