کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

چرا سوزوکی کیزاشی در بازار خودروی ایران ضربه فنی شد؟

کدخبر:۱۵۶۹۰جمعه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۵۰۳۶۱۰۰ بازدید

کیزاشی در اواخر سال 90 و با مدل سال 2012 به قیمت 66 میلیون تومان فروخته میشد که در این محدوده قیمتی تویوتا کمری باکیفیت و شهرت جهانی و ...
چرا سوزوکی کیزاشی در بازار خودروی ایران ضربه فنی شد؟

اگر در بهمن ماه سال 90 سری به وب سایت رسمی ایران‌خودرو میزدید تصویر خودرویی را در صفحه اول این وب سایت مشاهده میکردید که هنوز شاهد تردد آن در سطح شهر نبودید و کمی شما را شوکه میکرد . اما طبق اعلام ایران خودرو 150دستگاه از آن در گمرک منتظر طی مراحل ترخیص بود.

هرچندکه با ورود سوزوکی کیزاشی در اولین فرصت آن را مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم اما در حال حاضر نیز پرداختن به خودرویی که کانسپت آن در زمان معرفی یکی از زیباترین کانسپت های ژاپنی در فرانکفورت 2007 لقب گرفت ، خالی از لطف نخواهد بود. سوزوکی خودروسازی ژاپنی است که همواره زیر سایه سنگین بزرگانی مثل تویوتا، هوندا و مزدا قرار داشته است. عمده شهرت این کمپانی به دلیل تولید سوپرمینی هایی مثل سویفت یا 4×4 های کوچکي مثل ویتاراست و بیشترین فروش را در کشور هند دارد اما در یک دهه اخیر سوزوکی برنامه جامعی برای گسترش فعالیت هاي خود در پیش گرفته است که همکاری با فولکس واگن (فاو)، تولید گرندویتارا بر اساس مدل موفق ویتارا، تمرکز بیشتر بر کیفیت و توانایی های سوپرمینی های خود و همچنین تولید مدلی در کلاس سدان های سایز متوسط را میتوان نمونه هايی از این برنامه ها دانست.

کیزاشی علی رغم این‌که اولین تجربه این کمپانی در تولید سدان نیمه لوکس متوسط بود هم اکنون در بازار کشورهایی مثل آمریکا، ژاپن، استرالیا و نیوزيلند به فروش میرسد تا نشان از موفقیت نسبی اين خودرو در بازارهای جهانی داشته باشد. کیزاشی که در زبان ژاپنی به معنای بشارت است در اروپا باید با رقبایی مثل رنو لاگونا، فولکس واگن جتا و شاید فورد موندئو روبرو شود اما در بازار کشورمان و علی رغم این که ایران خودرو در آن زمان آن‌را همکلاس مرسدس C300 معرفی کرده بود (پیشرانه آن حتی از مرسدس C200 هم ضعیفتر بود) ، سوناتا و کمری را باید از رقبای اصلی آن دانست و به همین دلیل نیز ایران خودرو سعی نموده تا کیزاشی را با سطح تجهیزات و پیشرانه مناسب این کلاس وارد نماید.

از جمله تجهیزات این خودرو میتوان به تودوزی و فرمان چرمی، قابلیت تعویض دنده توسط پدال های پشت فرمان، سیستم حرفه ای صوتی با 6 بلندگو و اتصال USB با قابلیت تنظیم از روی فرمان، چراغ های اتوماتیک با تنظیم اتوماتیک سطح روشنایی، تنظیمات برقی ده جهته صندلی راننده و چهارجهته صندلی سرنشین جلو، حافظه سه حالته صندلی راننده، گرم‌کن صندلی جلو، صندلی عقب با سه محل اتصال برای صندلی کودک، صندلی عقب تاشونده، آئینه های جانبی برقی، آئینه عقب الکتروکرومیک حساس به نور، سنسور عقب، برف پاک‌کن اتوماتیک، کامپیوتر سفری، کروز‌کنترل، تهویه اتوماتیک دو منطقه ای با دریچه های عقب و ورود بدون‌کلید اشاره کرد. درخصوص تجهیزات ایمنی این خودرو هم میتوان از چهار ترمز دیسکی همراه با ABS و EBD، ترمز کمکی BA، ESP و هفت‌کیسه هوا شامل کیسه زانوی راننده نام برد. با این سطح تجهیزات مناسب، بايد گفت کیزاشی بالاتر از کمری و تیانا قرار مي گيرد و در حد سوناتاي جدید خواهد بود. از حیث طراحی ظاهری نیز سازنده سعی کرده تا با تلفیق طرح ای ژاپنی و اروپایی چيزي متفاوت ارائه نماید که البته در این زمینه موفق هم بوده است. بااین حال باید یادآوری کنیم که این متفاوت بودن الزاما به معنای زیبایی محض نیست.


کیزاشی


نمای پشتی خودرو با توجه به خروجی های اگزوز-‌که البته بیش از حد بزرگ هستند- به علاوه لبه برآمده صندوق، طرحی اسپرت از خودرو به نمایش میگذاشت، سپربزرگ نیز هماهنگ با طرح چراغ عقب است تا طرح پشتی در مجموع چشم نواز باشد. اما نمای جانبی از طرحی ساده و بدون اغراق برخوردار بود و دراين بخش به غیر از انحناي روی رکاب و برآمدگی روی گلگیر چیز خاصی مشاهده نمی شود. نکته مثبت نمای جانبی طراحی ستون C آن است که دچار اپیدمی طراحی فرم کوپه مانند نشده است تا دسترسی به ردیف صندلی عقب آسانتر از سوناتا باشد. در نمای جلویی نیز اگرچه طرح آشنای جلوپنجره و لوگوی خودرو به علاوه طرح نیم دایره درپوش موتور بیانگر شخصیت طراحی سوزوکی هستند اما چندان تناسبی با طرح چراغ ندارند تا در مجموع طراحي جلو چندان چشم نواز نباشد و براي عادت كردن به آن نياز به زمان داشته باشيد.

از حیث طراحی کیزاشی را در آن زمان باید عقب تر از رقبایش دانست چرا که نه جوان پسند و مدرن بود و نه با اصالت. از نقطه نظر فضای کابین، کیزاشی با طول 4/6، عرض 1/8 و ارتفاع 1/4متر جادارتر از سوناتا بود اما پشت سر تیانا قرار میگرفت .

کیزاشی که در ابتدای ورودش با قیمت 66 میلیون تومان عرضه شد از یک پیشرانه 4 سیلندر 2400 سی سی با قدرت 176 اسب بخار در دور 6500 و گشتاور 221 نیوتن متر در دور 4000 سود میبرد. (ایران خودرو قدرت این خودرو را 185اسب بخار و گشتاور آن را 230 نیوتن متر اعلام کرده است) کیزاشی با توجه به وزن 1475‌کیلوگرمی و استفاده از گیربکس CVT توانایی دست‌یابی به سرعت 100‌ کیلومتر در عرض 8.8 ثانیه را دارد که زمانی بالاتر از سطح متوسط برای این کلاس به حساب مي آمد. از لحاظ توانایی های فنی، این خودرو با موتور 2/4 لیتری اش اسپرت و چابک توصیف شده است خصوصا شاسی و فنربندی آن که در مانورها به بهترین شکل حرکات اضافی بدنه را مهار می‌کنند، فرمان نیز پاسخگو و تیز است تا مناسب مانورهای سریع باشد، قابلیت تعویض دنده با پدال های پشت فرمان نیز علاوه بر سرعت بخشیدن به تعویض دنده بر لذت رانندگی می افزاید اما متاسفانه سوزوکی نتوانسته تناسبی قابل قبول ميان خصوصیات اسپرت و راحت بودن را در فنربندی برقرار نماید و به همین دلیل در مسافرت های روزمره درون شهری کیزاشی از فضایی به بی صدايی و راحتی کمری و سوناتا و یا تیانا برخوردار نیست.

گشتاور ناکافی در دورهای پایین نیز راننده را مجبور می سازد همواره موتور را دور بالا به‌کار وادارد که این امر مصرف بیشتر و صدای مضاعف پیشرانه را در پی دارد. کارشناسان معتقدند اگر كيزاشي از پیشرانه ای کم حجم تر همراه با توربو شارژر استفاده می‌کرد علاوه بر کاهش مصرف می توانست حداكثر گشتاور پیشرانه را در دور پایین تری در اختیار داشته باشد. مصرف این خودرو در سیکل ترکیبی 7.9 لیتر در هر صد‌کیلومتر ( 10.9 شهری و 6.2 خارج از شهر ) اعلام شده است که باز هم بهتر از سطح متوسط این کلاس ارزیابی می شود.

کیزاشی


چرا کیزاشی در ایران بدون مشتری ماند

کیزاشی در اواخر سال 90 و با مدل سال 2012 به قیمت 66 میلیون تومان فروخته میشد که در این محدوده قیمتی تویوتا کمری باکیفیت و شهرت جهانی و سوناتای خوش مشتری وجود داشت که تمایل مشتری به خرید کیزاشی را بسیار کم میکرد . در آن سال نیسان تیانا نیز در این محدوده قیمتی در بازار از سوی شرکت سایپا عرضه میشد که با داشتن کابینی لوکس و بسیار بزرگ عرضه را بر کیزاشی تنک میکرد . 

عدم قیمت گذاری صحیح از سوی ایران خودرو را میتوان دلیل اصلی کم محلی مشتریان داخلی به این خودرو دانست که اگر در همان سال که مگان با حدود قیمت 50 میلیون تومان در بازار عرضه میشد، ایران خودرو با پایین آوردن قیمت به حدود 60 میلیون تومان میتوانست با داشتن زیبایی و مشخصات فنی بهتر، نظر مشتریان رنو مگان را که در آن زمان تقاضای زیادی هم داشت را به سمت کیزاشی جلب کند . خلاصه هرچه بود این خودرو که در بازار جهانی مشتریان فراوانی داشت در بازار خودروی ایران ناکام ماند و در همان سال ورودش به کشور با فروش حدود 500 دستگاه به دلیل کمبود تقاضا با بازار ایران حداحافظی کرد . هر چند ایران خودرو قصد دارد نمونه جدیدتر این محصول را در سال 96 به ایران بیاورد ولی اگر قیمت‌گذاری همان قیمت‌گذاری سال 90 باشد باید بگوییم که این قضیه ناکامی خودرو تکرار خواهد شد .

کیزاشی در زمان نگارش این گزارش در بازار خودروهای دست دوم کشورمان در مدل 2012 و در مدل فول حدود 105 و در مدل نیمه فول حدود 95 میلیون تومان قیمت دارد .

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

shahin: 1394/6/3010:05:25،
295
79
سوزوکی هیچ وقت در حد نیسان یا هوندا نیست

به نظر من باید سوزوکی با تولید مشترک با خودروساز داخلی قیمت رو به حدود 50 تا برسونه تا بتونه بازارو بگیره
هم برای مردم خوب باشه هم خودش
k: 1394/6/3010:57:00،
307
18
عدم قیمت گذاری صحیح از سوی ایران خودرو را میتوان دلیل اصلی کم محلی مشتریان داخلی به این خودرو دانست
این رویه کلی فروش خودرو در ایران چون بازار انحصاری است و فکر میکنند مردم برده انها هستند
حالا از نخریدن مردم لذت ببرید
علی: 1394/6/3011:23:54،
233
18
جالبه که ایران خودرو و سایپا کاری به جز خرابکاری بلد نیستند .
ماله: 1394/6/3011:34:57،
236
12
تحریم یادت نره
ماشینای ژاپنی عالیین قیمتای نجومیشونه که اونا رو از دسترس ملت خارج کرده

قبل از انقلاب سال ۵۷ پیکان ۶۰ تومن بود تویوتای کارینا ۷۰ تومان چطور اونموقع ایران ناسیونال ورشکست نشده بود؟ چون پذیرفته بود در فضای رقابتی و با اندکی حمایت تعرفه ای کا ر کنه
حامد: 1394/6/3011:41:26،
68
15
به نظر من توی این کلاس در مقابل رقیبایی مثل سوناتا، آزرا و کمری بازار خوبی پیدا نکرد، رقیباش معروفتر بودن... از نظر فنی چیزی کم نداره ولی بازار فروش رو به دست گرفتن فاکتورها، شرایط و ترفندهای خاص خودشو میخواد که این ژاپنی نداشت.
پاسخ به ندا: 1394/6/3011:43:26،
53
140

کاملا درسته.مردم ما دنبال پورشه 20 میلیونی با قیمت قطعات پراید هستن
سوزوکی سوار: 1394/6/3013:18:36،
137
24
عزیزم من چند ساله سوزوکی دارم اصلا هنوز نمیدانم لوازم یدکی چیه و مکانیکش کیه و هیچ کدام از لوازمش هم مشکل نداشته حتی لنت ترمزش را که همان سال 90 خریدم هنوز عوض نکردم چون تمام نشده75000کیلومتر هم کار کردم لطفا چیزی که نمیدونی و تجربه نکردی نگو و به دیگران توصیه نکن !! البته لاستیکهاش داره تمام میشه و اولین پنچری را تجربه کردم و به نظر من هم قیمتش را ایرانخودرو زیادی بالا گذاشته باید پایینتر بذاره
مهندس : 1394/6/3016:49:24،
80
18
جالبه! اونایی که راجب سوزوکی نظر میدن نه سوارش شدن نه اطلاعات کافی راجب این برند ژاپنی دارند. که ببینن این شرکت با چه خودزوسازهای معتبری همکاری داشته و داره وکجا هایه دنیا جزو با کیفیت ترین ها نسبت به قیمتش هست.
سعید: 1396/3/2616:10:31،
18
4
اتفاقا این خودرو بسیار خودروی خوبیه و طراحی خوبی داره ولی بخاطر قیمت فضایی که روش گذاشتن فروش نکرد.
محمد: 1396/3/2616:24:56،
21
36
یک کولئوس 2017 تازه خریدم ، خیلی با کیفیته، تازه فهمیدم ماشین یعنی چی، ماشین خواستید بگیرید فقط رنو
مضحک : 1396/3/2617:57:42،
11
5
سرانجام محصولات جدید رنو و پژو با آن قیمت سرسام آور


همین هست
عجب: 1396/3/2620:56:53،
13
24
در ایران لگن های چین و کره و فرانسه یکه تازند ، تمام ماشینهای خوب در ایران نایاب می شوند نه فقط کیزاشی ، مثل مازراتی و بنز و بی ام و وتویوتا و لکسوس و ... ولی تا دلتون بخواد لیفان و چینگان و چانگان و جک و جونور و ال ممد و کوئید و کولئوس و رنو و پژو و اسباب بازی کره ای ریخته
ع ع: 1396/3/2621:41:58،
31
6
قیمت گذاری نادرست!!!
چرا باید خودروسازای داخل خون ما رو تو شیشه کنن؟ جواب : چون خودمون میخوایم و اجازه میدیم.

اگه یک ماه فقط یک ماه خودرو صفر نخریم درست میشه و قیمت فضایی نمیدن.

موافق ++++
مخالف ----
مسعودنجاران : 1394/6/3010:10:55،
154
32
ضربه فنی شد چون ایرانی های باحال خواستند.
اصلا کار ما ضربه فنی
ضربه فنی ایران خودرو _سایپا _خودروهای چینی _مسکن و...
چون ایرانی هر چی بخواد میشه
الان هم یک هدف داریم برداشتن تعرفه
یک ایرانی: 1394/6/3010:52:42،
78
16
سال 90 اصلا حرفی از تحریم نبود.من هم طرفدار تحریم هستم ولی خواهشا حرف بی ربط نزنین!
هرچیزیو به تحریم ربط دادن فقط باعث میشه ابعاد فنی تحریم خودرو زیر سوال بره!
جوزده: 1394/6/3010:56:41،
64
15
جوگیرو نگا! چه ربطی داشت الان ؟
در ضمن کار ملت ایران ضربه فنی کردن شرکت ها نیست خواستشون رسیدن به حق واقعیشونه شرکت ها میتونن با تغییر سیاست هاشون با خواسته های مردم همراه بشن.
کامیار: 1394/6/3012:06:05،
55
17
نمیدونم چرا ما مردم میخواییم همرو ضربه فنی کنیم
اما بر عکس میشه و همه مردمو ضربه فنی میکنن
آرشيدا: 1394/6/3010:13:10،
75
15
عدم قیمت گذاری صحیح از سوی ایران خودرو را میتوان دلیل اصلی کم محلی مشتریان داخلی به این خودرو دانست....l
امت: 1394/6/3010:14:44،
125
21
انشا.... به زودی ایران خودرو و سایپا ضربه فنی میشن
الوند: 1394/6/3010:17:36،
48
12
با این وضع تعرفه ها و وضعیت انحصاری خودروسازها هر خودروی روز دیگه هم بیارن میخان به قیمت انحصاری به مردم بندازن و در نتیجه شکست می خوره
باید یه بار هم که شده مثل بقیه دنیا دنبال رقابت باشیم و با کم کردن تعرفه ها فضای رقابتی رو برای خودروسازها ایجاد کنیم همون کاری که کره و چین کردن و خودروسازیشون پیشرفت کرد با انحصار به جایی نمی رسیم
در ضمن درآمدهای تعرفه ای هم بایستی صرف توسعه راه آهن بشه که ایمن ترین شیوه حمل و نقله و کارگرهای بیکار شده خودروسازی هم تو راه آهن مشغول به کار میشن
ایرانی: 1394/6/3010:23:08،
44
298
اگه قرار هست توی تصادف بمیرم دلم میخواد توی خودروی ایرانی بمیرم. من یه ایرانیم. هزینه دلارهایی که با هزار جور عقب نشینی ایران در زمینه فن آوری هسته ای بدست آمده برای خرید خودروی خارجی خیانت هست. اگه یک دلار هم صرف خرید خودروی خارجی بشود باز خیانت هست. آقای روحانی این بود شعار حمایت از تولید؟؟؟؟؟؟ تولید کننده ایرانی چه هندوانه باشد و چه کالای صنعتی به خاک سیاه نشسته. چرا ریالی از بودجه به خودروسازان اختصاص پیدا نمیکند؟ چرا قیمت دلار رو به صورت مصنوعی پائین نگه داشته اید تا صادرات رونق نگیرد؟؟؟ من دفعه دیگه به روحانی رای نخواهم داد.
امین: 1394/6/3010:49:45،
162
22
اقای ایرانی که فکر نکنم ایرانی باشی وگرنه جان هر ایرانی برایت مهم بود. تو نگران یک تک دلاری هستی که ممکنه صرف خرید خودرو ایمن و جدید شود که سبب میشه جان هزاران ایرانی در تصادفات حفظ شود و الودگی کمتر شده و سلامت میلیونها نفر دیگر تضمین شود. ایا خرید داروهای خارجی با دلار از نظر شما ایرادی نداره؟ آیا میدانید تربیت یک متخصص چه هزینه بالایی به مملکت وارد میکند حال در تصادفات این همه مهندس دکتر معلم کارگر که سرمایه های مملکت هستن از بین میروند چه زیانی وارد میکنه یک کم فکر کن بعد زبان بگشا
هادی: 1394/6/3010:52:39،
145
23
واقعا متاسفم برات که اسم خودت رو ایرانی گذاشتی؟
مگه این همه سال حمایت از تولیدات تابوت سازان را ندیدی که الان اینجوری میگی؟
چقدر پول زور به اسم تعرفه از مردم گرفتند تا تابوت سازها حمایت بشن؟
چقدر وام و کمک به تابوت سازها کردند تا حمایت بشن؟
نتیجه اش چی شد؟ آیا تابوت سازهای ما پیشرفت کردند در تولیداتشون؟ یا فقط تابوت ها رو گرون تر کردند؟

حمایت تا چه اندازه؟ به چه قیمتی؟ به قیمت از دست دادن عزیزانمون؟؟؟؟؟
شرم بر تو که اسم خودت رو ایرانی گذاشتی!!!!!!!!!!!!!
آروین: 1394/6/3011:26:28،
86
27
اتفاقا منم به روحانی رای نمیدم اما نه به دلیلی که شما رای نمیدید بلکه بخاطر اینکه در این دو لگن سازو بخاطر منافع دولت و برخلاف نظر مردم گل نگرفت.
ایرانی: 1394/6/3011:44:41،
64
119
مثلا" پورشه تصادف کنه منجر به فوت سرنشین نمیشه؟ نه عزیزم نمونه اش رو توی شمال تهران دیدیم که پورشه زده بود به درخت و منجر به فوت تمام سرنشینان شده بود نکنه میخواید اینم بندازید گردن خودروساز وطنی؟ اکثر تلفات جاده ها ناشی از لاین کشی و سرعت غیر مجاز راننده ها بوده.
first deserve , then desire
اول لیاقتش رو داشته باشه بعد آرزو کن. اول عصبانیتت رو کم کن و از مقام اولی عصابنیت توی جهان یه خورده نزول کن بعد ادعای برابری با اروپائی رو داشته باش. میدونی توی سوئد دادگاه ها سالی چند بار باز میشن ؟ سالی یه بار واسه نظافت. در صورتیکه دادگاهای ایران مملو جمعیت هست که در صف دادرسی هستند. اگه قرار بود کیفیت خودرو باعث تلفات بشود سی چهل سال قبل توی اروپا بایستی کشتار راه میوفتاد به خاطر کیفیت خودروی آن زمان ولی راه نیوفتاد برا اینکه به مقرارت پایبند هستند. حالا بزن منفی رو.
فرزاد: 1394/6/3014:00:15،
111
19
جناب ایرانی اولا اون پورشه ای که زد به درخت و تصادف کرد و اون ب ام و سرعتش چقدر بود؟ بله با سرعت 220 تا 250 کیلومتر باشی توی ماشین خوب آلمانی هم احتمالا میمیری و این ربطی به این نداره که توی پراید با سرعت 80 میمیری پس مقایسه بی ربط نکنید لطفا.
وقتی با ب ام و زیر چرخ کامیون میری با اینکه با پراید و تیبا زیر چرخ کامیون بری یکسانه؟!!!
مگه خودروهای 40 یا 50 سال پیش اروپا و آمریکا به بی کیفیتی خودروی امروز شما بوده که میگی چرا اونروز در اونجا تلفات بالا نبوده نه خیر جونم کیفیت خودروهای 40 تا 50 سال پیش اروپا و مخصوصا آمریکا خیلی بالاتر از کیفیت خودروهای امروز ما بوده یعنی میخوای مثلا بلیزر رو با پراید مقایسه کنی یا شورولت و کادیلاک رو با تیبا مقایسه کنی؟ خودت خندت نمی گیره؟!!!
اوستا جلال صافکار و مکانیک: 1395/8/3014:07:40،
24
11
داداش تو نمیری سوزوکی بخری دلیلش این نیست که داری از خودرو ایرانی دفاع میکنی شما مثل تمام ملت ایران پولشو نداری وگرنه ماشینی که پنج سال گارانتی داره خیلی هم بهتر از پراید هست بنده و اکثریت تعمیرکاران خودرو نظرمون اینه که خودرو ایرانی فقط به نفع خودرو سازهاست منم که تعمیرکارشم وقتی یه ماشین داغون رو تعمیر میکنم چجوری میتونم پول از طرف بگیرم که زورکی این خریده؟اما صافکاری یه سوزوکی گرونتر تموم میشه و در نهایت طرف که پول داشته و خریده صد در صد پول داره که به منم بده تا ماشینشو تعمیذ کنم
جواد: 1395/9/2000:12:32،
38
9
واقعا متاسفم از اینکه توی جامعه ای زندگی میکنم که مردمش(بلاتسبت دوستان و اساتید آکاه و باسواد) نه سواد کافی برای حرف زدن دارند و نه شعور کافی برای ساکت ماندن!!!
آخه مردم این کشور الان تزدیک 40 ساله دارن تاوان طیاده خواهی و خیانت امثال شماهارو میدن .
توی این 40 سال خودروسازات داخلی حتی یک قدم درجهت بهبود کیفیت برنداشته اند، پس دل مردم به چی خوش باشه ؟؟!!
پس نتیجه اینکه با این وضع موجود خریدن خودروی داختلی خیانت محسوب میشه!
حسین: 1396/3/2315:18:51،
15
6
فقط میتونم بگم متاسفم برای این فضای غیررقابتی...تعجبم بعضیا چه جوری دارن فکر میکنن و خودشون رو به هرشکلی که هست میخان توجیه کنن... دین شده فقط چادر سر کردن خانمها و این همه کشت و کشتار با این خودروهای حلبی غیر استاندارد هیچ اشکالی نداره مهمه که من ایرانیم!!!!!!!!!!!!!!!
ارشیا: 1396/3/2618:41:28،
12
5
حرف این اقا منطق هست.
وقتی فرهنگ رانندگی نداشته باشیم با هر وسیله ایی مرگ رو به خود و دیگران هدیه میدیم.
ماشین ایرانی و خارجی برای نوع رانندگی ما ایرانی ها فرقی نمیکنه میزنیم میکشیم از عابر و موتور سوار و راننده ی خودرو باید فرهنگ شهرنشینی و رعایت قوانین رو داشته باشن.
خودرو سلاح مرگبار ما ایرانی هاست.
اگر بازم لجلجت و اصرار دارین به فرهنگ رانندگی در کیش نگاه کنید
اونجا قوانین محکمه
چه با فورد موستانگ چه با پراید وطنی باشی محدودیت برای همه یکسانه و دلیلی وجود نداره حتمن سوار تانک و چکش و شاسی بلند و وانت های آفرود بشن.
خیابون و وجاده محل جنگ و نزاع و کشتن و مسابقه نیست
اقای ایرانی.....!
حاجی: 1394/6/3010:24:43،
33
92
من که یه ویتارا دارم. عالیه. ولی کیزاشی مقابل مگان و کمری کم می یاره.
محمد: 1394/6/3011:57:12،
77
15
شما هیچ اطلاعاتی راجب کیزاشی ندارید! مگان و کمری؟!!! لااقل میگفتی کادنزا یا اریون یه چیزی
نوید: 1394/6/3010:26:54،
93
10
60 میلیون بعد 2سال کهنه شدن. ماشین شده 105 م.واقعا نمیشه فهمید.کجای دنیا همچین چیزی وجود داره اصلا تو دنیا کسی اینقدر افکارشو به ماشین وقیمت ماشین مشغول میکنه .یک موضوع بدیهی رابرای ما کردنش دغدغه از لذات دیگه دنیا غافل و محروم شدیم.
مجتبی: 1394/6/3010:30:14،
61
13
نمیدونم کی این مقاله رو نوشته

کاری به قیمت گذاری بالای ماشین ندارم

فقط میخوام بگم اگر یه کم تحقیق میکردید متوجه میشدید که این خودرو چند بار بعنوان طراحی برتر یا خودروی سال آمریکا و سایر نقاط جهان انتخاب شده!
رضا - کرج: 1394/6/3010:40:44،
36
42
داداش، من همون سال که کیزاشی حدود 70 بود من کمری se صفر رو خریدم 72 که از نظر طراحی خیلی قشنگ تر از کیزاشی بود
اسی منیا: 1394/6/3010:32:45،
44
17
کیزاشی طراحی خوبی داره و نام ماشین ژاپنی رو یدک میکشه...اما علاوه بر قیمتی که ایران خودرو زده سوزوکی از فناوری درجه دو استفاده میکنه و به گفته خودشون از فناوری که قبلا جواب پس داده استفاده می کنند و با نیسان و تویوتا تفاوت داره...یه مساله هم بین مردم ایران فخر فروشی هست در هنگام خرید خودرو و شاید با این برند نتون... جا افتادن برندهایی مثل هوندا و سوزوکی و سوبارو و ... تو بازار ایران که مردمش از تغییر می ترسند و تویوتا و هیندا رو ترجیح میدن راحت نیست...
آؤش: 1394/6/3010:45:02،
42
11
از هر لحاظ ماشین خوبی بود هم فنی هم ایمنی مخصوصا ایمنی اش از خیلی از برندهای دیگه بالاتر بود تو این ودل و موسسه ایمنی بزرگراه آمریکا اونو تحسین کرد
مرتضی: 1394/6/3011:27:05،
28
62
مرد تموم شده بود که تو تبلیغات این ماشین از راننده زن استفاده شده؟؟؟
کوکی کو: 1396/3/2616:58:05،
15
4
همیشه برای تبلیغات از خانم های خوشگل استفاده میشه.نکنه انتظار داری اصغر سگ سیبیل یا اکبر کل کله رو بیارن برا تبلیغات؟!
پاسخ: 1396/3/2617:08:38،
7
6
تا مرد به کی بگن!
جوجو: 1394/6/3011:48:10،
46
17
قيمت بالا باعث شكستش شد

ضمنا مردم تصميم ميگيرن چه خودرويي سوار شن

خودروسازا بايد به مردم احترام بذارن و خودرو با قيمت و كيفيت

مناسب به مردم بدهند تا مردم هم حمايت كنند

ديگه مردم پرايد و 405 و....نميخان اونم با اين قيمت و كيفيت

قلندر: 1395/6/2810:41:38،
36
15
چوجو جان مردم تصمیم نمی گیرند که چه خودروئی سوار بشوند، این مسئو لین طمعکار کشور هستند که تصمیم می گیرند که مردم باید چی سوار بشوند. در ضمن مردم هم یک اقلیت تازه به دوران رسیده نیستند مردم ان 85 درصدی هستند که از اول تاآخر عمرشان گرفتار پرداخت وام مسکن و خودروی آشغالی هستند که به برکت مسئولین این مملکت به انها قالب شده است ووقتی بدهی آنها تمام شده پرونده عمر نکبت بارشان بسته می شود
ماشین باز: 1394/6/3011:52:22،
37
11
اگر هر شرکت تولیدی به این درک برسه که با افزایش کیفیت و کاهش قیمت میتونه بخش عظیمی از جامعه رو به خرید کالاهاش تشویق کنه و از محل افزایش تیراژ فروش به سود مورد انتظارش برسه ، متوجه معجزه این روش میشه . ولی نداشتن علم مدیریت و تنگ نظری این اجازه رو بهش نمیده .
665: 1394/6/3012:05:09،
41
13
تا ادم های مثل شما ها هستند با این طرز فکر پراید 40 میلیونی هم
از سرمون زیاده در ضمن اگر زن نبود تو هم وجود نداشتی
مسعود: 1394/6/3012:12:29،
45
10
عدم قىمت گذارى صحىح نه بفرماييد گلوى گشاد ايران خودرو و سوء استفاده از فضاي غير رقابتي
بابک: 1394/6/3012:23:52،
24
18
تمام فکر و ذکرتون پیش ماشینه
بعد هر ماه 2 تا 3 م نفر از یارانه بگیرها خط میخورد
همه جوره گیرتون آوردن
هر چی به سرتون بیاد کمه
محمد: 1394/6/3012:53:31،
36
17
از سوناتا بزرگتره؟؟!!
مرد حسابی سوناتا از طول 25 سانت از این بزرگتره!
نهایتا میتونین بگین از سمند و پرشیا بزرگتره.

ضمنا سوزوکی به هیچ عنوان تولید کننده درجه 2 نیست
ولی علت شکستش طبق تجربه اینه که هر چیزی که دست ویران خودرو و سایپا بیفته، با مدیریت مسموم و کج سلیقگی خودشون محکوم به شکسته... حتی اگه بنز باشه (که نمونش هم شاهد بودید)
اینا متخصص ضایع کردن برندها هستند: بنز، پژو، سیتروئن، سوزوکی و رنو همه سرنوشتشون همینه.
حتی اگه هیوندای و کیا هم دست اینا میفتاد الان وضعش همین بود
مجتبي: 1394/6/3013:24:37،
50
23
اقاي به ظاهر ايراني اون دلارايي كه شما ازش حرف ميزني قبل اين كه به ايران برسه خرج حزب الله و حماس و ٠٠٠٠٠ميشه تو كشوراي ديگه
مث اينكه خيلي منفعت ميبري از دلارايي كه شايد قراره بياد شايددددد
امیر: 1394/6/3015:16:40،
37
14
فرض را بر این می گیرم که نویسنده حتی داخل کیزاشی هم ننشسته است چه برسد به سواری در آن. یادآور شوم که شما در حال مطالعه مقاله ای در مورد یک سدان نیمه لوکس که در ۲۰۱۰ اولین بار تولید شده و تولیدش در ۲۰۱۳ متوقف شده، هستید. این نشان از این میتواند باشد که این خودرو با توجه به تیراژ کم تولیدش در کل جهان و همچنین تعداد کم وارد شده به ایران (کمتر از ۲۵۰ دستگاه)، هنوز هم خوروی قابل اعتنایی است. در مقاله جایی آمده است که:‌ کیزاشی همکلاس مرسدس C300 معرفی شده اما پیشرانه آن حتی از مرسدس C200 هم ضعیفتر است و سوناتا و کمری را باید از رقبای اصلی آن دانست! نویسنده عزیز، همکلاس با همرده متفاوت است. طراحی داخلی و متریال استفاده شده در کیزاشی قابل رقابت با لکسوس و کلاس سی مرسدس است و اصلا فلسفه ساخت کیزاشی برای سوزوکی همین مسله بوده است، رقابت با آیودی و بنز! ....
امیر: 1394/6/3015:18:22،
41
16
... در حالیکه در سال ۲۰۱۰ تورک موتور آن از سی کلاس ۱۰ تا کمتر و اسب بخارش ۵ تا بیشتر بوده است (کیزاشی ۱۸۵ اسب است در مدل نمونه چهار چرخ متحرک). شتابش ۱ ثانیه و نیم کمتر و مصرفش هم برابر! دقت کنید که سی ۲۰۰ حجم موتوری برابر ۱۷۹۶ سی سی دارد و کیزاشی ۲۴۰۰ سی سی و ۱۰ کیلوگرم هم حداقل سنگین تر است!‌ متاسفم که چون در ایران مصرف کننده به سمت ظاهر و در دسترس تر بودن خودرو کره ای روی آورد، شما در کنار کیزاشی اسم سوناتا و اپتیما را می آورید. رقیب این ماشین در بدترین حالت: آکورد، کمری و تیانا است و قابل رقابت با لکسوس IS و سی کلاس.
علی: 1394/6/3017:01:34،
27
13
الان بجز ماشینش خودش درحال ضربه فنیه
راشین: 1394/11/803:04:08،
29
8
سوزکی برند ژاپنیه ولی آمریکایها خیلی علاقه دارن به این برند چند سال پیش تو منهتن چندتاش دیدم البته یکم با نمونه وطنی فرق داشت.
علیرضا: 1395/1/922:09:31،
40
24
از ایران خودرو و سایپا نمیخریم تا شش آقای نعمت زاده حال بیاد....
Vali62: 1395/2/2018:04:58،
34
31
به نظرم انحصاری بودن واردات وناکارامدبودن مسولین دراین باب سبب این موضوع شدوگرنه ایران سی ساله تحریمه
محمد: 1395/4/305:23:04،
33
28
سوزوکی کیزاشی آخرته ماشین من که عاشقشم البته ای کاش که بازهم مدل 2016 بیاد البته باهمون قیمت سال 1390 من خریدم 70 تومن الان ازمن 100 میخرن بعد چهارپنج سال سوارشدن
شهرام : 1395/5/3009:43:59،
36
19
دوستان لازم به ذکر است که از این ماشین بعنوان ماشین پلیس در توکیو استفاده میشه،،، کاملا بصورت اتفاقی توی یکی روزنامه های کیهان عکس یه کیزاشی پلیس تو ژاپن رو انداخته بود. یکی از بهترین ماشین های است که تا حالا داشتم،،، واقعا هندلینگ فوقالعاده ای داره ، هم C 200 داشتم هم این ماشین،، هیچی از اون کم نمیاره ، کمری خیلی با این ماشین فاصله داره
حامد: 1395/10/820:43:39،
23
10
من چند ساله این ماشین دارم اصلا یادم رفته تعمیرگاه چیه حتی یه بار یه پیچشم باز نکردم واقعا کیفیت داره بلاهای که من سر این آوردم سر هر ماشین دیگه ای بود دووم نمیاورد بابام یه دونه هاوال اچ 9 گرفت بعد از یک ماه که دستم بود کابینش شروع کرد به صدا و مشکل ریربند پیدا کرد اونم ماشینی که قرار بود برا آفرود باشه واقعا کیفیت ماشین های ژاپنی به خصوص همین سوزکی کیزاشی یه چیز دیگه اس اگه ازشون بگیرید مطمن باشید تا ده سال هم کیفیت داره خدا لعنت کنه مافیا مملکت رو که مردم رو از ماشین های لوکس و محشر اروپایی و آمریکایی و ژاپنی محروم کردن
علیرضا: 1395/11/917:17:58،
20
12
سلام
من دقیقا پنج ساله که این ماشین و دارم وسری اول از ایران خودرو گرفتم به قیمت پنجاه و پنج ملیون تومان ماشین تابحال یک ریا ل هم برایم خرج نداشته است.اتاق بسیار بسیار بی صدا و ماشین دارای شتاب و هندلینگ عالیست.یکی از دوستان که اپتیما2014داره همیشه میگه خوشبحالت ماشین خوبی خریدی واز ماشینش گله داره.باتوجه به قیمت فعلیش که حدود 100ملیون برای نمونه دسته دومه بسیار بسیار بهتر از ماشینهای نوی کره ای مثل اکسنت و حتی الانتراست.هرکسی اگه داره از سر خوشی نفروشدش که اشتباه فاحشی کرده.
حمید: 1396/1/512:51:25،
11
14
ظاهر عقب عالی جلوش ضایع
علی: 1396/3/2617:35:17،
5
4
مدلهای سویفت جدید و ویتارای جدید سوزوکی برای تولید در ایران گزینه های خیلی خوبی هستن ولی متاسفانه کوچکترین اقدامی از طرف ایران خودرو انجام نمیشه و تمام هدفش شده فروش 2008
محمد: 1396/3/2618:31:07،
16
4
جای تاسفه 90 درصد اقایونی که نظر به این ماشین میدن حتی یه بار هم سوار اون نشدن فقط اونهای که این ماشینو دارند میفهمند که از خیلی از برنهای کره ای وحتی اروپایی بهتر هستش
سعید: 1396/3/2622:34:11،
14
3
من 5 ساله دارمش تا الانم جز روغن موتور و فیلتر و لنت هیچ خرجی نداشته تا 5 سال دیگه هم حداقل قصد فروشش رو ندارم بنظرم این ماشین رئ بیشتر نیاوردن تو ایران بدلیل تحریم مگه نه جا داشت خیلی بیشتر وارد بشه
شناس: 1396/3/2622:41:53،
19
5
ملت حالی شون نیست..یه اسم آزرا شنیدن درست هم تلفظ نمی کنن می گن آزارا!
فقط هیوندا می شناسن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما