کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحريم دريايی ايران لغو شد


کد خبر : ۱۵۸۸۹دوشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۳۱۲۶۸۸ بازدید

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه تحريم‌ها عليه ايران در حوزه دريايي برداشته شده و 16 خط كشتيراني بين‌المللي در بنادر ايران پهلوگيري‌ مي‌كند، گفت ...

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه تحريم‌ها عليه ايران در حوزه دريايي برداشته شده و 16 خط كشتيراني بين‌المللي در بنادر ايران پهلوگيري‌ مي‌كند، گفت: آماده صدور مجوزهاي لازم براي حضور شركت‌هاي هواپيمايي لهستان در فرودگاه‌هاي بين‌المللي ايران هستيم. به گزارش تسنيم، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي ميزبان يانوش پيه خوچينسكي معاون نخست وزير و وزير اقتصاد لهستان بود.

او در اين ديدار ضمن تشكر از ابراز همدردي خوچينسكي با دولت و مردم ايران درباره فاجعه منا گفت: ايران و لهستان همكاري‌هاي قديمي با يكديگر دارند. براي مثال موافقت‌نامه حمل‌ونقل و جاده‌اي ميان دو كشور به 40 سال قبل بر مي‌گردد و راننده‌هاي دو كشور به خوبي مسير طولاني بين ايران و لهستان را مي‌ِشناسند. او ادامه داد: در زمينه حمل و نقل هوايي نيز دو كشور داراي موافقت‌نامه رسمي هستند. همچنين در زمينه حمل و نقل دريايي پيش‌نويس موافقت‌نامه‌اي تدوين و تهيه شد كه البته هنوز به امضا نرسيده است. در عين حال در ايران اين آمادگي را داريم كه اين موافقت‌نامه را نهايي كنيم. 

 پهلو‌گيري 16 خط كشتيراني در بندرعباس

آخوندي توضيح داد: 6 ماه است كه بيش از 16 خط كشتيراني بين‌المللي به طور مستقيم در بندرعباس، بندر چابهار و بندر امام (ره) پهلوگيري مي‌كند و در عمل تحريم در حوزه دريايي برداشته شده است. او از تمايل براي فعال كردن و توسعه كريدور شرقي - غربي و شمالي-جنوبي گفت و ادامه داد: چنانچه نياز باشد، براي رقابتي شدن فضا اين آمادگي وجود دارد که تعرفه‌هايي به امضا برسانيم. امروز زمان آن رسيده است كه حمل‌ونقل تركيبي در منطقه ايجاد شود. عضو كابينه دولت تدبير و اميد يادآور شد: در مقطع كنوني اين آمادگي وجود دارد كه امكان احداث تاسيسات لجستيكي در بندرعباس، بندر چابهار و بندر امام (ره) در اختيار لهستان قرار گيرد. چنانچه در اين زمينه پيشنهادي از طرف بخش خصوصي يا دولت لهستان دريافت كنيم، با نگاه مثبت بررسي خواهيم كرد.

آخوندي با يادآوري اينكه در حال حاضر خطوط ريلي ايران از طريق قزاقستان و تركمنستان به روسيه متصل بوده و قرار است به زودي از طريق آذربايجان نيز اين اتصال انجام شود، اظهار داشت: توافقنامه سه جانبه‌اي با قزاقستان و تركمنستان درباره رقابتي‌تر كردن مسير ريلي بين سه كشور منعقد شده است. بنابراين برای بررسي هر پيشنهادي درباره اتصال خطوط ريلي ايران به لهستان با نظر مثبت آمادگي داريم. او با اشاره به امكانات بالاي فناوري ساخت واگن و لوكوموتيو در لهستان گفت: آمادگي داريم در اين زمينه نيز تفاهماتي داشته باشيم تا راه‌هاي عملي بررسي شود. براي تحقق چنين هدفي نياز است يك خط اعتباري يا مدل مالي جداگانه‌اي پيشنهاد شود و از اين طريق بتوانيم با امنيت مالي بالا همكاري‌ها را گسترش دهيم. وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه ما در ايران دو شركت فعال توليد واگن داريم، گفت: اين آمادگي وجود دارد كه لهستان بتواند با سرمايه‌گذاري در اين دو شركت انتقال تكنولوژي و دانش را صورت دهد. آخوندي از آمادگي ايران براي همكاري‌هاي ريلي با لهستان در بخش‌هاي باري، ناوگان، ترانزيت و انتقال تكنولوژي گفت و يادآور شد: در حوزه حمل و نقل جاده‌اي نيز سابقه كار طولاني است، اما اخيرا مشكلاتي در تركيه براي رانندگان ايراني و غير ايراني ايجاد شده است كه اميدواريم هرچه سريع‌تر برطرف شود و وضعيت به شكل عادي برگردد.

اين عضو كابينه دولت يازدهم با استقبال از پيشنهاد وزير اقتصاد لهستان درباره پرواز مستقيم تهران - ورشو از جولاي سال آينده گفت: آماده صدور مجوزهاي لازم براي تحقق اين مهم هستيم و اين امكان وجود دارد كه شركت‌هاي هواپيمايي لهستان در شهرهاي مختلف ايران مانند تهران، تبريز، اصفهان و ساير شهرهاي داراي فرودگاه بين‌المللي حضور پيدا كنند. آخوندي تاكيد كرد: منتظر خبر و پيگيري‌ها از سوي دولت لهستان براي استفاده از لجستيك پارك‌هاي ايران، امضاي موافقت‌نامه دريايي، پرواز مستقيم تهران-ورشو و همكاري ريلي و تامين واگن به صورت ليزينگ و خط اعتباري جديد خواهيم بود. در پايان این ديدار، وزير راه و شهرسازي، محسن پورسيدآقايي مديرعامل شركت راه‌آهن و علي عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي كشوري را مسئول پيگيري نقاط مورد تفاهم در زمينه‌هاي ريلي و هوايي در جلسه كرد. همچنين خوچينسكي معاون نخست‌وزير لهستان تاكيد كرد اين مذاكرات از طريق سفارت ايران در لهستان پيگيري مي‌شود تا به نتيجه‌اي مشخص برسد. 

 خريد 21 ميليارد دلاري ايران از روسيه

همزمان خبرگزاري اسپوتنيك روسيه به نقل از مدير سابق سازمان صنايع هوايي ايران گزارش داد ايران قراردادي به ارزش 21 ميليارد دلار براي خريد تجهيزات ماهواره و هواپيما از روسيه امضا كرده است. منوچهر منطقي گفت: قراردادها ماه گذشته در نمايشگاه هوايي MAKS-2015 روسيه امضا شد. اين قراردادها شامل تجهيزات مربوط به ماهواره و همچنين هواپيماي مسافربري منطقه‌اي سوخوي سوپرجت 100 است. به گزارش ايسنا، مقامات صنعت هواپيمايي ايران و غرب برآورد مي‌كنند كه ايران ظرف يك دهه آينده به 400 فروند هوايپماي جديد به ارزش 20 ميليارد دلار نياز خواهد داشت كه به منزله وجود فرصت‌هاي قابل توجه براي غول‌هاي هواپيماسازي جهان از جمله ايرباس و بوئينگ است.

با اين همه بعضي از تحليلگران صنعت هواپيمايي درباره تعداد هواپيماهايي كه صنعت ايران سفارش خواهد داد، برآورد محتاطانه‌اي دارند، زيرا بر اين باورند كه صنعت هواپيمايي ايران در ابتدا بايد كسب و كار سودآوري را با بناي يك بازار داخلي و يك قطب بين المللي جذاب ايجاد كند. بعضي از كارشناسان نیز اظهار مي‌كنند ايران براي شروع بايد به سراغ بازار هواپيماهاي دست دوم و ليزينگ هواپيما برود. در حالي گمانه‌زني‌ها درباره خريد‌هاي ايران در حوزه حمل و نقل هوايي ادامه دارد كه تجربه‌هاي تلخ سال‌هاي گذشته در اين زمينه باعث مي‌شود مسئولان دست به عصا حركت كنند. هواپيماهاي غير استاندارد در سال‌هاي گذشته منجر به وقوع سوانح متعدد و قرباني شدن تعدادي از شهروندان شده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها