کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موسسه منحله میزان به بانک صادرات واگذار شد


کد خبر : ۱۶۷۰۴چهارشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳:۴۷۲۷۷۷ بازدید

پس از کش و قوس‌های فراوان، استاندار خراسان رضوی گفت: تمامی داراییها، بدهیها و کارکنان تعاونی اعتباری منحله میزان به بانک صادرات ایران واگذار شد.
موسسه منحله میزان به بانک صادرات واگذار شدموسسه منحله میزان به بانک صادرات واگذار شد

استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از علیرضا رشیدیان گزارش داد: این اقدام با تلاش و پیگیری به عمل آمده و اجماع در سطح ملی و استانی در چارچوب حقوقی و بانکی صورت گرفت که متضمن حقوق سپرده گذاران، کارکنان و سهامداران مووسسه منحله میزان است.

وی گفت: مووسسه میزان 12 خرداد ماه گذشته منحل و مدیریت حدود یک میلیون حساب، 32 هزار میلیارد ریال سپرده، هزار و 56 کارمند، 110 شعبه و 28 هزار میلیارد ریال تسهیلات جاری آن به هیأت تصفیه واگذار شد. 

استاندار خراسان رضوی در خصوص علل طولانی شدن حل این مشکل نیز گفت: تعاونی منحله میزان با هزار میلیارد ریال ذخیره در بانک مرکزی و تعداد زیادی سپرده گذار که همگی خواستار بازگشت سریع سپرده هایشان بودند مواجه بود اما با محوریت و تلاشهای هیات تصفیه در مجموع حدود 400 هزار حساب سپرده گذاران از چرخه مالی تعاونی مذکور خارج شد. 

وی افزود: برای تامین نقدینگی و بازپرداخت سپرده ها تعدادی املاک وجود داشت که همگی با شکایت سپرده گذاران و اخذ احکام بازداشتی امکان انجام معامله نداشت و طبعاً ساز و کارهای حقوقی ویژه ای را نیاز داشت.

رشیدیان ادامه داد: پیرو فعالیت ستاد استانی تدبیر و ساماندهی با اجماع هماهنگ بین مجموعه دولت، دستگاه قضایی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاصل شد، بانک مرکزی و شخص دکتر سیف در یک همکاری صمیمانه و کارشناسانه داراییها، بدهیها، کارکنان و سهامداران تعاونی منحله میزان را به بانک صادرات واگذار کردند. 

وی گفت: جدول زمانبندی و نحوه مراجعه سپرده گذاران ظرف روزهای آینده توسط بانک صادرات به اطلاع عموم خواهد رسید. 

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بانک مرکزی حمایت و نظارت لازم را خواهد داشت و اعضای ستاد تدبیر استان نیز کماکان وظایف نظارتی و حمایتی خود را انجام خواهند داد. 
وی همچنین همچنین گفت: همانگونه که وزیر اقتصاد و دارایی چندین بار متذکر شده مردم برای خرید سهام و سپرده گذاری به تبلیغات و وعده های پرداخت سودهای بالاتر از نرخهای رسمی توجه نکنند و برای این مهم صرفا به مراکز قانونی و مجاز مراجعه کنند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها