کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال نوسانات شدید ارزش یوان در کوتاه مدت وجود دارد


کد خبر : ۱۴۶۶۶سه شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱:۴۷۱۰۲۰ بازدید

رئیس اقتصاددانان بانک مرکزی چین تاکید کرد که احتمال کاهش یا افزایش بیشتر ارزش یوان در برابر دلار آمریکا در کوتاه مدت وجود دارد و این نوسانات تا زمانی ...

رئیس اقتصاددانان بانک مرکزی چین تاکید کرد که احتمال کاهش یا افزایش بیشتر ارزش یوان در برابر دلار آمریکا در کوتاه مدت وجود دارد و این نوسانات تا زمانی ادامه خواهد یافت که اقتصاد چین به ثبات برسد.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی چین طی هفته گذشته اقدام به کاهش 2 درصدی ارزش یوان در برابر دلار آمریکا کرد و این مساله موجب وارد شدن شوک زیادی به بازارهای بین المللی از جمله بازار طلا شد.

بر اساس این گزارش " ما جون" اقتصاددان ارشد بانک مرکزی چین تصریح کرد: احتمال حرکت ارزش یوان در هر دو مسیر نزولی و صعودی در کوتاه مدت وجود دارد و این نوسانات تا آنجا ادامه خواهد یافت که اقتصاد چین به ثبات برسد.

سایت طلا نوشت، بانک مرکزی چین اعلام کرده است که کاهش ارزش یوان در برابر دلار نوعی اصلاح در بازار آزاد به شمار می رود ولی برخی تحلیلگران معتقدند که این اقدام چین می تواند سرآغازی برای کاهش بلندمدت ارزش یوان به منظور افزایش صادرات چین باشد.

کاهش ارزش یوان در برابر دلار طی هفته گذشته تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشت. این مقام ارشد بانک مرکزی چین در ادامه گمانه زنی های مطرح شده در خصوص تشدید جنگ ارزی در جهان را رد کرد و گفت: کاهش ارزش یوان تنها یک اصلاح در بازار آزاد بوده است. چین هیچ تمایلی برای شرکت در جنگ ارزی ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها