کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راه‌اندازی مجدد کارخانه خط تولید ریل باس ایریکو


کد خبر : ۱۴۶۹۸چهارشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۴۷۲۴۷۱ بازدید

مدیرعامل راه‌آهن از راه‌اندازی مجدد خط تولید ایریکو بعد از چهار سال وقفه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خط تولید می‌توانیم طی دو سال آینده ...
مدیرعامل راه‌آهن از راه‌اندازی مجدد خط تولید ایریکو بعد از چهار سال وقفه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خط تولید می‌توانیم طی دو سال آینده 23 قطار را تولید کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس این گزارش؛ پورسید آقایی مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه راه‌اندازی مجدد کارخانه ریل باس را آغاز می‌کنیم، گفت: مهم‌ترین دغدغه دولت راه‌اندازی تولید داخل بود.

وی در ادامه افزود: ما در کشور امکانات بسیار خوبی هم به لحاظ صنعتی، تجهیزات و هم به لحاظ نیروی انسانی کارآمد داریم و عدم فعالیت این دو قصور مدیران است که نتوانسته به خوبی از آنها استفاده کند.

پورسید آقایی اظهار داشت: در سال‌های گذشته بسیاری از صنایع ریلی بدون فعالیت بودند که این تعطیلی به دلیل تحریم‌ها نبوده و نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی خط تولید اریکو تصویر بسیار تلخی در کشور ایجاد کرده بود، گفت: راه‌آهن به تولید این واگن‌ها نیازمند بود و ما به طور جدی با کمبود ناوگان در کشور مواجه بودیم این کارخانه با وجود اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرده بود در آستانه تعطیلی قرار داشت.

وی یادآور شد: متأسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح و بروکراسی کارخانه خط تولید ناوگان ایریکو با تمام توانایی‌های خود در تعطیلی به سر می‌برد.

پورسیدآقایی توضیح داد: با پیگیری‌های مداوم مدیران کارخانه و نیز همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت صنایع و گمرک تنها با ارائه یک تعهدنامه عادی تمامی تجهیزات ناوگان‌ها از گمرک ترخیص شد.

معاون وزیر راه  یادآور شد: با راه‌اندازی مجدد این صنعت مردم می‌توانند از منابع مورد نیاز این کارخانه بهره‌مند شوند و مهم‌ترین مشکل حمل‌ونقل که کمبود ناوگان است برطرف شود.

پورسیدآقایی اظهار داشت: امیدوار هستیم این خط مشی همچنان ادامه داشته باشد و ما شاهد تعطیلی دوباره کارخانه و بیکاری جوانان و مدیران دیگر نباشیم زیرا این موضوع به تولید داخل لطمه بسیاری وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در کنار کارخانه اریکو کارخانه‌های بسیار دیگری نیز در حوزه حمل‌ونقل ریلی وجود داشت که در آستانه تعطیلی قرار داشتند اما ما با ارائه منابع لازم و تشویق‌‌های بسیار توانستیم این کارخانه‌ها را دوباره راه‌‌اندازی کنیم.

وی یادآور شد: شرکت واگن پارس با قراردادهای دوباره راه‌اندازی گردید و در واگن‌های باری و مسافری قراردادهای بسیار را منعقد کردیم همچنین شرکت پلور سبز در کرمان تولیدش را دوباره آغاز کرد و دو قرارداد مسافری با بنیاد و رجاء منعقد کرده است.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: البته ما ظرفیت و توانایی‌های بیش از این را داریم اما خوشبختانه چرخه تولید راه‌اندازی شده و ما می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده بیشتری بکنیم.

پورسید آقایی توضیح داد: سیاست اصلی راه‌آهن برای راه‌اندازی چرخه تولید راه‌آهن ارائه تسهیلات تشویقی به متقاضیان در قالب پکیج تقاضا است که این موضوع را در شرکت‌ها ایجاد کرده‌ایم به طوری که با خرید واگن در بخش باری و مسافری بخشی از تعرفه آنها حذف می‌شود که تا به امروز بخشی از قراردادها را شرکت‌های خصوصی به دلیل تشویق‌های صورت گرفته منعقد کرده‌اند.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی حمل‌ونقل حومه‌ای است، ‌گفت: با ادغام دو وزارت راه و مسکن این دیدگاه شکل گرفت که برای داشتن شهرسازی مدرن باید حمل‌ونقل حومه‌ای را توسعه دهیم.

وی اظهار داشت: کلانشهرهایی مانند تهران، شیراز و مشهد با ایجاد سکونت‌گاه‌های مناسب در فواصل 30 تا 60 کیلومتری شهرها و نیز با راه‌اندازی حمل‌و‌نقل حومه‌ای می‌توانند یک زندگی آسوده و خلوتی را برای مردم ایجاد کنند.

وی یادآور شد: این موضوع باعث کاهش حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرها می‌شود و برای تشویق مردم و نیز ایجاد شهرک‌ها باید بتوانیم حمل‌ونقل حومه‌ای را گسترش دهیم.

پورسید آقایی در ادامه گفت: در گذشته این موضوع مانند امروز به طور جدی دنبال نمی‌شد ولی در حال حاضر خط مشی اساسی وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن ایجاد حمل‌ونقل حومه‌ای است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه‌آهن متولی بخش حومه و توسعه سرویس‌های حومه‌ای است بر همین مبنا طرح‌های بسیاری در این حوزه در حال پیگیری است.

پورسیدآقایی تصریح کرد: در حال حاضر مسیر تهران به کرج و بالعکس چهار خطه شده و با توجه به آنکه ظرفیت متروی پر شده ما یک قطار در تهران- کرج راه‌اندازی کردیم و این مسیر را چهار خطه کردیم.

وی اظهار داشت: مسیر هشتگرد نیز دو خطه شده و یک خط سریع‌السیر در اسلام‌شهر و حومه راه‌اندازی شده و این مسیر نیز تبدیل به چهار خطه شده است در استان‌های مشهد و اصفهان نیز به دنبال راه‌اندازی خط جدید حومه هستیم.

پورسید آقایی اظهار داشت: راه‌اندازی قطارهای حومه نیاز به ناوگان جدید دارد و ما با راه‌اندازی مجدد کارخانه ایریکو می‌توانیم این ناوگان مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این کارخانه تجهیزات ساخت 23 قطار را دارد که طی 2.5 سال می‌تواند به طور کامل این قطارها را تولید و تحویل دهد.

مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مجدد این کارخانه در توسعه قطارهای حومه‌ای نقش مهمی را ایفا خواهد کرد و ما امیدوار هستیم بتوانیم این خط تولید را ادامه دهیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها