کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود دوباره کشتی‌های ایرانی به بنادر آمریکایی


کد خبر : ۱۶۱۸۳شنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۴۷۳۲۱۱ بازدید

با گذشت بیش از سه دهه از قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا، روابط تجاری دو کشور با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو بوده است. حال آن‌که طبق ...

با گذشت بیش از سه دهه از قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا، روابط تجاری دو کشور با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو بوده است. حال آن‌که طبق توافق هسته‌ای میان ایران و غرب قرار است در ماه ژانویه از تحریم‌های بین‌المللی خارج شویم.

به گزارش شهروند، بر همین اساس انتظار می‌رود کشتیرانی جمهوری اسلامی که ازجمله نخستین‌ شرکت‌های مدل تحریم‌ در‌ سال ۲۰۰۸ بود، پس از توافق امسال در آغاز ‌سال ۲۰۱۶ به بازارهای جهانی بازگردد. دراین‌باره محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی از خروج کشتیرانی از تحریم‌ها طبق توافق هسته‌ای با غرب خبر داد و گفت: برای نخستین‌ بار پس از ‌سال 57، کشتی‌های ایرانی به بنادر آمریکایی وارد می‌شوند.او در مصاحبه با نشریه وال استریت ژورنال درحالی ورود دوباره به بازارهای بین‌المللی را از اولویت‌های اصلی این شرکت برشمرد که به گفته وی حجم تجارت سالانه میان ایران و اتحادیه اروپا پس از تحریم‌ها به ۱۵‌ میلیارد دلار می‌رسید و انتظار داریم تهران قادر به دستیابی به این میزان در سه‌سال آینده شود.

سعیدی ادامه داد: درحال حاضر ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی از ۴۱ فروند کشتی کانتینربر با ظرفیت حمل ۱۴‌هزار کانتینر برخوردار است و پیوستن به جمع کشتیرانی‌هایی با کانتینربرهای غول‌پیکر ازجمله اهداف اولیه ما محسوب می‌شود. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسالامی ایران بیان داشت: قصد دارد پس از افزایش ناوگان خود به یکی از این توافقنامه‌ها بپیوندد و در کشورهای اروپایی نظیر یونان، آلمان، قبرس، فرانسه و دانمارک به فعالیت بپردازد.او ادامه داد: در ماه آینده میزان کشتی‌های مورد نیاز برای کشتیرانی جمهوری اسلامی مشخص خواهد شد و پس از آن مذاکرات با سرمایه‌داران و کشتی‌سازی‌ها آغاز می‌شود.

وال‌استریت‌ژورنال ادامه داد: IRISL  به منظور انجام این کار ابتدا با بانک‌ها و کشتی‌سازی‌های چینی وارد مذاکره خواهد شد.پیش از این نیز مقامات وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی درباره رفع محدودیت‌هایی که چندین ‌سال این صنعت کلیدی را آزار می‌داد، خبرداده بودند، به‌طوری که پس از امضای توافق هسته‌ای بسیاری از خطوط کشتیرانی بزرگ جهان به بنادر ایران بازگشتند. براساس گفته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هم‌اکنون ١٦ خط کشتیرانی بزرگ از کشورهای دیگر در بنادر ایران تردد دارند. بدین ترتیب پس از بازگشت لاینرهای خارجی حالا نوبت به بازگشت کشتیرانی ایران به بنادر کشورهای غربی ازجمله آمریکاست که از ‌سال ١٣٥٧ تاکنون متوقف شده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها