کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزش خرید لیفان X60 در بازار ایران


کد خبر : ۱۵۴۳۴جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵:۴۷۱۵۲۴۴ بازدید

با این‌که تا همین چند سال پیش ام وي ام X33 تنها SUV چيني بازار داخلي كشورمان بود اما خوشبختانه یا متاسفانه حضور پررنگ چینی‌ها رفته ...
ارزش خرید لیفان X60 در بازار ایرانارزش خرید لیفان X60 در بازار ایران

با این‌که تا همین چند سال پیش ام وي ام X33 تنها SUV چيني بازار داخلي كشورمان بود اما خوشبختانه یا متاسفانه حضور پررنگ چینی‌ها رفته رفته بر شمار شاسي بلندهاي چینی در كشورمان اضافه می شود. اگرچه گريت وال با مدل هاي M4 و H6 و گروه بهمن با لندمارک از جمله خودروسازاني هستند كه در ماه هاي گذشته محصولات خود را راهي بازار داخلي كشور کرده‌اند اما ليفان زودتر از آنها دست به كار شده و توسط كرمان خودرو نخستين SUV خود به نام X60 را به بازار كشورمان معرفي كرد . اتومبيلي در كلاس SUVهای كامپكت که همانند ام وي ام X33 تنها به صورت ديفرانسيل جلو عرضه شد . 

گرچه در ابتدا طرفداران پروپا قرص اتومبيل هاي دوو در كشورمان به همكاری كرمان موتور و چيني ها با دیده ترديد می نگریستند، اما اين خودروساز بعد از تجربه نه چندان خوشايند ليفان 520 با جايگزيني مدل 620 توانست در نبود رقیبی جدی در محدوده قیمت 40 میلیونی نام خود را مجددا بر سر زبانها بيندازد. موفقيت نسبی ليفان 620 خصوصا با موتور 1.8 ليتري اش حتی باعث شد تا كرمان موتور به فكر حضور در بازار داغ اتومبيل هاي شاسي بلند نیز بیفتد. با حضور نسبتا موفق (در زمان خودش) شاسي بلند تك‌ديفرانسيلي چون ام وي ام X33 در یکی دو سال گذشته، انتخاب X60 از سوی کرمان موتور که از پيشرانه و مشتقات فني تقریبا مشابهی با 620 برخوردار است، گزینش وسوسه انگیزي بود تا این کمپانی ضمن این‌که با کمترین هزینه تولید سبد محصولات خود را تکمیل تر می‌کند، رقابت در بازار پرفروش شاسی بلندها را نیز تجربه نمايد.

به همين جهت پس از چندين ماه صحبت از حضور اين اتومبيل در كشورمان، بالاخره در سال 1391 رسما از ليفان X60 رونمايي شد تا کرمانی ها این بار در کنار همتای چینی خود و در حضور سرکنسول چین- که اتفاقا به خوبی هم فارسی صحبت می‌کرد!- در دهکده المپیک از جدیدترین محصول خود پرده برداری کنند. در این مراسم گذشته از سخنرانی سرکنسول چین که بیشتر حول وحوش معرفی لیفان، کیفیت محصولات این کمپانی و اعتماد مشتریان ایرانی دور ميزد، مدیرعامل لیفان و مدیرعامل کرمان موتور نیز در مورد میزان فروش لیفان، ظرفیت بازار خودروی کشور، کیفیت محصول کرد.

بنا به گفته سید محمدرضا میرعلینقلی مدیرعامل کرمان موتور، داخلی سازی این خودرو فعال 20 درصد بوده و زمان عرضه آن نیز پس از انبوه سازی در بهمن ماه 91 خواهد بود تا 3500 دستگاه از آن در دوماه پایانی همان سال تحویل خریداران گردد. X60 جزء معدود SUVهای ساخته شده از بین 7 محصول كمپاني نوپای لیفان ( با 10 سال سابقه) است که با قدوقواره ای جمع وجور، بزرگترین مزیتش در بازار داخلی طراحی نسبتا جذاب آن نسبت به نزدیکترین رقيب خود X33 میباشد. این خودروی 12 هزار دلاری این روزها در نمایندگی های فروش حدود 61 میلیون تومان عرضه میشود .

طراحی X60 با شباهت نسبی به کره‌ای های بازار در کنار سوزوكي گرندويتارا، رنو داستر و ام وي ام X33 جدید نه تنها طرحی از مدافتاده جلوه نمی‌کند، بلكه حتي با بهره گيري از مواردی چون گلگیرهای ورم کرده، چراغ هاي LED عقب و فضاي داخلی بزرگتر براي سرنشينان مي تواند حرف هايي هم براي گفتن داشته باشد. گذشته از بحث طراحي، X60 از لحاظ ابعاد كلي نیز از رقيب هموطن خود ام وي ام X33 جدید بزرگتر است و از حیث ایمنی هم توانسته چهار ستاره ايمني را از مركز C-NCAP China New Car Assessment Programme دريافت كند که این می تواند نکته ای مثبت برای آن تلقی گردد. همانطور که در ابتدا هم اشاره شد پيشرانه اي كه براي X60 در نظر گرفته شده، همان موتوري است كه در 620 هم ديده ميشود. پيشرانهاي 1.8ليتري كه ميتواند در حداكثر دور 6 هزار، 131 اسب بخار را تنها به چرخ هاي جلو هدايت كند. با وجود این‌که X60 تنها به صورت ديفرانسيل جلو قابل خريد است و از اين لحاظ نبايد به قابليت هاي خارج از جاده آن اميدوار بود، اما به لطف گشتاوری كه در دور 4200 ارائه مي كند، مي تواند جثه 1330 كيلوگرمی خود را نهايتا به سرعت 170 كيلومتر در ساعت برسد.

p2e6siwjt5zxgx1hdez.jpg

صرف نظر از توانايي هاي حركتي، به مهمترين نكته اي كه مي توان در X60 اشاره كرد، ارتقاي كيفيت ساخت ليفان در تولید این اتومبيل است. در واقع هرقدر كه در X33 اتوماتیک شاهد كابيني فاقد جنبه هاي زيبايي هستيد، در X60 با فضاي داخلي مناسبي روبه رو مي شويد كه نشان از توجه کمپانی به جنبه هاي ارگونوميك دارد. ايربگ سرنشينان جلو، ترمز ABS و EBD، سنسور اتوماتيك روشنايي چراغ ها، آيينه هاي برقي، سنسور دنده عقب و... امكاناتي هستند كه خریدار اين اتومبيل ميتواند از آنها بهره مند باشند.

وضعيت بازار رقيبان اصلي X60 گریت‌وال M4 با موتور 1500 سی سی و ام وي ام X33 می باشند که در این میان X33 اتوماتیک با ملیت چینی و قیمتی بالاتر ( حدود 12 میلیون  تومان ) کمی از لحاظ قیمتی از این خودرو فاصله میگیرد . مهمترين عاملي هم كه توانست X60 را در اين بازار متلاطم موفق گرداند، قيمت نهايي و توان رقابتي آن است که می بایست مورد توجه كرمان موتوري ها قرار گیرد. باوجود آن‌که از سوی گروه خودروسازی کرمان قیمت X60 در شهریورماه 94 معادل 61 میلیون تومان اعلام شده است، اما مشاهده X60 صفرکیلومتر در نمایشگاه‌های اتومبیل تهران با قيمتي در حدود 55 ميليون تومان کمی قابل تامل است .
 

     c08nb6tigfnc0pe5mcjw.jpg


طراحي مناسب بدنه و تريم داخلي به علاوه سطح تجهیزات و ايمني بالاتر در مقايسه با ام وي ام X33 دنده‌ای، دلایل فروش مناسب تر این خودرو در بازار کشورمان بودند و میتوان در محدوده 50 تا 60 میلیون تومان لیفان X60 را بهترین گزینه خرید در میان شاسی‌بلندهای سایز متوسط بازار نامید .نکته ای که قابل توجه و کمی عجیب بود این است که این خودرو در ابتدای سال 92 و چندماه پس از عرضه، قیمتش تا حدود 85 میلیون تومان هم بالا رفت . 

zoi7abbskvxghvh8f7w0.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها