کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۶۶۸۰چهارشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶:۲۸۱۰۲۱ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه در آستانه اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با تغییر چندانی روبرو نشده است.

 در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا در مبادلات امروز چهارشنبه نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به سطح 1167 دلاری رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با افزایش 0.3 درصدی روبرو شد تا به روند نزولی قیمت در 4 روز قبل از آن پایان دهد.

بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی ترجیح داده اند تا زمان اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا فعالیت چندانی در بازار طلا نداشته باشند. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست امروز خود نرخ بهره را افزایش نخواهد داد ولی تحلیلگران منتظر انتشار بیانیه پایانی این نشست و احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر هستند.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اچ اس بی سی در این باره گفت: اگر فدرال رزرو آمریکا در کوتاه مدت تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود. تشدید نگرانی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند قیمت طلا را در کوتاه مدت به کمتر از 1150 دلار در هر اونس برساند.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا در هفته های اخیر تحت تاثیر برخی گمانه زنی ها در خصوص احتمال به تاخیر افتادن تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تا سال آینده، با رشد نسبی روبرو شده است. فدرال رزرو از سال 2006 تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

اقدام بانک مرکزی چین برای کاهش نرخ بهره برای ششمین بار متوالی از نوامبر گذشته نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته است. فدرال رزرو در نشست ماه گذشته در حالی از افزایش نرخ بهره خودداری کرد که نگرانی های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و وضعیت بازارهای مالی مطرخ شده است.

انتشار آمارهای متناقض در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا نیز چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو را با ابهام روبرو کرده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی افزایش نرخ بهره می تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها