کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پشت صحنه استیضاح وزیر اقتصاد / فیلم


کد خبر : ۱۴۶۹۶چهارشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۵۱۳۳۹۷ بازدید

در هفته‌ای که گذشت وزیری که بیشترین رای اعتماد را از مجلس گرفت بعد از 2 سال با گرفتن 3 کارت زرد در آستانه استیضاح قرار گرفت که این موضوع ...

در هفته‌ای که گذشت وزیری که بیشترین رای اعتماد را از مجلس گرفت بعد از 2 سال با گرفتن 3 کارت زرد در آستانه استیضاح قرار گرفت که این موضوع شب گذشته در گفتگوی خبری شبکه 2 سیما مورد تحلیل قرار گرفت .

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه طرح استیضاح از سوی مجلسی‌ها همیشه واقعا به خاطر عملکرد فرد مطرح نمی‌شود، گفت: اینکه مجلس بخواهد به خاطر افزایش مالیات از دولت ایراد بگیرد منطق درستی نیست چرا که دولت دستور مجلس را در این زمینه اجرا کرده است.

مرتضی عزتی با بیان اینکه ممکن است پشت پرده استیضاح طیب‌نیا مساله سیاسی دیگری باشد، اظهار کرد: اگرچه من با همه سیاست‌های وزیر اقتصاد موافق نیستم و انتقاداتی به آن وارد می‌کنم اما مساله مالیات از سوی خود مجلس طرح شده و خود مجلس دولت را موظف به افزایش مالیات کرده است. وی در این باره عنوان کرد: دولت نیز طرح مجلس را درباره مالیات اجرا کرده و نباید حالا بگوییم که چرا مالیات را افزایش داده است.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه پشت ایراد مالیاتی مجلسی‌ها منطق قوی وجود ندارد، گفت: استدلال آنها صراحتا ضعیف است و ممکن است مشکل مجلس با وزیر اقتصاد مساله دیگری باشد که از مالیات به عنوان یک بهانه استفاده کرده‌اند. عزتی ادامه داد: البته در زمینه افزایش درآمدهای مالیاتی من معتقدم بیش از آنکه سازمان امور مالیاتی بر افزودن مالیات مودیان تاکید کند باید به سراغ کسانی برود که مالیات نمی‌پردازند. وی خاطرنشان کرد: در این صورت درآمد مالیاتی نیز اضافه می‌شود و دولت می‌تواند با این درآمدها به خوبی کار را اداره کند.


پشت صحنه استیضاح وزیر اقتصاد  :



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها