کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیاتی از مذاکرات هوایی ایران و روسیه


کد خبر : ۱۵۱۹۰جمعه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۴۷۳۸۶۱ بازدید

در چند روز گذشته خبر همکاری ایران و روسیه در زمینه ساخت هواپیما به گوش رسید که در این باره معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی ...

 در  چند روز گذشته خبر همکاری ایران و روسیه در زمینه ساخت هواپیما به گوش رسید که در این باره معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری به اقتصادنیوز ،‌ گفت: در حال حاضر ایران علاوه بر آمادگی طراحی و ساخت پرنده با سایر کشورها، دارای نیروی انسانی متخصص است.

حمید حبیبی افزود: برای مشارکت ساخت هواپیما میان ایران و روسیه مذاکراتی صورت گرفته و این دیدگاه وجود دارد که این دو کشور با یکدیگر همکاری لازم را انجام دهند.‎اما هنوز این خبر به صورت رسمی با جزئیات و ساز و کار نهایی همکاری اعلام نشده است.

وی گفت:ایران علاوه بر آمادگی همکاری ساخت هواپیما، توانایی لازم برای همکاری با شرکت‌های هواپیمایی خارجی را دارد. چه بخش خصوصی و چه صنایع دفاع هر دو بخش نیروی متخصص و توانایی همکاری دارند.

به گزارش اقتصادنیوز، یک کارشناس حمل و نقل هوایی چند روز پیش از آغاز مذاکرات ایران و روسیه برای ساخت مشارکتی هواپیما خبر داده و گفته بود که مذاکراتی با سازنده هواپیمایی سوخو ۱۰۰ انجام گرفت که البته این مذاکرات هنوز در مراحل اولیه است اما برای ساخت مشارکتی این هواپیما مذاکراتی انجام شده است.

بیژن بنکدار در این باره با اشاره به انتقال تکنولوژی ساخت هواپیما از شرکت‌های روسی به شرکت‌های ایرانی گفته بود که در حال حاضر فرصت‌های خوبی در بخش حمل ونقل هوایی در اختیار ایران قرار دارد و باید منافع ملی برای ورود و خرید هواپیما در نظر گرفته شود، چرا که در حال حاضر بزرگترین شرکت‌های سازنده هواپیما در دنیا ابراز تمایل برای همکاری با ایران دارند.

این کارشناس حمل‌ونقل هوایی در خصوص احتمال ورود هواپیماهای روسی به کشور گفته بود: در حال حاضر مذاکرات در این زمینه انجام شده است اما هنوز در شرایط مطالعه و بررسی هستیم. البته بررسی‌هایی در زمینه تولید سیستم‌های الکترونیکی، موتور و بدنه هواپیما و تست‌های پروازی این هواپیما انجام گیرد تا شرایط ایمنی این هواپیما مشخص شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها