کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واگذاری آلومینیوم المهدی 830 میلیارد زیر قیمت


کد خبر : ۱۵۳۰۳دوشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲:۴۱۴۲۸۰ بازدید

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آلومنیوم «المهدی» بدون مزایده و 830 میلیارد زیر قیمت درحال واگذاری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آلومینیوم «المهدی» بدون مزایده و 830 میلیارد زیر قیمت درحال واگذاری است.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت آلومینیوم «المهدی» هرمزگان یکی از بزرگترین صنایع ملی کشور است، گفت: ما در قالب کمیسیون امنیت ملی مجلس البته در مجلس هشتم از این کارخانه بازدید کردیم. وی از به‌کارگیری فناوری ایتالیایی در این شرکت سخن گفت و افزود: این کارخانه دو خط تولید 110هزار تنی و 235هزار تنی دارد که اولی به طور کامل و دومی با 50درصد ظرفیت در حال کار است.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه هم اکنون صنعت آلومینیوم «المهدی» 345هزار تن شمش آلومینیوم در سال تولید می‌کند، گفت:‌ مواد اولیه این صنعت از معادن جاجرم و بخشی نیز به کشور وارد می‌شود.


430 میلیارد تومان شمش آلومینیوم در انبارهای آلومنیوم «المهدی»

وی میزان شمش آلومینیوم ذخیره شده در انبارهای کارخانه المهدی را در حدود 80هزار تن خواند و با اشاره به اینکه بهای هر کیلو شمش آلومینیوم 5هزار و 500تومان است، اضافه کرد: این به آن معنی است که هم اکنون حدود 430 میلیارد تومان شمش آلومینیوم در انبارهای این کارخانه وجود دارد.


«المهدی» بدون مزایده و با عجله در حال واگذاری است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس سیاست‌های واگذاری این کارخانه یک بار به مزایده گذاشته شده که البته زیر قیمت کارشناسی بوده است، بنابراین بر اساس قانون باید مجدداً به مزایده گذشته می‌شد در حالی که اکنون بدون مزایده و از طریق مذاکره در حال واگذاری به شرکت فروآلیاژ گنو است.

به گزارش فارس، وی از پرونده 90 میلیارد تومانی اختلاس در این کارخانه خبر داد و با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور نیز به این موضوع ورود کرده است، اظهار داشت:‌ کارخانه با عجله بسیار و به میزان 830 میلیارد تومان زیر قیمت رسمی کارشناسی در حال واگذاری است.

کریمی قدوسی در ادامه گفت: به خریدار گفته شده است 10درصد بهای کارخانه را که 130 میلیارد تومان می‌شود به عنوان قسط اول واریز کرده و صنعت را تحویل بگیرد در حالی که تنها شمش انبار شده داخل کارخانه 430میلیارد تومان است.


وزیر اقتصاد تا صدور گزارش سازمان بازرسی کل کشور صبر کند

وی اضافه کرد: تذکر ما به آقای طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی این است که دست کم 15 روز تا صدور گزارش سازمان بازرسی کل کشور صبر کرده و از واگذاری صنعت آلومینیوم «المهدی» خودداری کند.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: صنعت آلومینیوم المهدی صنعتی فوق‌العاده مهم است که شرایط حراج آن بدینگونه زیر قیمت باید مورد شفاف‌سازی واقع شود و انتظار این است که این دولت اشتباهات دولت گذشته را درباره واگذاری‌ها تکرار نکند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها