کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش اقساطی مسکن چه تفاوتی با طرح‌های قبلی دارد؟


کد خبر : ۱۴۷۵۱جمعه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸:۱۷۲۱۵۷ بازدید

گرچه از میان طرح‎های پیشنهادی مسکن هنوز برخی در انتظار تصمیم‌گیری هستند، اما باز هم طرح های جدیدی مطرح می‌شوند. در حالی که ...

گرچه از میان طرح‎های پیشنهادی مسکن هنوز برخی در انتظار تصمیم‌گیری هستند، اما باز هم طرح های جدیدی مطرح می‌شوند. در حالی که هنوز طرح مسکن حمایتی، اجتماعی و مشارکتی نیمه‌تمام مانده‌اند، حالا سخن از طرح فروش اقساطی به میان آمده است.

از میان طرح‌های سه گانه دولت یازدهم همچون طرح مسکن اجتماعی، حمایتی، مشارکتی یا آزاد و همچنین برنامه‌‌های صندوق پس‌انداز مسکن و ایجاد بازار رهن ثانویه، تنها برخی اجرایی شدند و مابقی همچنان منتظر تصمیمات اجرایی هستند؛ با این حال دبیر کانون انبوه‌سازان کشور، پیشنهاد فروش اقساطی خانه توسط این کانون را در رونق‌بخشی مسکن اعلام کرده و این پیشنهاد را برای بازار مسکن موثر دانسته است.

فرشید پورحاجت در این باره به ایسنا گفته است که سال گذشته بسته‌ای پیشنهادی تقدیم معاون اول رییس‌جمهور شده و با توجه به محدودیت منابع بانکی، انبوه‌سازان پیشنهاد فروش اقساطی را ارائه دادند که در حال حاضر در وزارت راه و شهرسازی در دست بررسی است.

او که پیشنهاد فروش اقساطی را در شرایط فعلی مناسب می‌داند، گفته است که این پیشنهاد فقط مناسب شرایط رکود فعلی است؛ چرا که اگر بخش مسکن وارد رونق شود ممکن است خیلی از سازندگان حاضر نباشند واحدهای خود را اقساطی بفروشند، اما در حال حاضر تمایل دارند.

به گزارش اقتصادنیوز، البته این پیشنهاد از سوی یک نهاد خصوصی مطرح شده‌است و به نظر می‌رسد بخش خصوصی برای رونق بازار مسکن پیشنهاداتی دارد، چرا که او گفته است: قطعا فروش واحدها به صورت اقساطی و بازگشت پول به بخش خصوصی استارت جدیدی برای ساخت و ساز خواهد بود. لذا انتظار می‌رود این مساله در دستور کار دولت قرار گیرد.

البته این پیشنهاد فقط از سوی دبیر این کانون مطرح نشده است. چندی پیش جمشید برزگر رییس کانون انبوه‌سازان کشور، پیشنهاد فروش اقساطی مسکن را مطرح کرد و گفت که در پیشنهادی که به دولت ارائه شده خواستار پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان مسکن و سپس اجازه فروش اقساطی از سوی انبوه‌سازان شده‌اند. مساله عدم فروش مسکن با توجه به فرایند عرضه و تقاضا به قدرت خرید متقاضیان بستگی دارد پس تا زمانی که قدرت خرید تمام دهک‌ها به ایده‌آل خود نرسد با مشکل عدم فروش مواجه خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز، از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم پیشنهادات برای راه اندازی بازار مسکن و خروج رکود از این بازار کم نبوده است و برخی اجرا شدند و برخی نیز هنوز در صف اجرا هستند. مسکن اجتماعی در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و مسکن حمایتی نیز با کمک وزارت کار در حال برنامه ریزی است، همچنین مسکن مشارکتی که استقبال چندانی از آن نشده است، در شهرهای جدید در حال کار است. از میان دیگر برنامه‌های وزارت راه وشهر سازی راه اندازی صندوق پس‌انداز مسکن و افزایش تسهیلات مسکن اجرایی شده است.

از این رو سکاندار مسکن کشور بارها اعلام کرده که بهتر است دولت دخالت مستقیم در بازار مسکن نداشته باشد و در بخش سیاستگذاری این بازار را هدایت کند تا بخش خصوصی وارد گود شود و رکود از بازار مسکن خارج شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها