کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت + قیمت روز


کد خبر : ۱۵۵۹۸پنجشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۴۷۱۶۹۰۰ بازدید

در شرایط معمول ماه‌های تیر، مرداد و اوایل شهریورماه، جزو ماه‌های پرفروش بازار خودرو محسوب می‌شود که این موضوع در سال جاری با افزایش ...
بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت + قیمت روزبازار خودرو در هفته‌ای که گذشت + قیمت روز

در حالی که بازار خودرو همچنان در رکود به‌سر می‌برد، اما روند کاهشی قیمت‌ها که طی ماه‌های اخیربر بازار خودرو سایه انداخته بود، در هفته جاری متوقف شده است.

در شرایط معمول ماه‌های تیر، مرداد و اوایل شهریورماه، جزو ماه‌های پرفروش بازار خودرو محسوب می‌شود که این موضوع در سال جاری با افزایش انتظارات مشتریان و عمیق شدن رکود محقق نشد.بر این اساس شهریورماه در شرایطی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، که نامهربانی مشتریان با بازار خودرو همچنان ادامه‌دار است. با این وجود نمایشگاهداران خودرو پایتخت از ثبات قیمت‌ها در هفته جاری خبر می‌دهند و علت این موضوع را عدم ظرفیت افزایش قیمت خودروهای موجود در بازار می‌دانند.

آنگونه که به‌نظر می‌رسد مسوولان در حال برنامه‌ریزی برای حل مشکل بازار خودرو هستند تا بتوانند میل و رغبت مشتریان را به خرید خودرو بازگردانند، در این زمینه می‌توان به جلسات مسوولان صنعتی کشور با بانک مرکزی برای فعال شدن وام خودرو اشاره کرد این در شرایطی است که برخی از بانک‌ها به‌رغم دریافت شیوه نامه ارایه وام به مشتریان هنوز از درخواست آن‌ها سر باز می‌زنند. در همین حین طرح موضوع افزایش قیمت خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز طی دو هفته گذشته نیز این تصور را به‌وجود آورد که شاید تولید‌کنندگان با این اخبار قصد تحریک بازار را داشتند حال آنکه به واقع خودروسازان مجوز قیمتی خود را از وزارت صنعت دریافت کرده بودند که به دلیل اظهارات وزیر در مورد کمپین نخریدن خودرو این طرح فعلا مسکوت مانده است؛ بنابراین طی هفته جاری اخبار مربوط به افزایش قیمت نیز تحرکی در بازار رکود زده خودرو به‌وجود نیاورد.

همچنین به‌نظر می‌رسد که طی هفته جاری به‌رغم عذرخواهی مدیرعامل سایپا از مشتریان و همچنین اقرار برخی مسوولان شرکت‌های خودروساز به نبود کیفیت در برخی محصولات تولیدی، مشتریان همچنان بر نظر خود مبنی‌بر تحریم خودرو پافشاری می‌کنند. بازار راکد این هفته، خود موید تئوری مشتریان در این زمینه است.


ثبات قیمتی در بازار

در بازار خودرو کشور چرخی بزنیم و ببینیم افت و خیز قیمتی در هفته جاری چگونه بوده است. آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 35 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. با این حال، پژو 206 صندوقدار در مدل V8 با کاهشی 100 هزار تومانی روبه‌رو شده و هم‌اکنون 35 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد. اما از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد که این محصول با ثبات قیمتی در حال حاضر 27 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار پژوپارس نیز خبر می‌رسد که مدل معمولی این خودرو 33 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد و این یعنی 100 هزار تومان از قیمت آن کاسته شده و کماکان مثل هفته گذشته خودروهای پارس LX بدون گارانتی با قیمت حدود 33 میلیون تومان در بازار تهران جولان میدهند که نمونه گارانتی دار این خودرو با قیمت حدود 36 میلیون تومان روز گذشته در بازار عرضه می‌شد .

kcfenunz93e9mwtd76qz.jpg

 آن‌طور که از بازار رانا خبر می‌رسد، این خودرو همچنان حدود 31 میلیون تومان به فروش می‌رود که نشان‌دهنده تثبیت قیمت این خودرو در هفته جاری همانند هفته‌های گذشته است. دنا نیز که دیگر قیمت بازار با کارخانه‌اش تفاوتی چندانی ندارد هم‌اکنون 40 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. اما با گشتی در بازار خودروهای سایپا متوجه خواهیم شد تمامی محصولات این شرکت در هفته جاری ثبات قیمتی خود را حفظ کرده‌اند ؛ به‌طوری‌که تیبا همچنان بدون تغییر قیمتی خاص، در حال حاضر 23 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رود.

همچنین برای خرید مدل 132 پراید هم در حال حاضر باید 19 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر حکایت می‌کند. برای خرید پراید 131 نیز باید 19 میلیون و 200 هزار تومان پرداخت و این نشان‌دهنده تثبیت قیمت خودرو موردنظر است.

اما فعالان بازار از تداوم کاهش قیمت تندر-90 نیز صحبت به میان می‌آورند. براین اساس، پارس‌تندر قیمتی برابر با 38 میلیون و 100 هزار تومان دارد که این موضوع از کاهش قیمت 500 هزار تومانی این خودرو در هفته جاری حکایت دارد. این خودرو پیش‌تر بالای 44 میلیون تومان به فروش می‌رسید، اما حالا دیگر به حدود 38 میلیون تومان نیز رسیده است. همچنین تندر اتومات که در ایران خودرو تولید می‌شود، در حال حاضر قیمتی برابر با 46 میلیون تومان دارد و این نشان‌دهنده افت قیمت حدودا 100 هزار تومانی آن در هفته جاری است. همچنین تندر E2 تولیدی شرکت ایران خودرو با کاهش 200 هزار تومانی هم‌اکنون 37 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین برای خرید مزدا3 تیپ 4 نیز باید حدود 108 میلیون تومان هزینه کرد و این در حالی است که مونتاژ دوباره این خودرو در کشور، سبب افت قیمت آن شده است. مزدا3 تا همین سال گذشته قیمتی برابر با 140 میلیون تومان داشت و این موضوع از توقف تولید آن سرچشمه می‌گرفت و این در حالی است که سراتوی اتومات سایپا با کاهش 2 میلیون تومانی هم‌اکنون بین 83 تا 84 میلیون تومان قیمت دارد و مدل دنده‌ای آن نیز حدود 70 میلیون تومان به فروش می‌رسد.


چینی ها پرچم دار کاهش قیمت 

اما از بازار خودروهای چینی نیز خبر می‌رسد که افت قیمت‌ها در این بازار بسیار بیشتر است، هرچند نمونه دست‌دوم چینی‌ها کاهش قیمت باورنکردنی را بدنبال دارد .

8ftr7jierelchgqwdgsm.jpg

آن‌طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، در بازار خودروهای چینی نیز خرید و فروش رونقی نداشته و مشتریان این نوع خودروها نیز در انتظار کاهش قیمت و ورود محصولات جدید پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران هستند. هرچه هست، هم‌اکنون در بازار و در گروه محصولات کرمان‌موتور ، لیفان X60 قیمتی بین 54 تا 55 میلیون تومان دارد که این موضوع از کاهش 2 میلیونی آن حکایت دارد و دیگر محصول این شرکت جک S5 می باشد که در ابتدای سال قیمتی بالای 85 میلیون تومان داشت که با افت قیمت 11 میلیونی هم اکنون در بازار تهران حدود 74 میلیون تومان معامله میشود . از MVM مدل X33 اتوماتیک شرکت مدیران خودرو نیز خبر می‌رسد که افت قیمتی دو، سه میلیون تومانی دامان آن را گرفته و هم‌اکنون می‌توان با حدود 69 میلیون تومان این خودرو را خریداری کرد.

 اما از بازار محصولات گریت وال نیز خبر می‌رسد که هم‌اکنون برای خرید گریت وال M4 باید حدود 55 میلیون تومان هزینه کرد و این موضوع از تثبیت نسبی قیمت خودرو موردنظر حکایت دارد. همچنین گریت وال H6 نیز بدون تغییر قیمتی خاص، در حال حاضر 97 میلیون تومان به فروش می‌رسد و همچنین روز گذشته پیکاپ دوکابین دودیفرانسیل این شرکت با نام وینگل 5 با قیمت 66 میلیون تومان به فروش رسید .

هم اکنون MG6 اتاق جدید که جزء محصولات وارداتی محسوب میشود در فول‌ترین مدل خود بین 116 تا 118 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود .


افت قیمتی در وارداتی‌ها

بازار خودروهای وارداتی نیز با ورود خودروهای 2016 ظاهرا در رکود به‌سر می‌برد. هر چند بازار این خودروها نیز حکایت از تثبیت قیمت دارد، اما برخی خودروها با افت قیمت‌ اندکی مواجه بودند.

95u2n35ey62j3ewg3vp1.jpg

هرچه هست، هم‌اکنون در بازار، هیوندایی سوناتا LF فول قیمتی برابر با 154 میلیون تومان دارد که این موضوع از کاهش 2 میلیون تومانی این خودرو حکایت دارد البته نمونه نیمه فول با سقف فلزی و صندلی پارچه این خودرو روز گذشته در بازار با قیمت 136 میلیون تومان فروخته شد . هیوندایی توسان نیز با کاهش یک میلیون تومانی هم‌اکنون حدود 140 میلیون به فروش می‌رسد .

اما از بازار محصولات کیا نیز خبر می‌رسد که هم‌اکنون برای خرید اپتیما 2016 باید حدود 160 میلیون تومان هزینه کرد و این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر حکایت دارد. همچنین سراتو 2016 نیز بدون تغییر قیمتی خاص، در حال حاضر 118 میلیون تومان به فروش می‌رسد .

* برای دیدن جدول کامل قیمت‌ها به این صفحه بروید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها