کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعميق ركود مسكن در بازار كرج


کد خبر : ۱۴۷۱۱پنجشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۰:۴۷۴۴۷۷ بازدید

تازه‌ترين پژوهش‌ها نشان مي‌دهد، تهران به عنوان شهری پيشرو در بازارمسكن، بيشترين اثرگذاری را بر بازار ساير شهرها دارد و كرج نيز كه تا 3 سال ...
تعميق ركود مسكن در بازار كرجتعميق ركود مسكن در بازار كرج

تازه‌ترين پژوهش‌ها نشان مي‌دهد، تهران به عنوان شهری پيشرو در بازارمسكن، بيشترين اثرگذاری را بر بازار ساير شهرها دارد و كرج نيز كه تا 3 سال گذشته به قلمروي تهران بزرگ تعلق داشت در ميان ساير شهرها به خوبي از بازار مسكن تهران تاثير مي‌پذيرد. 

براساس گزارش ميداني تعادل از بازار مسكن مناطق مختلف شهر كرج، ‌وضعيت بازارخريدوفروش ملك در اين شهر راكد است و ميزان معاملات در فصل بهار و تابستان سال جاري حدود 50درصد كاهش داشته است ضمن اينكه بازار اجاره نيز با وجود شرايط بهتر نسبت به خريدوفروش، در وضعيت نامناسبي قراردارد.  به گفته مشاوران املاك شهركرج قيمت هر متر زمين در اين شهر بين 800 هزار تا 5 ميليون تومان متغير بوده و در اين ميان شرايط مناطق ارزان‌تر از جمله كمالشهر، محمدشهر و... نسبت به جهانشهر، عظيميه و مهرشهر درحجم معاملات بهتراست زيرا به گفته مشاوران املاك قدرت خريد مردم براي خريد خانه در اين مناطق بيشتراست.  دراين ميان و با وجود ركود بازار مسكن كرج، عدم تغيير نرخ كميسيون مشاوران املاك اين شهر در 3سال گذشته اعضاي اتحاديه املاك كرج را با مشكل مواجه كرده و كسادي مسكن در كنار ثبات نرخ كميسيون، بازار اين شهر را با چالش مالي مواجه كرده است.  در همين رابطه، جواد مختاري، يكي از مشاوران املاك منطقه كمالشهر كرج با اشاره به ركود بخش مسكن اين شهر به «تعادل» گفت: بازار مسكن در شهركرج راكد است البته بازار رهن و اجاره نسبت به خريدوفروش در شرايط بهتري قرار دارد اما با اين وجود، تعداد معاملات اجاره نيز درسال جاري نسبت به سال گذشته روند نزولي داشته است. مختاري افزود: متوسط قيمت هر متر زمين درشهركرج حدود 2 تا 3ميليون است اما در كمالشهر هرمتر زمين بين يك تا يك ميليون و 200هزار تومان معامله مي‌شود. 

وي ادامه داد: تعداد معاملات خريدوفروش مسكن در اين منطقه نسبت به سال گذشته 40 تا 50درصد كاهش يافته است.  به گفته اين فعال حوزه مسكن بيشتر متقاضيان براي تمديد قراردادهاي اجاره به بنگاه مراجعه مي‌كنند و تنظيم قراردادهاي جديد كاهش قابل توجهي داشته است اما نرخ اجاره‌بها نسبت به سال گذشته 10 تا 20درصد افزايش داشته است.  مختاري اظهاركرد: در كنار كسادي بازار مسكن، عدم تغيير نرخ كميسيون بنگاه‌هاي معاملات ملكي از ديگر مسائلي است كه اعضاي اتحاديه مشاوران املاك كرج را با مشكل مواجه كرده است. باوجود آنكه 3سال ازجدايي كرج از تهران مي‌گذرد اما نرخ كميسيون دراين مدت تغيير نكرده و با وجود تلاش اعضاي اتحاديه و رييس آن، ‌پيگيري‌ها به نتيجه قابل قبولي نرسيده است. 


 كاهش 30 درصدي معاملات

يكي ديگر از مشاوران املاك كرج نيز در گفت‌وگو با «تعادل»، شرايط بازار خريدوفروش در اين شهر را نسبت به سال گذشته نامناسب‌تر دانست و گفت: ميزان قراردادهاي خريدوفروش از ابتداي سال تاكنون تغييري نداشته و حجم معاملات در بهار و تابستان سال جاري نسبت به مشابه سال گذشته 30درصد كاهش يافته است.  نادر نوروزاده اظهاركرد: نرخ اجاره‌بها نيز در تابستان كه فصل نقل‌وانتقالات و اوج معاملات اجاره است در اين منطقه نسبت به سال گذشته تغيير نكرده است.  وي اظهار كرد: قيمت هر متر زمين در منطقه كيانمهر كرج درحدود 700 هزار تا يك ميليون و 200 هزار تومان است و واحدهاي مسكوني اين منطقه نسبت به عظيميه، جهانشهر و مهرشهر ارزان‌تر معامله مي‌شود.  اين فعال منطقه كيانمهر، راه‌حل مشكل ركود مسكن را افزايش قدرت خريد مردم دانست و گفت: با افزايش وام، نمي‌توان به تنهايي توان مردم را براي خريد مسكن افزايش داد بلكه بايد حمايت‌هاي بيشتري از طرف تقاضا به عمل‌ آيد. 


 ثبات نرخ كميسيون مشاوران  در 3 سال 

يكي ازمشاوران املاك منطقه عظيميه با انتقاد از وضعيت موجود بازار مسكن به «تعادل» گفت: تعداد معاملات خريدوفروش در اين منطقه نسبت به مشابه سال گذشته 60 تا 70 درصد كاهش يافته است. يعقوبي افزود: عظيميه يكي ازمناطق گران‌قيمت شهركرج است كه قيمت هرمتر زمين در اين منطقه بين 3 تا 5 ميليون تومان متغير است. وي ادامه داد: وضعيت بازار رهن و اجاره هم چنگي به دل نمي‌زند البته وضعيت قراردادهاي اجاره نسبت به خريدوفروش در جايگاه بهتري قرار دارد و قراردادهاي بيشتري دراين بخش تنظيم مي‌شود.  به گفته اين فعال بازارمسكن، عدم افزايش نرخ كميسيون در 3سال گذشته نيز ازديگر مشكلاتي است كه مشاوران املاك مسكن كرج با آن مواجهند و تاكنون اقدامي براي افزايش اين نرخ صورت نگرفته است. 


 شرايط مساعد‌تر واحدهاي ارزان‌تر


يكي ديگر از مشاوران املاك شهر كرج كه در منطقه جهانشهر فعاليت مي‌كند درمورد وضعيت بازار مسكن كرج در سال جاري به «تعادل» گفت: شرايط اين بازار در وضعيت نامناسبي قرار دارد و حجم معاملات خريدوفروش، رهن و اجاره نسبت به سال گذشته كاهش بسياري داشته است. 

ابوالقاسم باراني اظهاركرد: شرايط بازار در مناطقي مانند كمالشهر، محمدشهر و... كه قيمت واحدهاي عرضه شده درآن نسبت به مناطقي همچون عظيميه و مهرشهر ارزان‌تر است دروضعيت بهتري قراردارد.  وي ادامه داد: قيمت زمين در جهانشهر حدود 7 ميليون است اما هرمتر واحد مسكوني تا 5ميليون تومان معامله مي‌شود.  به گفته باراني، تعداد مراجعات براي تنظيم قراردادهاي اجاره كاهش يافته است و اكثر قراردادها ميان مستاجر و موجر تمديد مي‌شود، در حال حاضر قيمت رهن يك خانه نوساز در جهانشهر با متراژي حدود 100 متر، 100ميليون تومان است.  اين فعال حوزه مسكن افزود: هزينه‌يي كه يك متقاضي واحد مسكوني 80 تا 90 متري با 10سال ساخت براي رهن در اين منطقه پرداخت مي‌كند، حدود 50 ميليون تومان است. 


 تفاوت قيمت‌هاي پيشنهادي و اعلامي

روزنامه تعادل جدولي از قيمت‌هاي پيشنهادي سايت رسمي ايران فايل براي هر متر واحدمسكوني در 6منطقه از شهركرج را تنظيم كرده كه تا حدودي با قيمت‌هاي اعلام شده ازسوي مشاوران املاك اين مناطق متفاوت است. به عنوان نمونه قيمت هرمترزمين پيشنهاد شده در سايت ايران فايل براي منطقه عظيميه كرج بين يك ميليون و 800 هزار تومان تا 3 ميليون و 500 هزار تومان است درحالي كه براساس گفته مشاوران املاك عظيميه هرمتر زمين بين 3 تا 5ميليون معامله مي‌شود. 

i1kl5bmd9k1tphymp5q.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها