کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تازه‌ترين فهرست شركای خودروسازی ايران


کد خبر : ۱۶۱۴۷پنجشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۴۷۸۵۰۱ بازدید

پس از توافق هسته‌يي، هيات‌هايي به ايران سفر كرده‌اند و «آلمان» نخستين تيم اقتصادي بود كه براي حضور ابراز علاقه كرد و در اين راستا، مذاكراتي ...
تازه‌ترين فهرست شركای خودروسازی ايرانتازه‌ترين فهرست شركای خودروسازی ايران

پس از توافق هسته‌يي، هيات‌هايي به ايران سفر كرده‌اند و «آلمان» نخستين تيم اقتصادي بود كه براي حضور ابراز علاقه كرد و در اين راستا، مذاكراتي با دو شركت خودرويي «بنز و فولكس واگن» صورت گرفته است. همچنين رييس سازمان تجارت خارجي ژاپن (جترو) با اشاره به اينكه به دنبال شركاي ايراني براي توليد خودرو و قطعات خودرو در ايران هستيم، بروكراسي طولاني و رعايت نشدن حقوق مالكيت معنوي شركت‌ها را از موانع توسعه همكاري شركت‌هاي ژاپني با ايران بيان و ابراز اميدواري كرد: اين موانع هرچه زودتر برطرف شود. در عين حال عضو هيات‌مديره انجمن قطعه‌سازان و سخنگوي شوراي سياست‌گذاري خودرو، به ارايه توضيحاتي در مورد نتايج مذاكرات اخير قطعه‌سازان فرانسوي با طرف‌هاي ايراني پرداخت و گفت: اخيرا جلسه‌يي با حضور هيات قطعه‌سازان فرانسوي و شركت‌هاي قطعه‌ساز ايراني برگزار و مذاكرات مثبتي انجام شد. قطعه‌سازان فرانسوي به دنبال شركاي جديدي در ايران هستند، اما هنوز اين تعاملات در حد مذاكره است و نتيجه نهايي آنها موكول به لغو تمام تحريم‌هاي بين‌المللي است

 

گروه حمل و نقل و خودرو

احتمال برداشته شدن تحريم‌هاي بين‌المللي در پي توافق هسته‌يي، زمزمه حضور سرمايه‌گذاران خارجي در صنعت خودروسازي ايران را جدي كرد تا جايي كه هيات‌هاي مختلف اقتصادي در سفر به ايران، آمادگي خود را براي همكاري اعلام كردند. در همين حال احتمال حضور خودروسازان آلماني، فرانسوي، ايتاليايي، ژاپني و حتي خودروسازان امريكايي جدي‌تر شده است. با اينكه اين احتمال‌ها در حد مذاكره و رايزني است اما در اين خصوص، مديرعامل ايران خودرو پيش‌تر گفته بود؛ پس از توافق هسته‌يي، هيات‌هايي به ايران سفر كرده‌اند و «آلمان» نخستين تيم اقتصادي بود كه براي حضور ابراز علاقه كرد و در اين راستا مذاكراتي با دو شركت خودرويي «بنز و فولكس واگن» صورت گرفته است.

روز گذشته هم مديرعامل «ايران خودرو ديزل» از مذاكرات جديد با بنز براي توليد محصولات جديد خبر داد. در عين‌حال در اين هفته قطعه‌سازان فرانسوي به ايران سفر كردند كه در رابطه با جزييات مذاكرات با اين قطعه‌سازان، سخنگوي شوراي سياست‌گذاري خودرو گفت: قطعه‌سازان فرانسوي به دنبال شركاي جديدي در ايران هستند و قرارداد با فرانسويي‌ها به لغو همه تحريم‌ها موكول شده است.

 

  موانع همكاري با خودروسازان ژاپني

از سويي ديگر گفته مي‌شود، ژاپن خواستار خودروسازي در ايران شد. اين خبر درحالي است كه خودروسازان ژاپني با اعمال تحريم‌ها، نخستين خودروسازاني بودند كه همكاري‌شان را با ايران قطع كردند. با اين حال تمام خبرهاي همكاري و سرمايه‌گذاري خودروسازان خارجي تنها در حد خبر و مذاكره است. در عين حال كارشناسان ايراني معتقدند كه خودروسازان ژاپني چندان تمايلي به انتقال تكنولوژي خود به ايران ندارند و در همين رابطه، رييس سازمان تجارت خارجي ژاپن (جترو) با اشاره به اينكه به دنبال شركاي ايراني براي توليد خودرو و قطعات خودرو در ايران هستيم، بروكراسي طولاني و رعايت نشدن حقوق مالكيت معنوي شركت‌ها را از موانع توسعه همكاري شركت‌هاي ژاپني با ايران بيان و ابراز اميدواري كرد: اين موانع هرچه زودتر برطرف شود.

«هيرويوكي ايشيگه» در حاشيه ديدار با رييس اتاق ايران افزود: هم‌اكنون 30 شركت بزرگ و معتبر اقتصادي، صنعتي و توليدي ژاپن از جمله شركت‌هاي نفت و گاز و پتروشيمي و همچنين خودروسازهاي ميتسوبيشي و سوزوكي در ايران حضور دارند تا در نشست‌هاي مستقيم با طرف‌هاي ايراني، روابط تجاري دو كشور را تقويت و مشكلات پيش روي توسعه روابط را رفع كنند. «ايشيگه» بروكراسي طولاني و رعايت نشدن حقوق مالكيت معنوي شركت‌ها را از موانع توسعه همكاري شركت‌هاي ژاپني با ايران بيان و ابراز اميدواري كرد اين موانع هرچه زودتر برطرف شود. رييس سازمان تجارت خارجي ژاپن با استقبال از واگذاري امور اقتصادي در ايران به شركت‌هاي خصوصي گفت: 98 تا 99درصد شركت‌هاي فعال اقتصادي در ژاپن متعلق به بخش خصوصي است.

 

 همكاري آلماني‌ها براي نوسازي خودروسازي

در همين حال «شراگه» رييس اتاق بازرگاني ايالت «نيدر زاكس» آلمان نيز گفت: خودروسازان ايراني اعلام آمادگي كردند براي نوسازي صنايع خود و همچنين تامين قطعات خودرو با شركت ما گفت‌وگو كنند. «شراگه» در حاشيه ديدار گروه آلماني با مديرعامل بانك صنعت و معدن افزود: شركت ما در زمينه‌هاي مختلفي چون صنايع كشاورزي و غذايي و صنايع خودرو و قطعات مربوطه تمايل دارد كه با طرف ايراني وارد مذاكره شود. وي گفت: ايالت نيدرزاكسن، مهد توليد خودرو فولكس واگن است كه هم از نظر توليد خودرو و هم شركت‌هاي توليدكنندگان قطعات خودرو مي‌تواند با ظرفيت قابل ملاحظه‌يي كه در اختيار دارد وارد همكاري با ايران شود. رييس اتاق بازرگاني ايالت نيدرزاكس آلمان افزود: هدف ما فقط تجارت با كشور ايران نيست بلكه مي‌خواهيم بستري را فراهم كنيم تا همكاري‌هاي بلندمدتي با ايران داشته باشيم. شراگه خاطرنشان كرد: ما برنامه‌ريزي‌هاي مدون براي سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت در ايران در نظر داريم.

 

  تعويق قرارداد با قطعه‌سازان فرانسوي

از سوي ديگر يك عضو هيات‌مديره انجمن قطعه‌سازان با بيان اينكه قطعه‌سازان فرانسوي به دنبال شركاي جديدي در ايران هستند، گفت: شكل قراردادهاي سرمايه‌گذاري شركاي خارجي در ايران بايد به گونه‌يي باشد كه نتوانند به راحتي بازار ايران را ترك كنند. ساسان قرباني به ارايه توضيحاتي در مورد نتايج مذاكرات اخير قطعه‌سازان فرانسوي با طرف‌هاي ايراني پرداخت و به «تسنيم» گفت: اخيرا جلسه‌يي با حضور هيات قطعه‌سازان فرانسوي و شركت‌هاي قطعه‌ساز ايراني برگزار و مذاكرات مثبتي انجام شد. وي با اشاره به اينكه قطعه‌سازان فرانسوي به دنبال شركاي جديدي در ايران هستند، افزود: هنوز اين تعاملات در حد مذاكره است و نتيجه نهايي آنها موكول به لغو تمام تحريم‌هاي بين‌المللي است.

 

  شروط همكاري با فرانسوي‌ها

عضو هيات‌مديره انجمن قطعه‌سازان با بيان اينكه در طول اين مذاكرات شروط مختلفي مطرح مي‌شود، گفت: البته شرط اول ما در همكاري با قطعه‌سازان فرانسوي افزايش ساخت داخل است. فرانسوي‌ها بايد بدانند همكاري ايران با آنها همانند گذشته نخواهد بود بلكه بايد با رويكرد جديد اقدام به تنظيم قراردادهاي مناسب كنند. قرباني اضافه كرد: ما به قطعه‌سازان توصيه كرده‌ايم در مشاركت‌هاي خود با شركاي خارجي تاكيد زيادي بر سرمايه‌گذاري آنها در كشور داشته باشند. وي با اشاره به اينكه قراردادهاي گذشته با ضمانت اجرايي مناسبي تنظيم نشده بود، تصريح كرد: شركاي خارجي بايد در ايران سرمايه‌گذاري كنند تا نتوانند به راحتي بازار را ترك كنند. سخنگوي شوراي سياست‌گذاري خودرو تصريح كرد: از دو سال گذشته تاكنون 6 بار هيات‌هاي قطعه‌ساز فرانسوي به ايران سفر كرده‌ و مشغول ارزيابي بازار هستند.

 

  دور تازه همكاري با بنز

در همين حال مديرعامل ايران خودرو ديزل از مذاكرات جديد با بنز براي توليد محصولات جديد خبر داد و گفت: تمركز كار با چيني‌ها ناشي از شرايط تحريم بود. ما در گذشته با بنز و هيوندايي كار كرده بوديم كه هم كيفيت و هم خدمات پس از فروش براي آنها خيلي مهم بود. غلامرضا رزازي در سخناني ضمن تاكيد بر نقش خدمات در موفقيت محصول و شركت افزود: در دور تازه همكاري با بنز، ارزيابي و بررسي آمادگي شبكه خدمات پس از فروش يكي از پيش‌شرط‌هاي مهم است. او ادامه داد: شركاي تجاري سنتي ما همه به دليل تحريم‌ها با ما قطع رابطه كرده بودند و قطعه نمي‌دادند؛ اما امروز شرايط عوض شده و روابط در حال بهبود است. چيني‌ها هم در اين چند سال تجربه كسب كرده و بهتر شده‎اند و انتظار مي‌رود رضايت مشتريان را بيش از پيش تامين كنند. رزازي، ايران خودرو ديزل را بزرگ‌ترين سازنده خودروهاي تجاري منطقه دانست كه پتانسيل مهندسي و ظرفيت توليد قابل توجه دارد. مديرعامل ايران خودرو ديزل از كاميونت جديد 6 تن آرنا خبر داد كه طراحي شده و در حال آزمون است و به زودي به بازار عرضه مي‌شود. وي افزود: در مذاكرات جديد با بنز قرار شده موتور جديد سري 900 كه از توان واستاندارد بالاتر برخوردار است روي «آرنا» نصب و در شركت «ايدم» هم به توليد برسد. اين موتور در ميني‌بوس آرين نيز جايگزين موتور كامينز خواهد شد. رزازي با بيان اينكه قراردادهاي جديد با بنز تا يك ماه ديگر به امضا مي‌رسد، گفت: كشنده اكتروس كه از موتور قوي‌تر برخوردار است، جاي اكسور را خواهد گرفت كه در آينده از مدار توليد خارج مي‌شود. مديرعامل ايران خودرو ديزل از طراحي ميني‌بوس هفت متري دو در جديد با ظرفيت بيشتر خبر داد و گفت: اتوبوس شهري 12متري و 18متري نيز طراحي و نمونه‌سازي شده و در مرحله آزمون است.

 

  توليد 17هزار اتوبوس گازسوز

وي افزود: بر اساس برنامه دولت، توليد 17هزار دستگاه اتوبوس گازسوز در دست اجرا و قرار است موتور جديد بنز سري 936 كه پايه گازسوز هست، روي اين اتوبوس‌ها نصب شود. دو نمونه از اين موتور دريافت شده و در حال نصب آزمايشي است كه تا دو ماه آينده آزمون خواهد شد. رزازي اتوبوس جديد بين شهري با شاسي بنز و گيربكس زد اف و طراحي داخلي و خارجي مدرن را از ديگر محصولات جديد ايران خودرو ديزل ذكر كرد كه به زودي نمونه‌سازي و تست مي‌شود.

 

  صادرات به ساحل عاج و عراق

مديرعامل ايران خودرو ديزل همچنين از شروع صادرات به ساحل عاج و عراق در سال جاري خبر داد و گفت: به زودي محصولاتمان را به سوريه و عمان نيز صادر خواهيم كرد. وي جايگزيني قطعات براي كاميون واگن هود را از ديگر برنامه‌هاي جديد ذكر كرد و گفت: اين كاميون با موتور 457 و استاندارد يورو4 توليد و پروژه‌هايي براي ارتقاي بدنه و تزيينات آن اجرا مي‌شود. اين محصول سال گذشته 10درصد ارتقاي كيفيت داشته كه بايد سرعت آن افزايش يابد. رزازي استفاده از برندهاي چيني فوتون و يوتونگ، اروپايي مرسدس بنز و برند ملي را راهبرد ايران خودرو ديزل براي سبد محصول عنوان كرد و گفت: با توجه به تامين صورت گرفته توزيع قطعات يدكي در نيمه دوم سال بيشتر مي‌شود. در برنامه جديد اين شركت، پيش از عرضه هر محصول، شبكه خدماتي آن ايجاد مي‌شود و ايران خودرو ديزل اين را تعهد مي‌دهد.

* تعادل



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها