کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشکلات مردم برای دريافت خسارت از بيمه‌های شخص ثالث


کد خبر : ۱۴۶۸۷چهارشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳:۴۷۲۹۱۸ بازدید

الزام مشتری به پرداخت نقدی حق بيمه و بهانه تراشی هنگام پرداخت خسارت، وضعيت فعلي تنها بيمه اجباری کشور در شرکت های بيمه ای ...

الزام مشتری به پرداخت نقدی حق بيمه و بهانه تراشی هنگام پرداخت خسارت، وضعيت فعلي تنها بيمه اجباری کشور در شرکت های بيمه ای است. شرکت‌هايی که براي جذب مشتري بيشتر براي بيمه شخص ثالث تخفيف هاي متفاوتي در نظر مي گيرند اما هنگام پرداخت خسارت به بهانه هاي مختلف مي کوشند خسارت کمتري پرداخت کنند.

يکي از مراکز تعيين و پرداخت خسارت خودرو در تهران

راننده يک خودروي تويوتاي مدل بالا مي گويد: روز اول کارشناس فقط براي سپر شکسته خودرو حدود 700هزار تومان هزينه تعويض و رنگ سپر نوشت. بارها تاکيد کردم که دقت کند شايد مشکل ديگري هم براي خودرو پيش آمده باشد؛ اما با اطمينان گفت هيچ مشکلي ندارد، برو تعمير کن، صورت حساب بياور، ولي در تعميرگاه فهميدم شاسي مشکل پيدا کرده و يکي از چراغ هاي عقب هم از داخل شکسته است. حالا بيمه فقط خسارتي را که کارشناس روز اول برآورد کرده است قبول دارد و بقيه موارد را قبول ندارد. در نتيجه دو ميليون و 100هزار تومان از جيبم پرداخت کردم.

بيمه گذارها عجول هستند

مسئول بيمه اتومبيل و شخص ثالث يکي از شرکت هاي بيمه خصوصي که نمي خواهد نامش برده شود اين مشکل را عادي و علت آن را عجله بيمه گذار هنگام دريافت خسارت مي داند و مي گويد: عجله بسياري از راننده ها براي کارشناسي و دريافت خسارت موجب بروز مشکلاتي مي شود.

مشکل ديگر هم مشخص شدن بسياري از خسارت ها مانند تابيدگي شاسي پس از شروع تعميرات در تعميرگاه است. در اين مواقع بيمه گذار بايد شرکت بيمه را مطلع کند، متاسفانه به دليل نا آگاهي از اين موضوع اين کار را نمي کنند و با مشکل مواجه مي شوند.

جواني براي سومين بار براي دريافت خسارت خودروي هيونداي شاسي بلند خود مراجعه کرده است، خودرو خسارت چنداني نديده اما صاحبش مي گويد: نمايندگي مجاز براي تعمير همين خسارت سه ميليون تومان اجرت مي گيرد و چون هنگام تصادف ميزان خسارت کم بود براي کروکي با پليس تماس نگرفتيم، راننده مقابل هم مقصر بودنش را قبول داشت، مستقيم به بيمه مراجعه کرديم اما کارشناس بيمه به او گفت که شما مقصر نيستي و نمي توانيم خسارت وارده به خودروي مقابل را پرداخت کنيم.

به شوراي حل اختلاف رفتم و راي شورا را گرفتم اما باز هم کارشناس سنگ اندازي مي کند، معلوم نيست خسارتم را پرداخت کنند يا خير!

پيرمردي که مقابل دفتر کارشناسان فرياد مي زد، مي گويد: خودروام تيباست و بعد از تصادف براي تامين بعضي قطعاتش به مشکل برخوردم.

مثلا شرکت قيمت قطعه اي را 200هزار تومان اعلام کرده اما چون قطعه را ندارد مجبورم قطعات را به دو برابر قيمت از بازار آزاد بخرم و مبلغ اضافي را از جيب بپردازم. بيمه هم زير بار نمي رود. براي يک تصادف ساده 860 هزار تومان از جيبم داده ام. مي گويم که هزينه تعمير را بالاتر در نظر بگيريد تا مشکلم حل شود ولي مي گويند که خلاف مقررات است.

تأمين قطعه بر عهده بيمه نيست

همان مسئول بيمه اي در اين باره مي گويد: تامين قطعات بر عهده کارخانه است نه شرکت هاي بيمه اي و ما بر اساس قيمت اعلام شده آن ها خسارت پرداخت مي کنيم.

اگر آن ها قيمت را دو برابر اعلام کنند بيمه هم دو برابر خسارت مي پردازد. اين مشکل علاوه بر خودروهاي مدل بالا براي رانا و تيبا ۲ هم وجود دارد و برخي قطعاتشان با قيمت شرکتي در بازار پيدا نمي شود.

يکي از شعبه هاي بيمه خصوصي

مرد ميانسالي با عصبانيت، دايم از اين اتاق به آن اتاق مي رود و مي گويد: تعميرگاهي که شما مرا مجبور به تعمير خودروام در آن کرديد، خودروام را خراب کرده و حالا هيچ کس حاضر به پاسخ گويي نيست. مي گويد: يک ماه پيش راننده اي که بيمه خودرواش..... بود به خودروام زد. با کروکي پليس به اين مرکز مراجعه کرديم و کارشناس تاکيد کرد که بايد به تعميرگاه طرف قرارداد ما بروي. آن جا هم شاسي خودرو را کج کشيده اند.

دفعه قبل هم که تصادف کردم شرکت بيمه ديگري مجبورم کرد خودرو را به نمايندگي مجاز ببرم که مبلغ بيشتري نسبت به تعميرگاه هاي بيرون گرفت و هزينه را هم بيمه پرداخت کرد. نمي دانم چرا تاکيد دارند خودرو حتماً در تعميرگاه خاصي تعمير شود.

شکايت هاي زياد از تعميرکاران متفرقه

همان مسئول بيمه اي مي گويد: بالا بودن ميزان شکايت ها از تعميرکاران متفرقه باعث شده بيمه ها به نمايندگي مجاز يا تعميرگاه طرف قراردادشان روي بياورند تا قابل پيگيري باشد و در صورت بروز مشکلي در خودرو يا هزينه ها، حقوق بيمه و مشتري را از نمايندگي بگيرند.

اعتراض هاي بيمه گر و بيمه گذار اين شائبه را به ذهن متبادر مي کند که گويي قرار نيست هر دو طرف راضي باشند و رضايت هر يک از دو طرف به مذاق ديگري خوش نمي آيد. انتظار مشتريان از اين صنعت همان اندازه مشتري مداري است که هنگام صدور بيمه نامه روا مي دارند و براي جذب مشتري به هر شيوه اي متوسل مي شوند. رفتاري که انتظار تکرار آن هنگام پرداخت خسارت کمي رويايي است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها