کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رواج فاکتورفروشی در واگذاری کارت‌های 10 میلیونی


کد خبر : ۱۶۵۹۲یکشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۲۳۲۵۵۱ بازدید

رئیس اتحادیه لوازم خانگی درباره کارتهای خرید 10 میلیون تومانی در بسته سیاستی دولت، گفت: نگرانی این است که به جای رونق بازار لوازم ...

رئیس اتحادیه لوازم خانگی درباره کارتهای خرید 10 میلیون تومانی در بسته سیاستی دولت، گفت: نگرانی این است که به جای رونق بازار لوازم خانگی، فاکتور فروشی رونق گیرد.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با فارس، در مورد تأثیر ارائه تسهیلات برای خرید لوازم خانگی که در بسته خروج از رکود دولت برای ایجاد رونق در بازار، به آن اشاره شده، اظهار داشت: این طرح خوب است، اما به‌ عنوان مسکنی موقت محسوب می‌شود که ممکن است در مقطعی تغییراتی در بازار لوازم خانگی به‌وجود آورد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز که می‌گویند رکود بر بازار حاکم است، مردم نیاز خود را از بازار تهیه می‌کنند و مشکل اصلی آنجاست که یک زمانی بیش از نیاز مجوز تأسیس کارخانه لوازم خانگی صادر شده است و اکنون تولید داخلی در کنار واردات بیش از تقاضاست.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه باید با تولید با کیفیت به فکر بازار صادراتی هم باشیم، افزود: اکنون هیچ بازار صادراتی به جز موارد معدود کشور عراق و افغانستان نداریم و باید این را هم به‌عنوان زنگ خطری یادآور شد که با برداشته شدن تحریم‌ها و ورود کالاهای باکیفیت اروپایی عرصه رقابت بر تولید داخل تنگ‌تر خواهد شد.

طحان‌پور این را هم گفت: تا اکنون موانعی مانند جابه‌جایی پول برای واردات مواد اولیه یا کالای ساخته‌شده به‌دلیل تحریم بانکی وجود داشت تا جایی که گاهی کالا تا دست پنجم خریداری می‌شد و فقط هزینه جابه‌جایی پول قیمت تمام‌شده را تا 15 درصد بالا می‌برد، اما با برطرف شدن این موانع قاعدتاً باید کیفیت تولید بالا رفته و قیمت پایین بیاید.

وی در مورد ارائه تسهیلات بانکی برای خرید کالا و لوازم خانگی اظهار نگرانی کرد، تا دوباره مسئله فاکتورفروشی که پیش از این نیز در ارائه وام خرید کالا رواج داشت، دو چندان شود و در نهایت تسهیلات به جیب تولید داخل و رونق در بازار نرود.

طحان‌پور با تأکید بر اینکه هنوز معلوم نیست که برخی برندهای خارجی که در داخل تولید می‌شود، در سبد خرید قرار گیرند، افزود: این دغدغه را داریم که طبق فرموده مقام معظم رهبری باید تولید با کیفیت داخلی حمایت شود و آیا قرار است با ارائه این تسهیلات، هر تولید بی‌کیفیتی در سبد ارائه تسهیلات قرار گیرد که در نهایت منجر به آن شود که نگاه مردم به تولید داخلی منفی شده و هر آنچه تلاش کردیم تا در این سال‌ها تولید داخل را رونق دهیم، از بین برود.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها