کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاسخ دکتر ظریف به بذرباش در کمیسیون برجام / فیلم


کد خبر : ۱۵۹۶۱پنجشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲:۴۷۱۳۸۷۵ بازدید

داغترین بخش دهمین جلسه کمیسیون برجام مجلس که هفته گذشته با حضور وزیر امور خارجه برگزارشد و از صدا و سیما پخش شد زمانی بود که ظریف به ...

داغترین بخش دهمین جلسه کمیسیون برجام مجلس که هفته گذشته با حضور وزیر امور خارجه برگزارشد و از صدا و سیما پخش شد زمانی بود که ظریف به پرسش بذر پاش نماینده تهران در باره تحریم های اولیه و ثانویه پاسخ گفت.

ظریف در پاسخ به سوال مهرداد بذرپاش درباره تحریم های جدید گفت: دوستان ممکن است فرمایشاتی بفرمایند که حق هم دارند. الحمد الله در کشور اکنون آنقدر آزادی هست که هر کس هر حرفی بخواهد، بزند.

وی خطاب به بذرپاش اظهارداشت: همه سوال شما این بود که بگویید دو قطعنامه در دوران مسوولیت من صادر شد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آن زمان درباره من می گفتند رسما سرکار است. الحمد الله سر کار بودم و نقشی در تحریم ها نداشتم.

ظریف همچنین به این بخش از سوال بذرپاش که درمورد شرایط اقتصادی کشور بود، اشاره کرد و گفت: ببینید اگر توافق ژنو نبود امروز کجا بودیم ، چقدر نفت می فروختیم و فروش نفت ما بخاطر آن سیاست ها اکنون به صفر رسیده بود.

ظریف همچنین در پاسخ به سوال بذرباش درباره تحریم های اولیه و ثانویه و نیز درباره مخالفت قوه مقننه آمریکا با برجام و اینکه رئیس جمهور بعدی آمریکا ممکن است زیر توافق بزند گفت: آن دو سالی که من بودم، تحریم ها چه ربطی به من دارد. تحریم های اولیه و ثانویه به من ربطی ندارد. می خواهم بگویم که حرف های آقای بذرپاش عموما به بحث ما ربطی ندارد. می گویند شاخص های اقتصادی پایین آمده است. توافق ژنو اگر نبود الآن چه اتفاقی می افتاد. اگر شما می خواهید در کشور فضاسازی کنید به وصل کردن مسایل غیر مرتبط به هم فضاسازی می کنید. پایین آمدن قیمت نفت چه ربطی به برجام دارد. وضعیت اقنصادی اکنون حاصل پرداخت 6 سال پول مفت مملکت به برخی خواص در دولتی است که شما مدافعش بودید.  ما گفتیم کلیه تحریم های پولی و مالی حذف می شود.

آن چیزهایی که شما گفتید مربوط به مسایل اشاعه ای است. آن ها هم تا الآن ممنوع بود الآن نیازمند اجازه است. در کمیسیونی که ما هم عضو آن هستیم اجازه صادر می کند. فرمودید سوئیف رفع نشده است. آن سوئیفتی که شما می گویید مربوط به دو بانک است. وگرنه همه تحریم های سوئیفت رفع می شود. شما آینده را ببینید. همه کشورهای اروپایی که آمدند مسئولان بیمه سرمایه گذاری را با خود آورده بودند. ما تصمیم سازان کشور هستیم. تصمیمات ما تاثیرگذار در دنیااست. ما باید به دنیا بگوییم که می خواهیم برجام را اجرا کنیم. شما برجام را 5 بگیرید یا 95. اگر 5 را اجرا نکنید می شود صفر اگر 95 را هم اجرا نکنید می شود صفر. برجام جای استفاده دارد. باید به دنیا بگوییم که ایران امن ترین کشور دنیا برای سرمایه گذاری است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها