کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

باز هم رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها مقصر شدند!


کد خبر : ۱۵۹۱۹سه شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۳۲۳۵۰۹ بازدید

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه بر اساس توافق با وزارت صنعت معدن تجارت 200 میلیارد تومان یارانه برای کل صنعت تخصیص یافته است گفت: برخی رسانه‌ها ...

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه بر اساس توافق با وزارت صنعت معدن تجارت 200 میلیارد تومان یارانه برای کل صنعت تخصیص یافته است گفت: برخی رسانه ها به گونه ای این خبر را منعکس کردند که این طور برداشت شد این یارانه فقط برای صنعت خودرو سازی است.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه یکی از اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی معطوف شدن به تولید داخلی است افزود: بر اساس توافق نامه ای که با وزیر صنعت معدن و تجارت امضا شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نیابت از دولت متعهد شد مابه التفاوت بخشی از نرخ سودی را که به صورت تسهیلات در اختیار بنگاه های تولیدی قرار می گیرد، پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس توافق با وزارت صنعت معدن تجارت 200 میلیارد تومان یارانه برای کل صنعت تخصیص یافته است گفت: برخی رسانه ها به گونه ای این خبر را منعکس کردند که این طور برداشت شد این یارانه فقط برای صنعت خودرو سازی است.

در حالی نوبخت رسانه‌ها را عامل انتشار غلط این خبر اعلام کرده است که در بازدید دیروز وی از ایران خودرو، تنها خبرنگار خبرگزاری دولت و تصویری حضور داشتند و از حضور دیگر خبرنگاران ممانعت شده بود.

سخنگوی دولت گفت: یارانه بخش تولید با یارانه نقدی خانوارها که به صورت ماهانه توزیع می شود کاملا متفاوت است.

وی افزود: وزارت صنعت معدن تجارت بر اساس ظرفیت هایی که در واحد های تولیدی و با توجه به اشتغالی که ایجاد می کند، با اعطای تسهیلات نظام بانکی تلاش می کند منابع مالی را به این تولید کنندگان بدهد.

نوبخت افزود: اما درصدی از نرخ سود را که قطعا برای تولید کننده به صرفه نیست تفاوت ان را دولت پرداخت می کند و در واقع یارانه تولید منابعی است که صرف پرداخت مابه التفاوت نرخ سود می شود.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها