کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد 10 واحدی شاخص کل بورس تهران در روز دوشنبه


کد خبر : ۱۶۶۲۴دوشنبه، ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷:۱۶۱۰۳۷ بازدید

بورس تهران امروز گرچه با معاملات کم حجم و محدودی همراه بود، اما با تکاپوی بازارگردان‌ها توانست رنگ شاخص را سبز نگه دارد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 4 آبان ماه 94، با افزایش 10 واحدی به عدد 62 هزار و 803 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی اما، با 4 واحد رشد عدد 24 هزار و 593 واحد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور اما با رشد 28 واحدی به رقم 69 هزار و 792 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با افزایش 13 واحدی عدد 43 هزار و 737 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 10 واحد کاهش رقم 138 هزار و 587 را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز طی معاملات امروز بدون تغییر محسوسی  نمایانگر عدد 700 واحدی برای این بازار بود.

به گزارش فارس، طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با 22 واحد، فولاد خوزستان با 19 واحد و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 9 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو با 8 واحد و پتروشیمی پردیس و سیمان خزر هر یک تا 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

طی معاملات امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 42 میلیارد و 696 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 223 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 22 هزار و 378 نوبت داد و ستد بود.

بر اساس این گزارش امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان قائن، فنرسازی خاور، سیمان غرب، سیمان خزر، فولاد آلیاژی ایران، سرمایه‌گذاری شاهد، حق تقدم خرید سهام داروسازی تولید دارو،‌ حق تقدم خرید سهام بیمه کارآفرین از سوی بازار ناظر سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی دشت مرغاب، کارخانجات پلاسکوکار، سایپا، سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان متوقف شدند.

به گزارش فارس، معاملات امروز بازار سهام همچنان زیر سایه رکود و در مدار کم عمقی از بابت حجم و ارزش معاملات روزانه دنبال می‌شود در این بین شاخص بورس به لطف تکاپوی بازارگردان‌ها امروز خود را سبز نگاه داشته است.

به نظر می‌رسد با عبور بورس از فضای شوک زده گزارش‌های عملکردی 6 ماهه امسال بتوان دوباره روندی متعادل و مبتنی بر چشم‌انداز روشن سیاست‌های کلان اقتصادی و سیاسی را برای بورس پیش‌بینی کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها